Brandurile de lactate au generat cele mai mari volume de conversații în online, în perioada 1-10 iunie

Cele mai mari volume de conversații, în online, au fost generate în intervalul 1-10 iunie 2014 de concursurile organizate de brandurile de lactate pe paginile de Facebook, conform analizei realizată cu ajutorul ZURF, instrument deținut de Exact Cercetare & Consultanță, ce monitorizează conversațiile din mediul online în timp real, oferind în același timp și un istoric al acestora.

Activia-Natur-140gBrandurile Oly și Activia s-au distins în intervalul monitorizat cu 270 și, respectiv, 250 de mențiuni ce vizează concursurile. Cele organizate de Oly s-au adresat deopotrivă fanilor paginii de Facebook și celor ai matinalului de la Antena 1, doar prin intermediul acestei emisiuni consumatorii putând afla răspunsul la întrebările lansate în cadrul concursurilor. Acestea au vizat produsele Oly, iar răspunsurile corecte au fost răsplătite cu premii potrivite acestei perioade a anului: coșuri pentru picnic.

În cazul brandului Oly, conversațiile generate au fost în proporție de 100% pozitive. Facebook a reprezentat principala platformă de comunicare, 75% dintre mențiuni aparţinând persoanelor de gen feminin.

Acest procent atinge chiar 78% atunci când privim spre conversațiile generate în jurul acțiunilor brandului Activia. Acestă marcă a atras atenția printr-un număr de 3 concursuri desfășurate pe pagina de Facebook, toate premiile oferite constând în produse Activia. În cazul acestui brand, concursurile s-au centrat fie pe teme legate de stil de viață sănătos și rememorarea momentelor de relaxare, fie pe aducerea în prim-plan a elementelor benefice conținute de produsele Activia.

Facebook reprezintă și în cazul brandului Activia platforma de comunicare care a înregistrat cele mai multe conversații, acestea fiind în intervalul de timp monitorizat în proporție de 90% pozitive.

Privind de aceasta dată spre următoarele două branduri care au generat volume considerabile de conversații – Danone și Zuzu, constatăm că nu concursurile ori aplicațiile sunt cele care au stârnit interesul consumatorilor.

Astfel, cele 160 de mențiuni înregistrate de Danone fac referire la 5 zone distincte de conversație, tema care a generat cel mai mare buzz vizând informația cu privire la modul de colectare a laptelui, cantitatățile produse zilnic de către Danone, piețele deservite, beneficiile iaurtului și explicații cu privire la motivul pentru care acesta rezistă timp îndelungat fără conservanți.

Anunțarea cifrei de afaceri pe 2013 și finala Cupei Hagi-Danone au fost de asemenea teme care au prezentat interes pentru consumatori. Nu au lipsit nici comentariile cu privire la renunțarea promovării în cazul Activia și Actimel a beneficiilor legate de îmbunătățirea tranzitului intestinal și întărirea sistemului imunitar și discuțiile pe tema bifidobacteriilor. A atras de asemenea atenția consumatorilor campania destinată bloggerilor, prin care aceștia sunt invitați în intervalul 6-27 iunie 2014 să scrie un articol în care să le împărtășească cititorilor un lucru pe care nu îl știau despre Danone și care li se pare interesant.

În cazul Danone, Facebook și blogurile au reprezentat principalele platforme de comunicare. Dacă de regulă femeile comentează cu preponderență pe teme care privesc produsele lactate, în săptămâna monitorizată, procentul bărbaților care au generat conversații în jurul brandului Danone a atins 60%. Comentariile pozitive se regăsesc în cazul Danone în procent de 72%, persistând încă în discuțiile utilizatorilor de internet mențiuni cu privire la bifidobacteriile conținute de iaurturi.

Asemenea brandului Oly, Zuzu se poate lăuda cu comentarii 100 % pozitive în intervalul monitorizat. Cele 120 de mențiuni înregistrate vizează 2 zone de comunicare: pe de-o parte, lansarea laptelui proaspăt la bidon de plastic cu mâner, de 1.8 l și pe de alta, investițiile Albalact în modernizarea şi extinderea capacităţii de producţie a fabricii de la Oiejdea.

Facebook rămâne și în acest caz principala platformă de comunicare, femeile reprezentând 70% din totalul celor care comentează în legătură cu marca aparținând companiei Albalact.

Analiza a fost realizată cu ajutorul ZURF, instrument deținut de Exact Cercetare & Consultanță, ce monitorizează conversațiile din mediul online în timp real, oferind în același timp și un istoric al acestora. ZURF contribuie astfel atât la măsurarea impactului pe care temele de pe agenda zilnică le au în mediul online, cât și descoperirea trendurilor de comunicare din diferitele platforme (Facebook, Twitter, Youtube, forumuri, bloguri etc).

   În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,907 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Promovare » Promovare online » Brandurile de lactate au generat cele mai mari volume de conversații în online, în perioada 1-10 iunie
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: