Rohlik a obținut o investiție de 220 de milioane de EUR într-o rundă de finanțare condusă de Sofina

Rohlik Group, liderul european în e-grocery, care în România operează Supermarketul online sezamo, a strâns 220 de milioane de EUR într-o rundă de finanțare din Seria D condusă de noul investitor, Sofina. Au participat și investitori existenți, inclusiv Index Ventures și fondatorul Tomáš Čupr. Tranzacția este un vot puternic de încredere al investitorilor în fundamentele Rohlik, cu o finanțare totală de peste 500 de milioane de EUR. Fondurile vor fi folosite pentru a accelera inovațiile tehnologice, inclusiv automatizarea centrelor de livrare, mobilitatea electrică și extinderea ulterioară în țările existente.

rohlik

Rohlik este o combinație unică de livrare rapidă și precisă, sortiment mare și valoare excelentă. Compania livrează 85% dintre comenzi în 90 de minute de la plasarea comenzii sau în intervale de 15 minute în aceeași zi, are un sortiment de 17 000 de articole, iar prețurile sunt în conformitate cu magazinele fizice. Oferta combină mărci private la prețuri avantajoase, produse locale de la mici fermieri și producători locali și mărci internaționale de top. Produsele proaspete reprezintă aproximativ 40% din vânzări, mai mult decât majoritatea concurenților.

Țările în care operează Rohlik

Compania operează în Praga (rohlik.cz), Budapesta (kifli.hu), Viena (gurkerl.at), Munchen, Frankfurt (knuspr.de) și va fi lansată în curând în Hamburg, Milano (sezamo.it), București (sezamo.ro) și Madrid (sezamo.es). Deservind deja peste 1 milion de clienți activi, veniturile au ajuns la 500 de milioane de EUR anul trecut. Grupul este profitabil în Cehia din 2018 și în Ungaria din 2021.

„Seria D în contextul acestei piețe dure este o mare realizare pentru Rohlik și pentru întreaga echipă. Fără oamenii noștri grozavi, nu am fi fost în această poziție. Această creștere ne oferă șansa de a deveni câștigătorii categoriei în următorii ani și sunt încântat de ceea ce urmează”, spune Tomáš Čupr.

Strategia Sofina

„Această investiție se potrivește cu strategia Sofina în sectorul Consumer și Retail de a oferi capital pentru a sprijini oportunitățile de creștere alături de parteneri care împărtășesc valori și viziuni comune și aduc eficiența, alegerea și comoditatea comerțului alimentar cu amănuntul la noi niveluri. Așteptăm cu nerăbdare să lucrăm cu Rohlik, valorificând deceniile noastre de investiții în sector, deoarece considerăm că focusul pe aprovizionarea locală și pe sortiment va ajuta compania să obțină o pondere semnificativă în e-grocery, având în vedere orientarea consumatorilor către sustenabilitate.”, a declarat CEO-ul Sofina, Harold Boël. 

„Suntem foarte încurajați de creșterea continuă, puternică, dar sustenabilă a Rohlik, care a atins acum profitabilitatea pe două piețe cheie. Această ultimă rundă de finanțare va permite companiei să profite de oportunitatea pe care o are în fața sa, deoarece își dublează investițiile în tehnologie, accelerează expansiunea și își consolidează poziția de lider pe piață.”, a adăugat Jan Hammer, partener la Index Ventures.

Arma Partners a acționat drept consilier financiar exclusiv pentru Rohlik în ceea ce privește tranzacția.

Rohlik Group

Fondată în 2014 în Republica Cehă, Rohlik Group este unul dintre liderii europeni în domeniul livrărilor online de produse alimentare, care a dus la o revoluție digitală în e-grocery. Activ în Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de), se lansează în România, Italia și Spania în 2022 sub brandul sezamo. Compania este dinamică și în creștere rapidă, cu venituri de 500 de milioane EUR și dobândind statutul de unicorn în 2021.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

2performant.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *