Carrefour România își extinde amprenta locală prin parteneriate cu șase noi cooperative agricole

Carrefour România continuă investițiile în dezvoltarea sortimentului de produse locale și încheie parteneriate cu șase noi cooperative agricole din mai multe regiuni ale țării: Fierbinți, Beiuș, Ostrov, Târgu Secuiesc, Huși și Voinești. Odată cu extinderea portofoliului de produse din România, retailerul atinge pragul de zece furnizori strategici de legume și fructe de proveniență locală, ce pot fi regăsite în toate magazinele Carrefour sub eticheta „Grădina Noastră”, personalizată în funcție de origine. Această măsură se afiliază misiunii globale Act for Food de promovare a unei alimentații curate.

carrefour

Astăzi, Carrefour România colaborează cu zece cooperative partenere (Grădina Noastră din Vărăști, Zărand, Însurăței, Brezoaele, Fierbinți, Beiuș, Ostrov, Târgu Secuiesc, Huși și Voinești), care reunesc sub umbrela Grădina Noastră un total de 240 de familii și producători mici, mijlocii și mari.

„Localul a devenit standardul de excelență în materie de calitate când vine vorba de o alimentație sănătoasă, iar Carrefour este pionierul acestei direcții, fiind primul retailer care a implementat modelul de cooperativă în relația cu producătorii locali. Prin intermediul brandului umbrelă, Grădina Noastră, care unește cele zece cooperative partenere Carrefour, am dezvoltat o serie întreagă de programe cu dublu beneficiu, traduse în susținere pentru fermieri și comunitățile lor și produse proaspete, locale, pentru toți clienții noștri. Suntem mândri să purtăm această responsabilitate și vom continua să ne diversificăm portofoliul amplu de producători locali. Ne propunem să replicăm acest model de succes al cooperativelor agricole și în alte regiuni ale țării”, a declarat Julien Munch, CEO Carrefour România.

35.000.000 unități de vânzare

Cu o experiență semnificativă în domeniul agriculturii durabile și o suprafață de cultivare ce se întinde pe mai bine de 627 de hectare, agricultorii din aceste regiuni geografice raportează un volum al recoltei anuale de peste 35.000.000 unități de vânzare de fructe și legume, producția fiind preluată și comercializată integral în toate formatele de magazine din rețeaua Carrefour.

„Clienții noștri merită tot ce-i mai bun, adică produse de calitate crescute la noi, cu pricepere și dedicare de către producătorii locali. Onorăm gustul autentic al fructelor și legumelor de la țară, fapt pentru care continuăm să găsim soluții pentru reducerea circuitului de la sursă la raft, astfel încât clienții să se poată bucura de produse proaspete pe tot parcursul anului în mai puțin de 24 de ore de la recoltare. Asocierea cu cele șase noi cooperative reprezintă un pas înainte pentru o alimentație curată, prin diversificarea sortimentației de produse disponibile în magazinele Carrefour”, a adăugat Radu Gherman, Buying Director Ultra-Fresh Carrefour România.

Grădina Noastră are astăzi în componență șase noi cooperative agricole, iar clienții beneficiază de un sortiment extins de fructe și legume de calitate, cu gust autentic românesc, disponibile în toate magazinele Carrefour din țară. Printre acestea, se numără:

Grădina Noastră din Fierbinți – varză, ardei, vinete, dovlecei, țelină

Creată la inițiativa Carrefour, Cooperativa Grădina Noastră de la Fierbinți este formată din șase familii de agricultori specializate în cultivarea legumelor. Fiecare familie vine cu o experiență vastă în domeniul agricol, obținută prin moștenirea terenurilor și transmiterea afacerii din generație în generație. Cooperativa, recunoscută pentru producția de varză, roșii, ardei, vinete, castraveți, dovlecei și țelină, dispune de un teren ce se întinde pe aproximativ 22 de hectare în câmp și 1 hectar în solarii. Totodată, producătorii colaborează îndeaproape cu mediul universitar și cu companiile de profil pentru cercetarea a noi hibrizi ce pot fi comercializați.

„Nelipsite din bucătăria românească, legumele noastre oferă gustul original pe care tot mai mulți români îl caută de ceva vreme. De-a lungul timpului, am conservat tainele agriculturii curate, astfel încât calitatea produselor noastre să nu sufere modificări. Factorii optimi de mediu, cunoștințele de specialitate în domeniul agricol și, mai nou, sprijinul pe care-l primim din partea Carrefour România sunt principalul motor de funcționare a cooperativei“, Alice Spiridon, fermier în Cooperativa Grădina Noastră din Fierbinți.

Grădina Noastră din Beiuș – afine, zmeură, mure, coacăze, hribi, ghebe, gălbiori și nucă

Formată din șase familii de agricultori, Cooperativa Grădina Noastră din Beiuș este specializată în producția de fructe de pădure pe suprafețe extinse – 1 ha afine, 1 ha căpșune, 1,2 ha zmeură și 0,7 ha coacăze roșii. Suprafețele de teren ale cooperativei sunt situate în depresiunea Beiușului, zonă cunoscută pentru solul fertil, ideal pentru agricultura durabilă, cu posibilități de mecanizare, bogat în elemente nutritive și cu o amprentă deosebită asupra aspectului și gustului produselor. Înființată în urmă cu șapte ani, cooperativa își propune să atragă cât mai mulți producători și locuitori din zona Beiușului și împrejurimi.

„Nimic nu se compară cu prospețimea fructelor crescute la țară. Pentru mulți dintre noi, gustul unui fruct zemos, bine copt sub arșița verii ne trezește amintirea vacanțelor petrecute la bunici. Ne bucurăm că, alături de Carrefour, avem ocazia să aducem pe mesele românilor produse de calitate, cu gustul de odinioară”, a completat Dumitru Gal, fermier în Cooperativa Grădina Noastră din Beiuș.

Grădina Noastră din Ostrov – struguri, cireșe, caise, piersici

Specializată în producția de struguri de masă și fructe, Cooperativa Grădina Noastră din Ostrov este alcătuită din cinci familii care se ocupă, zi de zi, cu îngrijirea celor 57 ha de struguri și 7 ha de cireșe, caise și nectarine, cu o creștere exponențială de la un an la altul. Toate acestea ajung, imediat după culegere, pe rafturile magazinelor Carrefour.

„Dobrogea are un renume răspândit în toată țara când vine vorba de cultivarea strugurilor. Primele atestate documentare arată că pe pământurile dobrogene se cultiva viță de vie încă de pe vremea dacilor. În Dobrogea sunt cele mai prielnice condiții de mediu din țara noastră pentru culturile de struguri, iar în anii 1980 -1990, Dobrogea a fost regiunea viticolă numărul 1 din țară pentru cultivarea strugurilor de masă – o tradiție pe care suntem mândri să o continuăm, la standardele moderne de calitate”, Valentin Păun, fermier în Cooperativa Grădina Noastră din Ostrov.

Grădina Noastră din Târgu Secuiesc – cartofi

Suprafața totală de teren a cooperativei situată în depresiunea Târgu Secuiesc depășește 89 ha și dispune de un sol deosebit de fertil, bogat în proprietăți nutritive, de care au grijă 5 familii din regiune pentru a obține un produs cu aspect comercial atrăgător și calități culinare remarcabile. Zona este recunoscută pentru culturile de cartofi, ce beneficiază de condiții pedo-climatice favorabile obținerii unei producții generoase. Anual, cooperativa livrează între 500-800 de tone de cartofi pentru magazinele Carrefour.

„Preparat într-o multitudine de feluri, cartoful rămâne alimentul nelipsit de pe mesele românilor, bucurându-se de o popularitate imensă. Acum, cu ajutorul Carrefour, ne bucurăm că putem face cunoscut românilor gustul autentic de la țară al cartofilor crescuți cu grijă și tradiție”, Mucsi Eniko Beata, fermier în Cooperativa Grădina Noastră din Târgu Secuiesc.

Grădina Noastră din Huși – struguri, prune și caise

Municipiul Huși este recunoscut pentru podgoriile sale de struguri destinați atât pentru consum, cât și pentru producția de vinuri alese. Tradiția cultivării viței de vie este transmisă de la o generație la alta de mai bine de 200 de ani, ceea ce face ca arealul viticol al orașului Huși să mai fie numit și „Huși, orașul dintre vii”. Aproximativ 30 ha de vie de struguri de masă, 1 ha de cireși și 1 ha de pruni sunt atent îngrijite de cele 2 familii înrolate în Cooperativa agricolă de la Huși.

„Dacă ar fi să dezvălui secretul gustului specific al strugurilor moldovenești, acela ar fi solurile cu densitate mică, bine încălzite, drenate profund și bogate în substanțe nutritive care așază regiunea Huși la loc de cinste pe harta viticulturii românești. Alături de Carrefour, ducem mai departe tradițiile și gusturile locale”, Petru Pascal, fermier în Cooperativa Grădina Noastră din Huși.

Grădina Noastră din Voinești – mere și prune

Alcătuită în prezent din șapte familii, Cooperativa agricolă din Voinești este specializată în pomicultură, ramură ce i-a adus cu timpul renumele la nivel național. Deţine o suprafaţă de teren de aproximativ 78 ha, destinate culturilor de mere (50 ha), cireșe (9 ha), prune (10 ha) și pere (9 ha). Dintre toate, merele de Voinești sunt, de departe, vedetele regiunii, cunoscute pentru calitatea lor gustativă de excepție. Drumul parcurs de acestea pentru a deveni produse de origine geografică se întinde de-a lungul a sute de ani.

„Cred că toată lumea a gustat cel puțin o dată în viață merele de Voinești, apreciate pentru calitatea, gustul și aroma lor inconfundabile. Exemple de succes sunt rare în domeniul pomiculturii, iar merele de Voinești sunt printre puținele soiuri de la noi care au reușit să treacă testul timpului. Calitatea superioară se datorează tehnicilor de îngrijire modernă a pomilor, a climei propice, dar și priceperii agricultorilor din zonă“, Valentin Gheboianu, fermier în Cooperativa Grădina Noastră din Voinești.

Toate produsele comercializate sub marca Grădina Noastră sunt crescute local, de familiile de fermieri și agricultori cu tradiție din cadrul cooperativelor, care beneficiază de sprijinul retailerului în termeni de accesibilitate crescută la o piață de desfacere națională, dezvoltarea și promovarea vânzărilor și circuit logistic îmbunătățit. La fel ca în cazul culturii viței de vie pentru producerea vinului, fructele și legumele aparțin unui terroir unde factori precum pământul în care sunt crescute, apa cu care sunt stropite și soarele sub care sunt coapte reprezintă agenții de conservare a aromei și gustului specific zonei de proveniență. Mai mult decât atât, toate cooperativele agricole partenere contribuie la dezvoltarea economiei locale, prin crearea de noi locuri de muncă, în special pentru persoanele mai puțin calificate.

De la fermă, pe raftul magazinelor

Cele șase cooperative susțin distribuția națională a produselor într-un interval de timp restrâns, astfel încât românii să aibă acces la prospețimea locală pe rafturile magazinelor, cu o distribuție medie de 24-36 de ore.

Ca urmare a parteneriatelor cu fermierii independenți și cei asociați în cooperative, în vârf de sezon, 100% din necesarul de fructe, legume și verdețuri de sezon din rețeaua Carrefour, care pot fi cultivate local, este asigurat de parteneri, iar în restul anului media ajunge să depășească valoarea de 50%.

În prezent, Carrefour deține în portofoliul de producători locali parteneriate cu 25 de cooperative, dintre care 15 ca furnizori și zece ca parteneri, sub brandul Grădina Noastră.

Carrefour – susținător al unei alimentații curate, cu ajutorul producătorilor locali

Ca parte a angajamentului de a deveni un lider în tranziția alimentară, Carrefour investește în consolidarea ecosistemului său local și în relația cu producătorii români, pentru a le oferi clienților alimente proaspete, locale, la prețuri accesibile. În urmă cu șase ani, Carrefour România a creat un model de colaborare unic și durabil, în care retailul co-creează cu producătorii locali, investind în comunitate și în fermieri, în timp ce asigură produse proaspete pentru clienți: Grădina Noastră, un program circular care livrează produse proaspete de la fermierii regionali la rafturile magazinelor, în maximum 24 de ore de la momentul recoltării.

Cu cel mai amplu portofoliu de producători locali pe zona de alimente proaspete, Carrefour susține mai bine de 1.300 de fermieri la nivel național, dintre care 600 sunt producători ultra locali, oferind soluții de eficientizare a procesului de producție, transport și vizibilitate la raft.

Carrefour România

Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 410 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platformele BRINGO și Glovo, disponibile gratuit în Google Play și App Store.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România, eticheta „în conversie la bio”. Totodată, a lansat programul Act For Good, care transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social: prin fiecare sesiune de shopping și nu numai, utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.

Carrefour România operează în România prin patru entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operațional SRL și Supeco Investment SRL.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *