Carrefour România lansează al doilea capitol al programului Act for Food, prin care susține accesul clienților la cele mai bune produse alimentare la prețuri corecte. Compania pune accent pe produsele care susțin un stil de viață sănătos, din ce în ce mai căutate de români, conform studiilor de piață – produsele Made in RO, cu ingrediente echilibrate și curate. Astfel, Carrefour continuă extinderea rețelei de producători locali din România pentru a oferi clienților produse românești, proaspete și gustoase la cele mai bune prețuri.
Retailerul are cea mai mare rețea de furnizori locali din piață, ce aprovizionează cele aproximativ 450 de magazine Carrefour din România: peste 1.450 de producători români de produse proaspete.
„Act for Food este misiunea noastră prin care ne asigurăm că toți clienții au acces la cele mai bune produse alimentare la prețuri corecte. A venit momentul să reafirmăm acest angajament punând în valoare și crescând totodată eforturile concrete pe care le facem zi de zi. 91% din totalul celor peste 4000 de furnizori Carrefour sunt români, iar 98% dintre producătorii de produse proaspete sunt iarăși din România – este una dintre expresiile cele mai clare ale viziunii noastre bazate pe o puternică amprentă locală. În plus, prin mărcile proprii Carrefour, precum Filiera Calității Carrefour, Drag de România, Carrefour Bio, Carrefour Classic ne propunem să le oferim clienților calitate, gust și autenticitate locală, cu cel mai bun raport preț calitate”, a declarat Gilles Ballot, CEO Carrefour România.
Prin lansarea noului capitol în povestea Act for Food, retailerul își consolidează obiectivul bazându-se pe o serie de piloni esențiali care sprijină clienții în tranziția către obiceiuri alimentare mai sănătoase, prin oferirea de produse gustoase și la cele mai bune prețuri.
Peste 1.000 de produse BIO la cele mai mici prețuri
Un studiu Carrefour desfășurat cu Ipsos Research, în perioada 15-25 martie 2024, a relevat faptul că principalii motivatori pentru deciziile românilor atunci când vine vorba de mâncare sunt originea lor locală. Pe locul al treilea se află preferința românilor pentru produse mai echilibrate care au un conținut mai scăzut de sare, zahăr și grăsimi, urmat de reducerea risipei alimentare.
Pentru a veni în întâmpinarea clienților, retailerul a dezvoltat parteneriate, programe și produse pentru a susține o ofertă de peste 1.000 de produse bio la cele mai mici prețuri. Portofoliul organic Carrefour este cel mai amplu din piață și include legume și fructe proaspete, produse ambalate atât mărci naționale, cât și gama proprie Carrefour Bio.
95% din produsele Carrefour La Piață provin de la furnizori locali
Carrefour colaborează cu 1.450 de parteneri locali de produse fresh, dintre care peste 600 sunt ultra-locali, la distanțe de până la 50 km de magazinele Carrefour. Calitatea este asigurată prin transportul rapid, legumele și fructele din mediul ultra-local ajungând pe rafturi la două ore după recoltare, garantând prospețime zilnică. Spre exemplu, 95% din produsele proaspete ale brandului propriu La Piață provin de la furnizori români.
Parteneriatele cu cele zece cooperative agricole din programul Grădina Noastră (din Vărăști, Zărand, Însurăței, Brezoaele, Fierbinți, Beiuș, Ostrov, Târgu Secuiesc, Huși și Voinești), permit Carrefour să livreze produse direct în magazine într-un interval de 6h-24h de ore de la recoltare. Anual, 35 de milioane de unități (kilograme, legături sau produse la bucată) din Grădina Noastră ajung la raft. Oferta este completată de alte 17 parteneriate cu alte cooperative locale care livrează în rețeaua Carrefour.
Cele mai înalte standarde de calitate, la prețuri corecte
Produsele marca proprie Filiera Calității Carrefour sunt supuse unui set de condiții speciale, prin care le garantăm consumatorilor originea românească, un nivel de calitate ridicat, dar și o trasabilitate controlată, prin intermediul unui caiet de sarcini foarte strict. Astfel, este interzisă folosirea organismelor modificate genetic (OMG) în alimentația animalelor, a stimulatoarelor de creștere și a altor substanțe artificiale.
În prezent, Carrefour colaborează cu 17 producători locali parteneri cu care dezvoltă 27 de filiere locale. Printre produsele disponibile se regăsesc ouă, fructe și legume, carne de vită Black Angus, pui cu eticheta „crescut tradițional”, păstrăv Zăganu, precum și morcovi și păstârnac de la ferma Stoian.
Carrefour a eliminat 100 de aditivi contestați din produsele marcă proprie pentru a oferi gustul cel mai bun
Potrivit studiului derulat de Ipsos, la cererea Carrefour, românii vor produse alimentare fără pesticide și antibiotice pe etichetă. Marea majoritate a românilor, aproape două treimi, consideră că este o condiție esențială ca produsele alimentare pe care le cumpără să nu conțină pesticide (66%) și antibiotice (61%) Peste jumătate dintre români nu vor ca produsele alimentare cumpărate de ei să conțină organisme modificate genetic (57%).
În acest sens, Carrefour a eliminat 100 de aditivi controversați din procesul de producție, pentru a face loc aromelor autentice. Universul Carrefour pune la dispoziție un portofoliu extins de produse, atât mărci proprii, precum Drag de România, La Piața Carrefour, Filiera Calității, Carrefour BIO, Carrefour Clasic, Simpl sau Extra, dezvoltate la nivelul grupului.
Gustul autentic românesc al produselor Drag de România este datorat folosirii rețetelor românești
În centrul strategiei Carrefour Act for Food se află o serie de inițiative cheie axate pe aprovizionarea locală și pe susținerea tradițiilor producătorilor locali. Un exemplu în acest sens este marca premium Drag de România, care include acum peste 180 de produse, dintre care 40 au fost lansate în ultimul an, fiind realizate cu ingrediente locale în colaborare cu producători români.
Astfel, prin parteneriate cu furnizori din toată țara, Carrefour le aduce consumatorilor produse care reflectă specificul bucătăriei românești. Fie că vorbim despre brânzeturi, mezeluri sau alte produse ambalate, acest program susține economia locală și încurajează păstrarea tradițiilor prin accesul la produse autentice și de calitate.
Misiunea Carrefour de a susține producătorii local se regăsește și în cerințele clienților. Peste 80% dintre români consideră că este important ca un lanț de supermarket/hypermarket să ofere produse ce provin din propriile sale canale de produse.
Șase ani de Act for Food
Primul capitol al Act For Food, lansat prima dată în Franța în 2016 și apoi în România, în 2018, a permis Grupului Carrefour să devină lider în domeniul alimentelor ecologice, să combată risipa prin modificarea datelor de valabilitate la peste 500 de produse și prin lansarea coșurilor anti-risipă, și să elimine peste 20.000 de tone de ambalaje din produsele marca proprie.
Grupul Carrefour își intensifică eforturile pentru a reduce utilizarea plasticului, având ca obiectiv 100% material reutilizabil sau reciclabil până în 2025. De asemenea, își propune să își dubleze aprovizionarea cu fructe și legume de la furnizori situați la mai puțin de 50 km de magazine.
Totodată, conform strategiei la nivelul întregului Grup Carrefour, până în 2026, un focus important este pus pe realizarea unui plan comun alături de top 100 furnizori internaționali pentru a reduce emisiile de CO2 cu scopul de a atinge ambiția de -1.5°C până în 2050; este o viziune holistică pentru a ne asigura că reducem impactul asupra mediului în mod sistematic și organizat. Îndeplinirea acestor standarde de către toți partenerii noștri mari este o condiție obligatorie pentru a susține prezența la raft a produselor și furnizorilor cu adevărat responsabile începând cu 2026.
Carrefour
Carrefour România le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO și Glovo sau cu opțiunea Click & Collect de pe www.carrefour.ro sau www.cora.ro.
Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la aproximativ 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024) pentru peste 17.000 de angajați.
Compania susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.
Carrefour România operează în România prin trei entități juridice principale: Carrefour România S.A., Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail