Grupul francez Carrefour anunță o performanță financiară solidă pentru al treilea trimestru al anului, cu vânzări în creștere cu 9% față de aceeași perioadă a anului trecut și 31% creștere pentru e-commerce. Valorile pieței locale în termeni comparabili plasează Carrefour România pe poziția a treia în ceea ce privește evoluția cifrei de afaceri în Europa. Vânzările de produse marcă proprie Carrefour continuă să crească rapid, depășind 35% din vânzările de produse alimentare (+3 puncte față de T3 2022). Obiectivele Carrefour pentru întregul an 2023 sunt confirmate.
Alexandre Bompard, Chairman și CEO Grup Carrefour, a declarat: „Într-un context de presiune continuă asupra puterii de cumpărare a clienților noștri, Grupul nostru a confirmat soliditatea dinamicii sale comerciale și atractivitatea modelului său, grație angajamentului neîncetat al echipelor sale. În al treilea trimestru, am continuat implementarea planului Carrefour 2026, în special prin implementarea metodei Maxi în magazinele noastre europene, prin operaționalizarea completă a Eureca, platforma noastră de achiziții europene, și prin continuarea transformării noastre digitale, cu o creștere robustă în e-commerce și o utilizare tot mai mare a soluțiilor tech & data. În acest context, Carrefour se îndreaptă cu încredere spre finalul anului și își confirmă obiectivele pentru întregul an 2023.”
Cifre cheie T3 2023
Variație totală
vânzări incluzând TVA (€m) | LFL1 | La cursul de schimb actual | La un curs de schimb constant | ||
Franța | 10,769 | +4.3% | +2.1% | +2.1% | |
Europa | 6,541 | +4.1% | +2.6% | +2.2% | |
America Latină (pre-IAS 29) | 6,319 | +20.2% | -4.0% | +19.1% | |
Grup (pre-IAS 29) | 23,629 | +9.0% | +0.5% | +6.9% | |
IAS 292 | 16 | ||||
Grup (post-IAS 29) | 23,645 |
Notă: (1) Excluzând efectele legate de petrol și de calendar și la cursuri de schimb constante; (2) Hiperinflația și cursul de schimb valutar în Argentina
Un impuls comercial solid și continuu în T3 în contextul fundamentelor neschimbate
Carrefour a înregistrat o creștere solidă a vânzărilor în Franța (+4,3% LFL) și în Europa (+4,1% LFL) în T3. Trimestrul a fost marcat de o continuare a tendințelor observate în ultimele luni, cu o activitate și un comportament al clienților în linie cu cele din trimestrul precedent.
În Franța și Europa, evoluția vânzărilor în T3 (c. +4% LFL) față de T2 (c.+7% LFL) a reflectat încetinirea generală a inflației alimentelor cu aproximativ trei puncte, în raport cu accelerarea puternică a inflației în 2022. Prețurile de consum au rămas stabile la nivel global, lună de lună, începând din vară, în Europa. Pe fondul unei presiuni continue asupra puterii de cumpărare (inflația cumulată pe parcursul a doi ani de aproximativ +20% în Europa de Vest și +30% în Europa de Est), comportamentul consumatorilor a rămas neschimbat, cu o continuă scădere a tranzacțiilor, iar volumele de produse alimentare și nealimentare au continuat să se contracte în trimestrul al treilea, într-un ritm apropiat de cel din trimestrul anterior.
Produsele marcă proprie Carrefour continuă să atragă o bază de clienți din ce în ce mai mare: peste 35% din vânzările de alimente pe parcursul trimestrului, în creștere cu +3 puncte față de anul trecut. Această creștere rapidă susține ambiția Grupului de a ajunge la 40% din vânzările de produse alimentare provenite din mărci private până în 2026.
Grupul continuă să își execute planul strategic într-un ritm pozitiv:
- Implementarea metodei Maxi continuă în hipermarketurile și supermarketurile europene, cu rezultate preliminare încurajatoare.
- Mutualizarea europeană a funcțiilor centrale avansează rapid:
- În domeniul achizițiilor, cu platforma Eureca, cu sediul la Madrid: cei patru furnizori anunțați pentru 2023 sunt pe deplin operaționali; o nouă tranșă de aproximativ 15 furnizori suplimentari este în curs de implementare pentru 2024
- În zona sediilor centrale, cu optimizarea funcțiilor de suport, în special în Franța
- În domeniul digital, Carrefour a înregistrat progrese pe parcursul trimestrului, în special pentru Unlimitail (Retail Media JV cu Publicis), care finalizează implementarea organizării sale și care a inițiat discuții încurajatoare cu mai mulți retaileri non-alimentari din Europa
- Carrefour a continuat să își concretizeze angajamentele de CSR, în special în ceea ce privește dizabilitățile, o cauză majoră a planului strategic Carrefour 2026
- Grupul își menține disciplina puternică în materie de costuri, cu noi inițiative în trimestrul al treilea, și își confirmă obiectivul de a realiza economii de 1 miliard de euro în 2023
- Achiziția activităților Cora în România a primit aprobarea din partea Consiliului Concurenței. Preluarea va intra în vigoare în următoarele săptămâni.
T3 2023, vânzări inc. TVA
Vânzările din trimestrul al treilea inc. TVA au crescut cu +9,0% pe o bază comparabilă (LFL). Acestea au ajuns la 23,629 milioane de euro înainte de IAS 29, o creștere de +6,9% la cursul de schimb constant. Această creștere include un efect negativ al petrolului de -1,5%. După luarea în considerare a unui efect de schimb valutar negativ de -6,4%, legat în principal de deprecierea peso-ului argentinian, creșterea totală a vânzărilor la cursurile de schimb curente s-a ridicat la +0,5%. Impactul aplicării IAS 29 a fost de +16 milioane de euro
LFL | Q2 2023 | Q3 2023 | |
Franța | +7.3% | +4.3% | |
Europa | +7.4% | +4.1% | |
America Latină | +17.3% | +20.2% | |
Grup | +10.3% | +9.0% |
În România (+4,5% LFL), Carrefour a înregistrat o dinamică solidă, cu o creștere a traficului în magazine
În T3 2023, Carrefour România și-a menținut o traiectorie stabilă, bazându-se pe forța modelului său comercial, pentru a crește satisfacția clienților. Astfel, compania a accelerat inițiativele de susținere a puterii de cumpărare a clienților, în special prin campanii precum Bonul de Weekend, Bonul de Cartier și Top 100 Produse HIT, precum și prin valuri repetate de reduceri specifice de prețuri.
LFL | Q2 2023 | Q3 2023 | |
Spania | +7.7% | +5.0% | |
Italia | +4.7% | +1.7% | |
Belgia | +12.5% | +7.5% | |
Polonia | +0.4% | -3.9% | |
România | +7.5% | +4.5% | |
Europa (excl. Franța) | +7.4% | +4.1% |
Régis Moratin, CFO Carrefour România, a declarat: „Rezultatele din cel de-al treilea trimestru reflectă capacitatea Carrefour România de a-și adapta modelul de business și de a acționa într-un context european provocator. Ne menținem angajamentul pe plan local de a proteja puterea de cumpărare a românilor, prin promoții și campanii personalizate. Intensificarea traficului în cele peste 410 magazine multiformat din țară ne dă încredere că suntem bine poziționați în regiune, pentru o creștere accelerată. Portofoliul de mărci private joacă, de asemenea, un rol cheie, așa cum s-a dovedit și în rezultatele din T3 la nivel de Grup, ajungând la 35% din vânzările de alimente, astfel că acesta este un alt domeniu prioritar de investiții. Ne continuăm misiunea de a câștiga locul de top pentru ceea ce contează cu adevărat pentru clienții noștri: calitate fără compromisuri, produse locale și proaspete și o experiență optimă la cumpărături”.
Carrefour România își continuă planurile de extindere, încheind T3 cu 412 magazine, împreună cu o amprentă digitală extinsă prin intermediul partenerilor săi de e-commerce, Bringo și Glovo.
Carrefour, o companie implicată
În T3 2023, Grupul a continuat să implementeze principalii piloni de CSR din planul strategic Carrefour 2026. În ceea ce privește climatul, Carrefour a lansat în septembrie 2023 o coaliție internațională care vizează accelerarea vânzărilor de alternative pe bază de plante, împreună cu șapte parteneri industriali (Danone, Unilever, Bel, Andros, Bonduelle, Nutrition & Santé, Savencia). Această coaliție va accelera și se va uni în jurul obiectivului de 500 de milioane de euro în vânzări de produse proteice pe bază de plante în Europa până în 2026, cu un obiectiv global de 3 miliarde de euro pentru toți cei opt parteneri.
Grupul Carrefour
Cu o rețea multi-format de peste 14.000 de magazine în aproximativ 43 de țări, Grupul Carrefour este unul dintre principalii retaileri alimentari la nivel mondial. Carrefour a înregistrat vânzări de 90,8 miliarde de euro în 2022. Rețeaua sa integrată de magazine este operată de peste 335.000 de persoane, care contribuie la poziționarea Carrefour ca lider mondial în tranziția alimentară pentru toți, oferind alimente de calitate în fiecare zi, accesibile pretutindeni și la un preț competitiv. În total, peste 500.000 de persoane lucrează în magazinele Carrefour din întreaga lume.
Carrefour România
Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 410 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platformele BRINGO și Glovo, disponibile gratuit în Google Play și App Store.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România, eticheta “în conversie la bio”. Totodată, a lansat programul Act For Good, care transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social: prin fiecare sesiune de shopping și nu numai, utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.
Carrefour România operează în România prin patru entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operațional SRL și Supeco Investment SRL.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail