Sphera Franchise Group, cel mai mare grup din industria de food service din România, își consolidează angajamentul față de dezvoltarea unui model de business sustenabil prin lansarea celui de-al patrulea raport de sustenabilitate, aferent anului 2022.
Documentul include o radiografie a strategiei de sustenabilitate a Grupului, precum și rezultatele și performanțele în zona ESG (mediu, social și guvernanță) ale companiilor din portofoliu – KFC, Pizza Hut și Taco Bell – pe toate cele trei piețe în care activează – România, Italia și Republica Moldova. Grupul continuă astfel prezentarea transparentă a măsurilor și acțiunilor concrete derulate pentru a contribui la o dezvoltare mai durabilă la nivelul economiei, mediului și comunităților.
„Pe parcursul ultimilor ani, Sphera și-a consolidat o prezență puternică în România, operând unele dintre cele mai recunoscute branduri internaționale. În calitate de companie listată la Bursa de Valori București încă din 2017, avem o viziune clară: să ne dezvoltăm continuu ca lideri ai industriei, printr-un model de business sustenabil. În acest context, strategia noastră este ferm ancorată în principii sustenabile, în măsuri și acțiuni concrete prin care asigurăm businessului nostru performanță și dezvoltare cu un impact redus asupra mediului și contribuție pozitivă la nivelul societății și economiei” a declarat Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.
Raportul este structurat pe 4 piloni relevanți pentru strategia de sustenabilitate a Grupului și reflectă aportul său la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă adresate de Agenda 2030 a Organizației Națiunilor Unite (ONU).
Acțiuni și rezultate cheie în anul 2022:
Performanță energetică și protecția mediului
- Consumul total de energie al Grupului a fost cu doar 0,53% mai mare față de anul 2021, în condițiile în care rețeaua de restaurante a crescut cu 7 unități;
- Au fost realizate economii de energie electrică de 1.390 MWh în restaurantele KFC comparativ cu 2021;
- Grupul reciclează în proporție de 100% ambalaje metalice și din sticlă, atât în restaurantele din România, cât și în cele din Moldova. Ținta este ca, până în 2025, 100% din plasticul folosit în ambalajele să fie recuperabil. Furnizorii sunt încurajați să mărească pe cât posibil conținutul de plastic reciclat al ambalajelor pe bază de plastic, asigurându-se, în același timp, că materialul rămâne adecvat pentru destinația sa;
- Consumul de motorină al flotei proprii a fost redus cu 24%, iar cel de benzină cu 14%;
Furnizori & siguranță alimentară:
- Toți furnizorii de carne de pui au certificate BRC sau IFS și susțin audit QSA (Quality System Audit) anual, bunăstarea animalelor fiind un principiu esențial;
- 100% dintre restaurante au fost auditate de o autoritate în domeniul siguranţei alimentare în 2022;
- 86% din cantitatea de carne de pui a fost achiziționată de la producători locali;
- Angajații au participat la 80.000 de ore de instruire privind siguranța alimentară;
- Toate cele trei companii care operează în România brandurile KFC, Pizza Hut & Pizza Hut Delivery și Taco Bell au fost certificate în cursul anului 2022 în managementul siguranţei alimentare ISO 22000:2018, care stabilește cerinţele pentru un sistem de management al siguranţei alimentelor;
Angajați, diversitate și incluziune
- Peste 7 milioane lei au fost alocate pentru sănătate și siguranță, la nivelul tuturor companiilor din Grup;
- Au fost înregistrate 34 de naționalități diferite în rândul angajaților;
- Procentul femeilor în poziții de management depășește 50% în cinci din cele șase companii din Grup;
- 415 angajați au fost promovați la nivelul întregului Grup;
Implicare în comunitate:
- Peste 1 milion lei au fost alocați pentru proiecte de responsabilitate socială, în special pentru susținerea educației copiilor din medii defavorizate. KFC a donat 227.000 lei pentru programele de dezvoltare a tinerilor și peste 157.000 lei pentru programe de educație, iar Sphera a alocat 14.500 lei pentru programe de mediu;
- Grupul Sphera a susținut refugiații din Ucraina prin donații în bani și produse, în contextul războiului la graniță, alăturându-se astfel unui efort comun al mediului de business de a sprijini comunitățile afectate;
- KFC România a donat 7 tone de alimente prin intermediul programului “Harvest”, menținându-și angajamentul de reducere a risipei alimentare.
Metodologia de raportare utilizată în realizarea celui de-al patrulea raport de sustenabilitate are la bază standardul Global Reporting Initiative (GRI) 2021 și standardul Sustainability Accounting Standards Board (SASB) 2018 aplicat pentru sectorul „Food & Beverage” din industria restaurantelor. De asemenea, raportul de sustenabilitate pentru anul 2022 reflectă angajamentul Sphera Franchise Group în conformitate cu recomandările Grupului operativ pentru publicarea informațiilor financiare privind schimbările climatice (Task Force on Climate-related Financial Disclosures – TCFD), evidențiind riscurile și oportunitățile asociate schimbărilor climatice.
Compania va continua să se dezvolte pe baza principiilor ESG și să consolideze practicile sale sustenabile, susținând transparența și asumându-și responsabilitatea față de investitori și public în ceea ce privește acțiunile și impactul companiei asupra mediului și comunităților în care activează.
Sphera Franchise Group S.A.
Sphera Franchise Group este cel mai mare grup din industria de food service din România, deținând companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi Taco Bell în România și KFC în Chişinău, Republica Moldova, și în anumite zone din Italia. Grupul deține peste 175 de restaurante pe cele trei piețe și are aproape 5.000 de angajați. Sphera Franchise Group este listată pe Bursa de Valori București din 2017, sub simbolul SFG, fiind singura companie din HoReCa inclusă în indicele principal BET, precum și în FTSE Global Microcap.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail