Carrefour lansează primul blockchain în zona de food din Europa

Carrefour lansează primul blockchain în zona de food din Europa și plănuiește să se extindă cu încă opt linii de producție până la finalul anului 2018, acesta fiind unul dintre obiectivele importante în implementarea planului de transformare „Carrefour 2022”.

carrefour

Blockchain-ul este un sistem inovator proiectat special pentru a garanta consumatorilor o trasabilitate completă a produselor.

Mai concret, un blockchain este o bază de date digitală securizată care nu poate fi falsificată și prin care toată informația trimisă către utilizatori este stocată în siguranță. Poate fi folosit în sectorul alimentar astfel încât fiecare parte din lanțul de aprovizionare (producători, procesatori și distribuitori) să ofere trasabilitatea informației despre rolul specific al fiecăruia dintre aceștia, în drumul produsului care se temină la raft.

Carrefour folosește deja un sistem tip blockchain pentru puii de carne Auvergne – Carrefour Quality Line, însă retailerul va lansa alte opt linii noi de produse de origine animală și legume, cum ar fi: ouăle, brânza, laptele, portocalele, roșiile, somonul și carnea de vită.

Tehnologia blockchain va aduce numeroase beneficii în sectorul alimentar și va oferi transparența pe care o doresc consumatorii. Carrefour va folosi tehnologia pentru a împărtăși baza de date cu toți partenerii și pentru a garanta consumatorilor un nivel ridicat de siguranță alimentară pentru produsele comercializate.

Cum vor putea verifica utilizatorii trasabilitatea unor produse?

În mod concret, eticheta fiecărui produs va deține cod QR pe care consumatorii îl pot scana folosindu-și telefonul mobil. Codul va oferi informații despre produs și despre parcursul acestuia de unde a fost crescut/recoltat/produs și până la momentul în care a fost pus pe rafturile magazinului Carrefour.

A deveni lider în food transition este obiectivul pe care Alexandre Bompard l-a impus grupului Carrefour. Tehnologia blockchain este unul dintre pașii ce vor duce la îndeplinirea acestui obiectiv. Această tehnologie este un început în Europa și va oferi consumatorilor interesați o transparență completă și garantată în ceea ce privește trasabilitatea produselor noastre.”, a declarat Laurent Vallée, secretar general al Carrefour și director al calității și siguranței alimentare.

Carrefour

În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele 319 magazine din țară,  hipermarketuri și supermarketuri, cât și prin magazinul de comerț online, Carrefour Online – www.carrefour-online.ro.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,866 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Carrefour lansează primul blockchain în zona de food din Europa
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: