Din luna iulie, toți retailerii vor fi nevoiți să comunice către Consiliul Concurenței prețurile de vânzare ale produselor alimentare

De la începutul lunii iulie, toți retailerii vor fi nevoiți să comunice prețurile de vânzare ale produselor alimentare comercializate în magazinele proprii către Consiliul Concurenței, potrivit unei Ordonanțe de Urgență de modificare a Legii Concurenței 21/1996.

Consiliul ConcurențeiConsiliul Concurenţei a lansat în noiembrie 2016 “Monitorul Preţurilor”, www.monitorulpreturilor.info, o platformă care afişează preţurile practicate de principalii retaileri pentru produsele care fac parte din coşul zilnic.

Credit Foto: shutterstock.com

Odată lansat programul, o parte dintre retaileri au trimis din proprie inițiativă listele de prețuri către Consiliul Concurenţei, însă odată cu modificarea acestei legi, toți retailerii prezenți pe piața din România vor fi nevoiți să furnizeze săptămânal către Monitorul Prețurilor aceste informații.

Potrivit noii reglementări, art. 4 alin. (5) dispune următoarele:

„Întreprinderile care fac parte din comerțul modern cu produse alimentare și nealimentare, de tip supermarket, hipermarket, discounter și cash&carry vor transmite Consiliului Concurenței, la cererea acestuia, prețurile de vânzare a produselor comercializate de acestea, în vederea realizării de analize, studii de piață sau comparații de preț”.

Monitorul Preţurilor este un proiect pilot, care, pentru început, este accesibil pentru Bucureşti şi Ilfov, oferind preţurile pentru 128 de produse (64 de categorii generice de produse, pentru fiecare dintre acestea, fiind disponibile două prețuri de produs individual: cel mai ieftin și cel mai bine vândut). Retailerii care până acum au trimis din proprie inițiativă listele de prețuri către Consiliul Concurenţei sunt: Profi, Lidl, Kaufland, Carrefour, Mega Image, Selgros Cash&Carry și Penny Market.

În fiecare dimineaţă, puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,867 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Din luna iulie, toți retailerii vor fi nevoiți să comunice către Consiliul Concurenței prețurile de vânzare ale produselor alimentare
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: