Grupul ELO, cunoscut în trecut ca Auchan Holding, a anunțat rezultatele financiare ale anului 2022 pentru Auchan Retail, arătând o creștere a vânzărilor la nivelul grupului, în contextul condițiilor grele ale pieței și a climatului economic și geografic extrem de complicat. La nivelul grupului, retailerul a raportat o creștere a veniturilor din vânzări de 7.7% ajungând la 32.893 milioane de euro.
Auchan a adoptat o abordare activă în ceea ce privește obiectivele pe termen mediu și lung. În timpul anului 2022, investițiile retailerului au crescut cu 30%, susținându-și strategia în regiunile în care activează, în timp ce a cumpărat 235 de supermarketuri DIA în Spania.
Rezultatele financiare regionale
Din punct de vedere geografic, 52.1% dintre veniturile retailerului au fost generate în Franța, 19.4% în Vestul Europei (Spania, Portugalia și Luxemburg), 27.8% în Estul Europei (Polonia, Ungaria, România, Ucraina și Rusia) și 0.7% în Africa (Senegal și Coasta de Fildeș).
În Franța, retailerul a raportat prima creștere în nouă ani, ajungând la vânzări de 16.670 milioane euro, fiind o creștere cu 6.2% a vânzărilor și cu 1.7% a vânzărilor like-for-like. Hipermarketul a fost formatul principal care a condus la creșterea vânzărilor în Franța, cu vânzări like-for-like de 2.4%. Grupul a declarat că au câștigat 250.000 de cumpărători de-a lungul anului, contribuind la o cifră de afaceri în creștere cu 0.3 %.
În Vestul Europei, Auchan a arătat o creștere a vânzărilor cu 5.2% ajungând la 6.309 milioane de euro, având o performanță bună pe toate piețele. În mod particular, grupul a beneficiat de operațiunile din Spania, fiind un lider al prețurilor pe această piață, iar în Portugalia a înregistrat cele mai bune venituri în hipermarketuri și supermarketuri.
În Centrul Europei, Auchan Retail a rămas atât în Rusia, cât și în Ucraina pentru a oferi suport civililor în timpul războiului. Grupul a dezvăluit venituri care au ajuns la 9.191 milioane de euro, în creștere cu 5.8%, și vânzări like-for-like în creștere cu 8.4%. Totuși, creșterea este sub nivelul inflației, care a ajuns la 15% în Rusia și 28% în Ungaria.
Cum arată viitorul pentru Auchan?
„Mănâncă bine și trăiește mai bine pentru a proteja planeta. Această viziune ghidează toate alegerile companiei: ale angajații noștri, ale consumatorilor și partenerilor noștri. Ne inspiră și ghidează acțiunile, pentru a stabili o ofertă alimentară bună, sănătoasă și locală la cel mai bun preț, pentru a construi o cultură respectuoasă și pozitivă și pentru a proteja climatul și planeta”, a declarat Yves Claude, Președinte și CEO al Auchan Retail.
Auchan Retail Romania
Auchan Retail România a avut în portofoliu, la începutul anului 2023, un număr de 320 magazine, cuprinzând 33 de hipermarketuri, 7 supermarketuri și 280 de magazine de ultraproximitate MyAuchan, din care peste 270 în stațiile Petrom, cât și magazinul online www.auchan.ro. Auchan a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de Euro.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail