Retailerul german de tip discounter ALDI va intra pe piața din Italia pe 1 martie 2018, dechizând zece noi magazine sub sloganul „O nouă idee de shopping!”. ALDI anunţă planurile pe care le are pe această piață.
După doi ani de planificări, ALDI intră pe piaţa din Italia fără să preia o anumită reţea de magazine şi va deschide primele 10 noi unităţi pe 1 Martie 2018, în Lombardia și Veneția.
Magazinele ALDI din Italia au suprafeţe de vânzare cuprinse între 1.000 şi 1.500 de mp, vor comercializa cca 1.900 de articole (80% dintre fructele și legumele din magazine vor fi din surse locale) şi fiecare dintre acestea va avea un spaţiu cu cel puţin 80 de locuri de parcare.
Vânătoarea de stocuri (20 – 22 februarie) – Reduceri de până la 50%
Discounterul cel mai profitabil din Germania are planuri ambițioase pentru a se extinde în toate provinciile din Italia, unde până la finalul acestui an vrea să deschidă mai mult de 45 de magazine și să dubleze numărul de angajați.
Context piaţa de retail de tip discount din Italia
Puternicii competitorii ai lui ALDI din piaţa italiană – REWE, prin magazinele Penny și Lidl – au ajuns în Italia încă din 1990. Lidl are peste 600 de magazine deschise în Italia cu vânzări estimate la 4,3 miliarde de euro pe an, iar REWE operează 365 de magazine Penny Market pe piaţa italiană.
Dar cel mai puternic competitor dintre discounterii prezenţi pe piaţa din Italia este retailerul local Eurospin, care domină piaţa de tip discount cu peste 1.000 de magazine. Eurospin mai operează alte 100 de magazine pe piaţa din Slovenia.
Acestor 3 puternici competitori, care operează împreună peste 2.000 de magazine în Ialia, trebuie să le facă faţă ALDI, în condiţiile în care a plecat de la zero, fără să facă vreo achiziţie, semn că analiza ALDI asupra piaţei italiane de retail din ultimii 2 ani a indicat că există încă potenţial în zona de discount.
ALDI
ALDI are în prezent aproape 15.000 de magazine, prezente în 18 ţări din Europa, America de Nord, Asia şi Australia și afaceri de peste 50 de miliarde anual.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
