Hospitality Culture Institute: Piața de food service se dublează la 20 MLD. lei în 2021

Piața de food&drinks service (restaurante standard, fast-food, cafenele, cantine, pub-uri etc) se va dubla în 2021 la 20 miliarde de lei, dublu față de 2020 și în scădere cu 20% față de 2019, conform estimărilor Hospitality Culture Institute.

Hospitality Culture Institute

Astfel, potrivit Hospitality Culture Institute, trendurile industriei ospitalității nu vor mai fi influențate doar de evoluția pandemică, ci și de o serie de factori pozitivi care țin și de strategia de business.

Antreprenorii și investitorii din industria ospitalității s-au adaptat și găsesc în fiecare lună metode noi de a-și ține business-urile în picioare. Sectorul HoReCa se pregătește pentru o revenire cu adevărat în V în 2021, punctul de jos fiind iarna aceasta. Industria ospitalității nu poate să scadă mai jos de atât, acesta reprezentând, în același timp, un moment ideal pentru cei ce doresc doresc să investească în sector. Principalii vectori de creștere ai pieței de food service în 2021 vor fi dezvoltarea delivery și take-away și deschiderea interioarelor și a restaurantelor hotelurilor care au fost închise 6 luni anul acesta”, a declarat Florin Maxim, fondator al Hospitality Culture Institute.

Hospitality Culture Institute a lansat ediția a patra a research-ului național de food&drinks service și ediția a doua a celui mai mare research pe turism din România și sindicalizează cele două studii până pe 15 decembrie.

Cercetările se vor realiza în 5 orașe din România: București, Timișoara, Cluj, Iași și Brașov cu peste 1000 de interviuri telefonice. Scopul acestui studiu este de a explora perspectiva consumatorilor în ceea ce privește consumul de mâncare și băutură în afara casei, dar și zona de delivery, fiind singurul studiu ce conține date și despre acest segment încă din 2017.

Sectorul delivery reprezintă 50% din totalul pieței de food service

Dacă în 2019 sectorul de delivery reprezenta doar 10% din industrie, în doar 6 luni de la izbucnirea crizei sanitare acest sector s-a triplat și poate absorbi peste 40% din piața HoReCa  în prezent, potrivit calculelor Hospitality Culture Institute.

Astfel, dacă în 2020 sectorul delivery a reprezentat 50% din totalul pieței de food service, în 2021 ponderea va fi de 30% în contextul în care celelalte sectoare de activitate vor crește ca pondere.

Potrivit Hospitality Culture Institute, criza a împărțit jucătorii din industrie în trei categorii:

  • Antreprenorii care s-au luptat să-și țină brandul viu și în permanent contact cu consumatorii, identificând soluții și oportunități de vânzare. Aceștia se vor constitui în viitoarele staruri ale industriei anul viitor. Surplusul de venituri pe liniile identificate în criză, peste cel generat de activitatea obișnuită, va fi baza dezvoltării pe orizontală în contextul revenirii economice.
  • Investitorii pe care iarna i-a luat prin surprindere și care nu vor reuși sa redeschida în primăvara pentru ca au consumat toate resursele de voința și bani.
  • Antreprenorii care au închis operațiunile la începutul pandemiei și care vor deschide în 2021 sub alt brand, o formulă nouă și care vor reprezenta pepiniera pentru noua HoReCa.

De asemenea, marii castigatori ai crizei vor fi restaurantele mici, love brandurile care s-au reinventat și au trecut la take-away și delivery, si care vor castiga cu 30-40% mai mult decat înainte de criza (profitabilitate, nu cifra de afaceri).

Hospitality Culture Institute

Hospitality Culture Institute reunește lideri din ospitalitate, profesioniști din diverse industrii, arhitecți, reprezentanți media, antreprenori și manageri. Misiunea Institutului este de a identifica tendințe cu impact economic, social, politic și cultural și de a împărțăși know-how și soluții aplicate. Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt Conferința Națională a Industriei Ospitalitatii, Romanian Hospitality Awards, National Food Service research și Intimate roundtable conversations.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *