În 2022, Lidl România a colaborat cu 450 de producători locali de fructe și legume autohtone, din toate regiunile țării

Lidl România continuă să sprijine economia românească prin susținerea dezvoltării producției locale de fructe și legume, realizate în condiții de siguranță alimentară, de către producători români. În ultimii ani, Lidl România a achiziționat o cantitate medie anuală de aproximativ 100.000 de tone de fructe și legume românești și a continuat extinderea parteneriatelor cu producătorii locali care aprovizionează Piața Lidl.

lidl

În perioada 1 iulie – 23 iulie 2023, pe rafturile magazinelor Lidl, retailerul a avut o prezență de 99% cartofi și ceapă românești, peste 98% leguminoase de proveniență locală, peste 95% roșii românești și peste 91% pepeni românești. În plus, în 2022, Lidl a colaborat cu 450 de producători români înregistrând o creștere de 20% față de anul precedent. Ca parte a strategiei Lidl de business sustenabil, toți producătorii locali de fructe și legume sunt certificați Global G.A.P., iar de anul acesta Lidl România, în parteneriat cu USAMVB, a dezvoltat un ghid și o metodă de verificare pentru îmbunătățirea practicilor agricole.

Creșterea numărului de producători locali din Piața Lidl

Din dorința de a asigura prospețimea fructelor și legumelor și de a le oferi românilor o varietate de produse de proveniență locală, Lidl România a investit încă de la început în producția agricolă românească prin extinderea și dezvoltarea parteneriatelor cu producătorii autohtoni și prin creșterea achizițiilor de produse românești pentru aprovizionarea rafturilor din Piața Lidl.

În anul 2022, Lidl România a colaborat cu 450 de producători locali de fructe și legume autohtone, din toate regiunile țării, alături de care a testat diverse soiuri de legume adecvate solurilor românești, în vederea asigurării unei game variate la raft. În același an, retailerul a avut un total de 100.314 tone de fructe și legume românești pe rafturi.

Și în 2023, Lidl a crescut achizițiile românești, așa că în plin sezon agricol, a înregistrat o prezență de aproape 100% la o gamă variată de fructe și legume românești: mai exact, în perioada 1-23 iulie 2023, în Piața Lidl, cartofii și ceapa românească au fost prezente în proporție de 99%, leguminoasele românești peste 98%, roșiile românești au fost prezente la raft într-un procent de peste 95%, cu soiuri diverse, de la roșii cherry, prunișoare sau roșiile țărănești. Pepenii au fost, de asemenea, în proporție de peste 91% românești, iar verdețurile și fructele de pădure au provenit 100% de la producători locali.

Prospețime de la fermieri responsabiliinvestiții în dezvoltarea unei producții agricole sustenabile 

În fiecare an, Lidl își propune să îmbunătățească calitatea fructelor și legumelor proaspete românești promovând în rândul producătorilor locali o agricultură sustenabilă, certificată și care asigură o utilizare responsabilă a solului și resurselor pentru producție. Astfel, Lidl România urmărește să asigure  oportunități de dezvoltare de lungă durată pentru producătorii români.

În acest sens, Lidl colaborează doar cu producători locali de fructe și legume care sunt certificați Global G.A.P., un standard recunoscut la nivel global în vederea respectării unor bune practici agricole. Certificarea Global G.A.P. include o serie de indici pe care producătorii români de fructe și legume trebuie să îi urmărească pe tot lanțul de producție, de la siguranța alimentară, trasabilitate, utilizarea responsabilă a apelor și eficientizarea energiei electrice până la asigurarea unei producții prietenoase cu mediul și folosirea în siguranță a pesticidelor.

Metoda de evaluare a sustenabilității

În prezent, ca parte a parteneriatului de lungă durată cu Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București (USAMVB), Lidl România a dezvoltat o metodă pilot de evaluare a sustenabilității și de îmbunătățire a practicilor agricole, sub forma unei liste de verificare. Prin această metodă, sunt verificate diverse aspecte pe lanțul de producție, precum utilizarea atentă a resurselor agricole de bază, printre care apă, sol, climă și biodiversitate.

În funcție de rezultatele obținute în urma evaluărilor, specialiștii USAMVB oferă îndrumare de specialitate în baza programului, în vederea îmbunătățirii ariilor ce pot avea efecte negative asupra mediului înconjurător, dar și în vederea îmbunătățirii administrației fermelor. Este un demers în fază de testare, așa că, în 2022, Lidl, alături de specialiștii de la USAMVB au aplicat modulul la trei furnizori pentru a se face eventuale modificări și urmează a fi lansat la scară mai mare în perioada imediat următoare. Până la final de 2023, Lidl își propune să aplice această metodă la 50 de furnizori, urmând ca în 2024 să se extindă la alți 50 de furnizori.

Românii pot afla de unde provin fructele și legumele din Lidl prin platforma #trecipeproaspăt

Pentru a informa clienții cu privire la proveniența produselor românești din Piața Lidl, retailerul a lansat în urmă cu patru ani platforma #trecipeproaspăt. Prin intermediul acestei platforme, clienții pot accesa informații detaliate despre originea fructelor și legumelor expuse pe rafturile retailerului, inclusiv informații despre trasabilitatea acestora, certificările de calitate, precum și furnizorii locali de legume și fructe din întreaga țară și poveștile lor.

Pentru a accesa aceste informații, clienții pot vizita surprize.lidl.ro/piatalidl pentru a afla detalii despre furnizorii retailerului sau surprize.lidl.ro/scan pentru a scana cu telefonul mobil codul QR disponibil pe lădițele de fructe și legume din Piața Lidl. Deși au trecut patru ani de la lansare, este în continuare un instrument eficient care le permite românilor să obțină informații specifice despre fiecare produs, cum ar fi tipul de soi disponibil la Lidl, specificațiile legumelor și fructelor, detalii despre procesul de cultivare și sezonul acestora, precum și proprietățile speciale ale fiecărui aliment.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *