Studiu: Concursurile cu premii ce implică celebritățile și campaniile targetate generează cele mai multe conversații în mediul online

În perioada 4-12 iunie 2014, cu ajutorul ZURF, instrument deținut de Exact Cercetare & Consultanță, au fost analizate reacțiile consumatorilor din mediul online cu privire la activitatea online, dar și offline a brandurilor de cosmetice, de unde au rezultat câteva tactici de comunicare ce generează cantități semnificative de conversații.

internetEste binecunoscut faptul că asocierea brandului cu imaginea unei vedete asigură o vizibilitate crescută a mărcii. Dacă sunt însă adăugate și alte ingrediente, care vin să apropie mai mult consumatorul de produs și de celebritatea care îl promovează, word of mouth-ul este asigurat. Un exemplu în acest sens este reprezentat de concursul “Momentele mele Garnier Color Naturals”, care a atras atenția onlinerilor prin premiul pus în joc: o zi petrecută alături de ambasadoarea brandului, Andra Măruță. Conversația a fost de asemenea susținută de lansarea noii game de produse de îngrijire a părului Garnier Ultra Doux Honey Treasures, cu lăptișor de matcă, miere și propolis, în intervalul monitorizat Garnier fiind cel mai discutat brand de cosmetice din mediul online (290 de conversații înregistrate).

Așa cum era de așteptat, majoritatea discuţiilor generate le aparţin userilor de sex feminin (97%), comentariile înregistrate fiind în procent de aproape 90% pozitive.

Campaniile targetate se bucură de asemenea de volume semnificative de conversații în mediul online. Spre exemplu, campania de blogging desfășurată cu prilejul lansării “The One” (noul brand de machiaj Oriflame) și premiul acestei campanii – workshopul “The One Collective” (eveniment destinat bloggerilor de fashion și beauty din România), au propulsat brandul Oriflame pe locul al doilea din punct de vedere al numărului de conversații generate (250).

Opiniile în legătură cu Campania “The de One” sunt pozitive în totalitate, din totalul conversațiilor înregistrate de brand, 93% aparținând userilor de gen feminin.

Comporamentul este influențat nu numai de celebrități, persoanele apropiate pot reprezenta și ele modele de urmat. L’Oreal este brandul care a apelat la puterea de persuasiune a acestora, provocându-și userii să argumenteze în cadrul concursului “Nutri-Gold”, desfășurat pe pagina de Facebook a brandului, motivele pentru care crema Nutri-Gold le este potrivită de asemenea prietenelor apropiate.

Și în cazul acestui brand, majoritatea mențiunilor înregistrate au fost pozitive, femeile fiind userii care au generat 92% din totalul acestora.

Campaniile sociale vin să completeze lista tacticilor care le asigură brandurilor vizibilitate. Spre exemplu, în intervalul monitorizat, Avon a atras atenția prin campania socială inițiată alături de BGS și destinată femeilor care sunt victime ale violenței domestice. În plus, în cazul acestui brand, conversația a mai fost susținută între 4-12 iunie de evenimentul Digital Divas (destinat femeilor active pe platformele sociale), de anunțarea rezultatelor financiare înregistrate de companie în 2013, de avantajele de care pot beneficia cei care devin reprezentanți Avon și de distincția Top Social Brands.

Avon este brandul pentru care 76% din conversații sunt generate de către femei, comentariile fiind pozitive aproape în totalitate.

Dacă în cazul Oriflame și Avon, blogurile reprezintă platforma de comunicare cu cele mai multe conversații înregistrate, pentru Garnier şi L’oreal, Facebook este locul unde brandul interacționează cu preponderență cu consumatorul.

Concursurile, asocierea cu celebritățile, campaniile targetate, campaniile sociale și exemplele personale reprezintă câteva dintre ingredientele de success utilizate de brandurile ce activează în categoria cosmeticelor. Privind la numărul de discuții create în jurul brandurilor analizate, se constată însă un involvement mai mare în cazul concursurilor, fiind confirmată încă o dată nevoia de competiţie și entertainment a consumatorilor, dar și atracția mizei puse în joc.

Analiza a fost realizată cu ajutorul ZURF, instrument deținut de Exact Cercetare & Consultanță (parte a BBDO Group), ce monitorizează conversațiile din mediul online, oferind astfel companiilor posibilitatea de a interveni si raspunde în timp real. ZURF contribuie atât la măsurarea impactului pe care inițiativele brandurilor le au în mediul online, cât și la descoperirea trendurilor de comunicare din diferitele platforme (Facebook, Twitter, Youtube, forumuri, bloguri etc).

Odată detectate problemele împărtășite de consumatori în mediul online, Exact Cercetare și Consultanță realizează analize aprofundate prin intermediul metodologiilor Mystery Shopping și Customer Satisfaction.

Foto

  În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,866 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Promovare » Campanii » Studiu: Concursurile cu premii ce implică celebritățile și campaniile targetate generează cele mai multe conversații în mediul online
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: