Primul transport de marfă cu un camion electric din România a fost inaugurat pe data de 21 iulie 2022, de către Blue River. Compania va folosi un camion 100% electric, marca SCANIA, pentru a asigura transportul mărfurilor cu temperatură controlată pentru Lidl România. Acest parteneriat reprezintă o premieră pentru transportul de mărfuri din România și face parte din strategia comună a celor trei companii de a contribui la un viitor mai bun, sustenabil.
Camionul va transporta produse de la Lidl
Din luna iulie, camionul din flota Blue River va transporta produsele din depozitele Lidl către magazinele retailerului, cu zero emisii de carbon. Lidl România este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu în toate domeniile sale de activitate, astfel că standardele Lidl și în ceea ce privește logistica sunt aliniate la politicile europene în materie de dezvoltare durabilă și obiective de reducere a emisiilor poluante.
„Suntem o companie care are sustenabilitatea în ADN-ul de business. Astfel, și atunci când vorbim de transportul produselor către magazinele noastre, ne uităm la 3 mecanisme prin care putem reduce impacturile noastre negative indirecte, neintenționate și de durată medie și lungă: creșterea eficienței rutelor și a modului în care sunt utilizate mijloacele de transport, optimizarea rutelor și tranziția către mijloace de transport din ce în ce mai puțin poluante. De exemplu, încă din 2020, camioanele cu care transportăm marfă au fost echipate cu motoare Euro 5 și Euro 6. Așa că, livrarea produselor cu temperatură controlată cu primul camion electric de pe piața din România a venit ca un pas firesc pentru noi și ne bucurăm că am găsit la partenerii noștri de la Scania și Blue River aceeași viziune, de a acționa sustenabil, pentru un viitor mai bun”, a spus Cristina Hanganu, Director de Comunicare și CSR, Lidl România.
Modelul achiziționat este Scania P25 B6x2*4 BEV (Battery Electric Vehicle) și funcționează cu 9 baterii electrice. Este un camion rigid, 6×2, carosat cu o suprastructură frigorifică Lamberet și completat cu un agregat frigorific Carrier (bi-temp). Vehiculul are un lift pliabil sub șasiu, poate ajunge la o autonomie de până la 250 km și are un timp de încărcare de aproximativ 2 ore la o stație de încărcare electrică cu capacitatea de minimum 135 kW/oră.
Livrarea camionului
Scania România a fost ales ca partener în acest proiect datorită timpul rapid de livrare, fiind singurul producător care a putut oferi un camion electric bun de utilizare înainte ca acesta să fie disponibil pe piața din România. Camionul a fost livrat în luna mai și a trecut prin toate etapele de carosare și autorizare. Scania România este partenerul Blue River România în mai multe proiecte dedicate transportului sustenabil. Compania de transport a achiziționat de la producătorul suedez, începând cu 2019, un număr de 15 de camioane alimentate cu combustibil alternativ CNG și va continua proiectul și în următoarea perioadă.
„Transportul de marfă electric a început astăzi, în București, cu ajutorul partenerilor Lidl România și SCANIA. Ne putem mândri cu faptul că suntem prima companie de transport din România care folosește un camion electric într-o piață care trebuie să recupereze decalaje foarte mari față de țările din vestul Europei. Acest demers susține direcția de sustenabilitate pe care compania noastră a adoptat-o încă de acum 4 ani, când am achiziționat primul camion alimentat cu combustibil alternativ. Ne dorim ca acest acest semnal să nu rămână la stadiul de pionierat și cât mai mulți clienți și transportatori să fie deschiși la soluțiile sustenabile”, a declarant Alex Păun, managerul companiei Blue River.
Soluții complete
Livrarea vehicului imediat dupa a doua jumătate a anului a fost posibilă datorită ambiției tuturor celor implicați și a strânsei colaborări a partenerilor implicați.
„Scania nu oferă doar un produs, nu suntem doar un producător clasic de vehicule comerciale grele, ci furnizăm soluții complete, cum a fost cazul și în acest proiect, de la specificarea și proiectarea camionului în funcție de necesitățile de transport ale clientului nostru, până la serviciile post vânzare, finanțare, asigurare sau soluții pentru stațiile de încărcare ale vehiculelelor electrice. Prin acest proiect de pionierat dorim să atragem mai mult atenția Autorităților Naționale, de a sublinia importanța și prezența soluțiilor sustenabile și totodată în a susține o tranziție mai ușoară către o economie circulară și vehicule verzi”, menționează Alexandru Draghiciu, Sales Director Scania Black Sea Unit.
„Ne-am reafirmat angajamentul de a reduce emisiile, de a îmbunătăți durabilitatea și de a crește eficiența în sectorul transporturilor cu temperatură controlată prin instalarea primului ansamblu frigorific electric din România și anume Syberia 14 bitemp, pe un camion full electric Scania. Această tehnolgie revoluționează industria transporturilor prin eliminarea transmisiei mecanice prin curea, convertind energia motorului în putere electrică. Suntem primii furnizori de agregate frigorifice din România care au implementat o soluție completă de carosare pentru unul dintre cele mai mari lanțuri de hypermarketuri din Europa”, încheie Ioana Constantinescu, General Manager Cool Unit Expert SRL.
Blue River
Blue River este o companie de transport de marfă național și international cu o experiență de 22 de ani. Cu un parc auto de 150 de camioane, Blue River este cunoscut pentru proiectele sale care promovează transportul sustenabil. Compania are un parc auto de 11 mașini electrice pentru angajați și 4 stații proprii de încărcare. Odată cu achiziția a 20 de camioane alimentate cu CNG, Blue River a devenit unul din transportatorii cu cea mai mare flotă de camioane non poluante din România și Europa.
Lidl România
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent peste 12.000 de magazine și peste 200 de centre logistice și depozite în 31 de țări.
Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse cu cel mai bun raport calitate-preț. În spatele serviciilor și operațiunilor din magazine și centrele logistice stau simplitatea și orientarea către eficiență. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm.
În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care își îndeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail