Retailerii din România și Social Media (2)

Continuăm seria interviurilor avînd ca subiect deschiderea retailerilor din România către Social Media. Dacă ieri am avut răspunsurile reţelei Angst, azi vom le vom avea pe cele de la Cora.

Cora România este reţeaua de hypermarketuri aparţinând Louis Delhaize, prezentă pe piaţa noastră cu un număr de 6 magazine.

Cora este unul dintre retailerii care a înţeles foarte bine beneficiile Social Media, fiind prezent pe reţelele sociale Facebook(2.184 de fani), Twitter(35 de followers), Youtube şi a creat primul forum online al unui hypermarket din România, Cora Forum.

Să urmărim mai jos răspunsurile foarte elaborate şi argumentate ale reţelei Cora:

Retail-FMCG.ro: Care sunt beneficiile pe care le aveţi din folosirea Social Media?

Cora: Din august 2010, de cand avem Fan Page pe Facebook, am constatat ca prezenta in social media ne ajuta sa fim mai aproape de consumatori, sa le comunicam promotiile, ofertele, concursurile noastre. In plus, wall-ul nostru e un loc in care primim tot felul de intrebari punctuale si este o adevarata interfata cu clientii nostri. Am constatat un interes deosebit pentru subiecte precum deschiderea unor noi magazine in anumite orase din tara, iar aceste solicitari venite direct de la consumatori reprezinta un indicator important pentru noi in deciziile de business privind expansiunea in tara. Pagina de Facebook este pentru noi un barometru pentru opiniile consumatorilor si incercam sa fructificam din plin sansa de a fi in conexiune directa cu ei.

De asemenea, pe contul de Twitter incercam sa gasim un limbaj comun cu utilizatorii, conformandu-ne la stilul mai laconic de comunicare, axat pe o informatie relevanta. Cat despre YouTube, inca suntem la inceput, dar apreciem maniera atractiva de a prezenta informatiile. In plus, integrarea demersurilor de comunicare online reprezinta un mare plus, pentru ca putem sa le inter-link-uim si sa facem in asa fel incat aceste platforme de comunicare sa se sustina reciproc.

Cora este si primul hipermarket pe piata romaneasca care da posibilitatea clientilor sai sa discute deschis pe teme care ii intereseaza prin crearea unui forum online. In aceasta lume interactiva, Cora a simtit nevoia de a renunta la comunicarea uni-directionala traditionala si de a intemeia o comunicare cu dublu-sens, perfect transparenta, plecand de la nevoia clientilor de a (se) comunica.

Foarte simplu de utilizat, forumul ne ofera feed-back in timp real din partea clientilor nostri, fiind un instrument perfect pentru a ne evalua performantele cu privire la serviciile oferite, promotiile propuse, etc.

Retail-FMCG.ro: De ce credeti ca Social Media e benefica pentru promovare / brand awareness?

Cora: In lume sunt generate zilnic 110 milioane de tweet-uri, iar pe Facebook sunt share-uite lunar peste 30 de miliarde de elemente de continut (poze, link-uri, notes). Romania se aliniaza incet-incet acestei vieti traite pe internet. Asa ca, ar fi o dovada de ignoranta sa nu fim acolo unde consumatorii isi petrec timpul. Sigur ca social media are impact la nivelul notorietatii brandului. In primul rand pentru ca social media este generatoare de buzz, iar buzz-ul este generator de awareness.

Retail-FMCG.ro: Care e diferenta dintre comunicarea in media traditionala si in Social Media?

Cora: Comunicarea in social media te solicita mai mult decat comunicarea in mediile traditionale, pentru ca presupune sa fii mereu acolo, mereu la dispozitia consumatorilor, mereu in dialog cu ei. N-am ales intamplator cuvantul „dialog”, pentru ca tocmai interactiunea este elementul specific comunicarii in social media, dupa cum stim deja cu totii. Doar ca in practica, interactiunea nu este numai un beneficiu pe care companiile trebuie sa-l fructifice, fara indoiala. Nu, interactiunea vine si cu obligatii la pachet.

Un brand care a a decis sa intre in lumea asta, sa acceseze acest canal de comunicare nu mai poate da inapoi. Si nu mai poate pastra tacerea. Nu-si mai permite luxul ca a obosit. Activitatea in social media pentru o companie inseamna efort la foc continuu de a cladi si intretine relatia brand – consumator. Fara pauza. Fara exceptie. Daca esti acolo, in social media trebuie sa raspunzi oricand, la orice ora, oricarei intrebari. Consumatorii vor sa primeasca raspunsuri rapid. Consumatorii vor dovezi care sa le demonstreze ca reclamatia lor nu are o baza reala, nu se multumesc doar cu „no comment-uri”. Iar in social media, revolta lor poate fi mult mai virulenta. Pe scurt, consumatorii vor sa stie ca se pot baza pe tine, ca pe orice alt „prieten din lista”.

De exemplu, forumul Cora functioneaza mult mai eficient decat orice comunicare oficiala: clientii isi explica unii altora beneficiile programului de fidelitate, isi impartasesc experiente, isi lamuresc intrebari.Totul se desfasoara ca intr-o agora, fara pretentii, intr-o perfecta transparenta, mesajul fiind cu atat mai credibil cu cat nu vine din partea noastra.

Insa, asa cum spuneam, ca si brand, ca sa dezvolti o astfel de platforma iti trebuie curaj pentru ca din momentul lansarii, nu mai controlezi informatia. Aceasta reprezinta forta acestui media, dar si un enorm challenge pentru brand.

Multumim pentru răspunsuri D-nei Camelia Popescu, Responsabil Comunicare şi Publicitate, Cora România.

Va urma

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,825 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Promovare » Promovare online » Retailerii din România și Social Media (2)
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: