Ce și cât cumpără românii online

Articolele de îmbrăcăminte/încălțăminte și produsele electronice sunt preferatele utilizatorilor de internet din România când vine vorba de cumpărăturile online, în topul acestor activități fiind plata facturilor la diferite utilități, potrivit unui studiu derulat de Daedalus Millward Brown în perioada noiembrie 2011 – ianuarie 2012. Peste 48% dintre cei care și-au achiziționat produse online în ultimele șase luni au avut un buget între 100 și 500 de euro pe parcursul perioadei.

Studiul despre barierele de achiziție online a produselor și serviciilor în România arată că aproape 82% dintre cumpărături au fost efectuate de pe site-uri românești, iar restul de pe magazine online din străinătate.

Cercetarea, derulată la inițiativa 2Parale, Internet Corp și a The Geeks, parte a grupului Leo Burnett, are ca obiective identificarea motivelor pentru care o parte dintre români sunt reticenți în a cumpăra online, dar și a diferențelor dintre cei care fac achizitii online și cei care nu au încercat încă această metodă.

Rezultatele finale ale studiului vor fi dezvăluite în premieră în cadrul ecomTIM, cel mai important eveniment regional din România dedicat industriei e-commerce și marketingului online, organizat pe 8-9 februarie, la Timișoara.

Pe baza rezultatelor studiului, agenția The Geeks și 2Parale vor concepe și derula în perioada martie – iunie 2012 o campanie de susținere a comerțului online și de promovare a avantajelor acestui domeniu. “Studiul despre barierele de achiziție online a produselor și serviciilor în România” a fost realizat în perioada noiembrie 2011 – ianuarie 2012 pe un panel de 3.494 de respondenți reprezentativi pentru populația online din România, recrutați din rândul vizitatorilor a 23 de site-uri aparținând Sanoma Hearst România, Avocatnet, Internet Corp, eJObs, Cauta Reduceri, Groupon.ro, Debo.ro, TreeWorks și Lyoness România.

Cercetarea a beneficiat și de susținerea mai multor magazine online din 2Parale: evoMAG-partener principal, 3 Suisses, MyCloset și Clickshop, care au oferit vouchere și premii respondenților. Aceștia au aflat numele magazinelor partenere la finalul chestionarului, pentru a nu influența răspunsurile.

Rezultatele finale ale cercetării vor dezvălui care sunt motivele pentru care unii români sunt reticenți în a cumpăra online, precum și metodele de plată preferate de cumpărători.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,867 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Promovare » Promovare online » Ce și cât cumpără românii online
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: