Auchan România lansează Raportul de Sustenabilitate 2020 și prezintă performanța non-financiară a companiei

Auchan România publică primul Raport de Sustenabilitate ce prezintă impactul activității sale și performanța non-financiară a companiei din 2020. Acesta cuprinde realizările proiectelor strategice privind alimentația sănătoasă, reducerea risipei alimentare, diminuarea amprentei de carbon, reciclarea și politicile de eliminare a plasticului pe întreg lanțul valoric, încurajarea unui stil de viață responsabil și a solidarității, precum și măsurile de siguranță luate împotriva Covid 19.

auchanActivitatea și performanța companiei

Raportul analizează activitatea și performanța companiei în ceea ce privește relația cu partenerii, comunitatea Auchan România, dar și posibilitățile de dezvoltare ale angajaților, retailerul oferind un mediu de lucru în care este susținută egalitatea de șanse și diversitatea. Totodată, sunt prezentate informații privind dezvoltarea sustenabilă, dar și obiective pentru viitor.

,,Sustenabilitatea este integrată puternic în ADN-ul nostru și în modelul de business, iar prin acest demers dorim să oferim o prezentare transparentă și obiectivă a tuturor acțiunilor noastre. Suntem conștienți de faptul că deciziile pe care le luăm în fiecare zi se reflectă pe termen lung asupra comunității și a mediului înconjurător, mai ales în contextul schimbărilor climatice. Prin acest exercițiu de transparență vrem să asigurăm clienții, partenerii de afaceri și angajații că vom continua transformarea începută și sperăm să contăm pe implicarea tuturor pentru a trăi cu toții un stil de viață mai sustenabil și pentru a avea un impact pozitiv major în comunitate.” Corina Dospinoiu, Responsabil CSR Auchan Retail România.

Pentru susținerea întregii activități de sustenabilitate, Auchan semnează acorduri cu toți partenerii săi, prin care aceștia se angajează să respecte politicile sale de etică comercială, iar la nivel de companie a fost înființat un Comitet Etic, cu rolul de a se asigura de respectarea valorilor etice în cadrul companiei și în relația cu terții. De asemenea, retailerul susține producătorii locali, colaborând cu peste 85% furnizori români, în timp ce gama alimentară este formată din peste 90% produse românești.

Rezultate cheie ale activității din 2020

La nivel de promovare a unei alimentații sănătoase, Auchan este primul retailer care a introdus etichetele Nutri-Score pe produsele românești marcă proprie, oferind transparență totală asupra informației nutriționale a unui produs, astfel încât clienții să poată lua cele mai bune decizii de cumpărare. În 2020, 45% dintre articole au primit această etichetare, urmând ca în viitor aceasta să fie aplicată pe întreaga gamă proprie Auchan.

Auchan se implică activ și în lupta împotriva risipei alimentare, iar prin inițiativa Zero Risipă, implementată în iunie 2020, și-a propus să contribuie la combaterea acestui fenomen. În primele șase luni de la începerea programului, retailerul, împreună cu clienții săi, a salvat peste 1,4 milioane de alimente, echivalentul a 406 tone de produse și a peste 812.000 de mese complete, evitând producția a 1.016 tone de emisii de gaze cu efect de seră. De asemenea, a început un parteneriat cu Banca pentru Alimente.

Susținător al economiei circulare, Auchan a creat Proiectul de Colectare și Reciclare a Textilelor, iar în perioada octombrie – decembrie 2020 au fost colectate peste 8000 kg de articole vestimentare pentru reciclare sau pentru donare în vederea sprijinului familiilor defavorizate. O altă inițiativă de succes a fost proiectul “Și mama reciclează”, început în 2016, care încurajează reciclarea dozelor din aluminiu, numai anul trecut fiind reciclate peste 61 de tone de aluminiu.

Anul trecut, Auchan a reciclat 13.000 de tone de deșeuri la nivel de magazine. Prin inițiativa de colectare a uleiului alimentar uzat, demarată în octombrie 2019, a dus la colectarea și reciclarea  până în octombrie 2020, a peste 100.000 de litri de ulei, compania responsabilizând consumatorii casnici și contribuind la educarea către un consum responsabil.

Solidaritatea – una dintre valorile retailerului

Solidaritatea este importantă, fiind una dintre valorile esențiale ale Auchan România, iar în 2020, un an marcat de criza sanitară, compania s-a implicat în ajutarea grupurilor vulnerabile, dar și a corpului medical, greu încercat. Astfel, în parteneriat cu Leroy Merlin, a organizat două unități medicale pentru tratarea cazurilor ușoare de Covid 19, în București și în Cluj-Napoca.

În raport sunt prezentate și date despre companie în calitate de angajator responsabil. În cadrul Auchan România este promovată egalitatea de șanse, angajații având numeroase beneficii și posibilități de dezvoltare. Auchan sprijină și egalitatea de gen, peste 56% din funcțiile de management fiind ocupate de femei.

Mai mulți indicatori de performanță sunt certificați de o terță parte, prin ISAE 3000, standardul pentru asigurarea informațiilor nefinanciare care constă din linii directoare pentru comportamentul etic, managementul calității și performanța unui angajament. Informațiile și datele complete din Raportul de Sustenabilitate sunt disponibile, în întregime, pe romania.auchan.ro.

Auchan

Auchan România are în portofoliu 33 de hipermarketuri Auchan, o rețea de 109 magazine de proximitate MyAuchan, dintre care 100 în stațiile Petrom, și 5 supermarketuri Auchan. Cu peste 280.000 m2 suprafaţa netă de vânzare, o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de Euro, Auchan propune celor circa 5 milioane de locuitori din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, permanent.

Pe www.auchan.ro, Auchan prezintă peste 25.000 de produse, clienții având posibilitatea de a intra în posesia comenzilor plasate online fie prin ridicare din magazin – Click&Collect, din parcarea magazinului – Auchan Drive sau prin livrare la domiciliu standard sau expres. În 2021, Auchan a obținut medalia Customers’ Friend și statutul Customers’ Friend – Superior Excellence, confirmând calitatea excelentă a relațiilor cu clienții săi. Toate magazinele, depozitele și birourile gestionate de Auchan dețin certificarea Safe Guard care confirmă respectarea și implementarea corectă a celor mai bune practici de siguranță împotriva răspândirii COVID-19.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

2performant.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *