Carrefour continuă dezvoltarea produselor proprii marca Filiera Calității, prin aplicarea, pentru prima dată în România, a tehnologiei blockchain în sectorul alimentar. Prin acest proiect, Carrefour mai face un pas în implementarea strategiei globale Act for Food și oferă consumatorilor șansa de a descoperi informații, direct de la fermă, despre originea și calitatea produselor pe care le consumă.
Tehnologia blockchain
Utilizată în sectorul alimentar, tehnologia blockchain permite fiecărui actor din lanțul de aprovizionare (fermieri, ambalatori, distribuitori) să furnizeze informațiile de care este responsabil pentru fiecare lot de produse prezent pe rafturile Carrefour. În România, această tehnologie este aplicată pentru prima dată ouălor Filiera Calității Carrefour provenite de la Ferma Rojiște din Județul Dolj.
Concret, clientul scanează codul QR de pe ambalajul de ouă, ajunge pe pagina dedicată, introduce numărul lotului care e vizibil tot pe ambalaj și află informații despre: locația și numele fermei sau al fermierului, informații veterinare despre găinile care au făcut ouăle, cu ce au fost hrănite, cum au fost crescute păsările din ferma de ouă, data ambalării ouălor și alte date care completează trasabilitatea produsului. Astfel, fie că sunt la cumpărături în magazin sau primesc produsele alimentare prin livrare, acasă, clienții pot descoperi povestea #dincoloderaft a ouălor și a fermierului din spate.
Filiera Calității Carrefour
Filiera Calității Carrefour (FCC) reprezintă un program prin care compania realizează parteneriate de lungă durată direct cu producătorii locali și internaționali pentru a oferi consumatorilor produse de calitate, la prețuri accesibile. Pe parcursul procesului de producție, fiecare etapă este atent supravegheată de experți ce monitorizează îndeaproape întregul proces de creștere și cultivare, de la început, până când produsele ajung în magazinele Carrefour. În timp, obiectivul Carrefour este de a integra tehnologia blockchain la cât mai multe produse Filiera Calității. FCC face parte din strategia Act For Food prin care Carrefour acționează la nivel global în favoarea calității alimentelor, pentru a oferi consumatorilor produse sănătoase, gustoase, variate, accesibile tuturor, create cu respect pentru planetă.
“Produsele de origine animală Filiera Calității Carrefour sunt rezultatul unor parteneriate durabile cu producătorii români care-și doresc să aplice metode de creștere ce respectă bunăstarea animalelor, mediul înconjurător și care garantează trasabilitatea alimentară de la « fermă la furculiță ». Clienții noștri își doresc să cumpere produse românești de a căror origine să fie siguri, să afle mai multe despre felul în care sunt crescute și hrănite animalele de la care provin aceste produse și să aibă garanția că toate angajamentele noastre în legătură cu calitatea și siguranța mărcilor proprii Carrefour sunt respectate de partenerii noștri.
Tehnologia blockchain, folosită pentru prima dată în România de către Carrefour pentru a înregistra trasabilitatea tuturor criteriilor de calitate și siguranță alimentară pe care produsele Filiera Calității trebuie să le respecte, ne permite acum să audităm în timp real aplicarea acestor criterii indiferent de lotul produsului și să gestionăm rapid orice retragere de pe piață a unui produs neconform. Prin aplicația blockchain, împărtășim în mod transparent aceste informații cu clienții noștri care pot afla unde s-au născut găinile ouătoare, care este ferma în care sunt crescute și condițiile de bunăstare animală asigurate de fermier, cu ce sunt hrănite și care este proveniența alimentelor și, mai apoi, unde sunt ambalate ouăle înainte de livrarea în magazine. Toate aceste date sunt înregistrate și stocate de la prima zi de viață a puilor de găină până la ultima zi în care găinile sunt producătoare, adică în medie 76 de săptămâni pentru fiecare lot de găini ouătoare.” a declarat Gabriela Rădulescu, Director Calitate, Carrefour România.
Prin Filiera Calității Carrefour și blockchain, tehnologia devine așadar un generator de încredere pentru toți actorii implicați, de la producători, la clienți. Această inovație răspunde unei nevoi tot mai mare de transparență a consumatorilor, față de produsele pe care le achiziționează și calitatea acestora și creează o conexiune cu producătorii din spate. Pentru fermieri, blockchain reprezintă încă o dovadă a angajamentului pe care și l-a luat Carrefour, de a susține producătorii să atingă un nou nivel de calitate, de această dată, prin infuzie de tehnologie dezvoltată la nivelul Grupului Carrefour. Iar pentru Carrefour, ceea ce oferă tehnologia blockchain este întărirea parteneriatelor cu fermierii, bazate pe standarde înalte de calitate și posibilitatea de a-și ajuta clienții să facă alegeri informate și sănătoase.
Carrefour
Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 360 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store și cu o rețea prezentă în 38 de localități.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate, în ansamblul ei: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România eticheta “în conversie la bio”. În plus, Carrefour a susținut atât financiar cât și prin transfer de expertiză, înființarea Fundației pentru Dezvoltarea Agriculturii, organism independent care își propune să contribuie la o schimbare sistemică a sectorului legumicol din România.
Ducând mai departe grija pentru comunitate și mediul înconjurător, Carrefour România derulează Punem Preț pe Plastic, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. De asemenea, compania a introdus pungile biodegradabile și compostabile alături de o gamă extinsă de produse biodegradabile, realizează programe de colectare selectivă și derulează inițiative de încurajare a bunelor obiceiuri. Acestor inițiative li se adaugă contribuția de peste un deceniu la Banca de Alimente – Crucea Roșie și suportul pentru multe alte programe prin care susține comunitățile vulnerabile și reduce risipa alimentară.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail