Romania Retail Forum 2010

7 decembrie 2010, ora 09.30

Romania Retail Forum face parte din seria de evenimente de business Mediafax Talks, pe care Mediafax, cel mai mare furnizor de informatie generala si de afaceri din Romania, le organizeaza incepand din 2006.

Aflat la cea de-a 5-cea editie, Romania Retail Forum reuneste producatori, directori ai marilor retele comerciale din Romania, lideri ai patronatelor din industria alimentara si reprezentanti ai Consiliului Concurentei.

Constantin Cerbulescu – Presedinte, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC)

ANPC acorda consultanta agentilor economici: „mai bine intrebi decat sa gresesti”

Adresa unde se poate consulta ANPC-ul: cabinet@anpc.ro sau la telefon: 021.312.12.75

Valentin Mircea – Membru al Plenului Consiliului Concurentei:

Valentin Mircea, vorbind despre achizitia Plus de catre Lidl, doua retele de acelasi format si anume discounter:
„Pe viitor Consiliul Concurentei va fi mult mai atent la atfel de operatiuni de concentrare economica”.

Sorin Minea – Presedinte Romalimenta, fondator Angst, unul din initiatorul legii 321 – „Legea comercializarii produselor alimentare”:

– termenul de plata – intarzierea platii sau nerespectarea termenelor de plata de catre retaileri

– unii furnizori isi ascund lipsa capacitatii de negociere in spatele legii 321

– discutia asupra bugetelor

– interzicerea vanzarii sub pretul de achizitie. Consiliul Concurentei nu interzice acest lucru

– definirea pretului de achiziti

– agrearea unei forme comune intre Asociatia Marilor Retaileri si producatori asupra pretului de achizitie.

„La inceput noi n-am stiut sa vorbim iar ei n-au stiut sa ne explice. Fiecare credea ceva despre ceilalti. Apoi, dupa ce am inceput sa ne intalnim, am inteles ce vrea fiecare si lucrurile s-au schimbat”.

– Amenintarea cu „Delistarea”

– Propunerea aberanta: inchiderea magazinelor sambata si duminica pentru incurajarea producatorilor autohtoni

– Introducerea fiscalitatii in pietele agroalimentare

– „Agricultura noastra consuma mai mult decat produce ! ”

Delia Nica – Head of the Metro Group Representative Office in Romania / Vicepresedinte AMRCR (Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania):

– S-a ajuns la termenele corecte de plata de 30 de zile pentru unele produse: lapte, oua, carne etc

– „Daca furnizorul vrea o pozitionare mai buna in magazin pentru produsele sale, trebuie sa plateasca”

-” O casatorie din interes intre furnizori si retaileri”

Alexandru Vlad – Director executiv, Selgros Cash & Carry Romania:

– vanzarea sub pretul de achizitie se practica si in Vestul Europei, dar la cateva produse importante.

– doar in Germania sunt inchise magazinele in week-end, la initiativa si lobby-ul bisericii catolice

– 2005 – cel mai bun an pentru retaileri din punct de vedere deschideri de magazine

Mihaela Mitroi – Partener, PricewaterhouseCoopers Romania

– sustin scaderea TVA la unele produse alimentare

Dragos Bunescu – Commercial Director, Edenred Romania (compania ce emite bonurile de masa „Ticket Restaurant”)

– singura companie de profil care „traieste” numai din afacerea cu tichete de masa, spre deosebire de concurenta unde ponderea este undeva la 10 – 15 %.

Aurel Popescu – Presedinte Rompan, initiator al legii 321.

Concluzii:

– trebuie sa existe un echilibru intre retaileri si producatori vis-a-vis de propriile cereri lucru sintetizat foarte bine de Dl Sorin Minea: „La inceput noi n-am stiut sa vorbim iar ei n-au stiut sa ne explice. Fiecare credea ceva despre ceilalalt. Apoi, dupa ce am inceput sa ne intalnim, am inteles ce vrea fiecare si lucrurile s-au schimbat in bine”.

– magazinele tip discount si cele de proximitate vor fi „la putere” in 2011. Se vor deschide mult mai putine locatii tip hipermarket sau Cash & Carry.

– deja au inceput sa apara magazie (tip discount) in orase mici, la limita dintre oras si rural si acest trend se va pastra si in 2011

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *