Un vis devenit realitate, o dorință mai puternică decât o pandemie globală, o afacere românească de milioane de euro: Cupio a împlinit 10 ani de activitate. Povestea primei decade de frumusețe a brandului românesc este presărată cu momente unice, provocări, emoții, bucurii, multă muncă și satisfacții.
O dorință transformată în afacere
În 2012, Raluca și Răzvan Ștefănescu, doi tineri ambițioși, puneau bazele magazinului online de cosmetice www.cupio.ro, intuind potențialul domeniului e-commerce și dezvoltarea pe care urma să o aibă. Cu o investiție de 10.000 de euro, pe această platformă începeau să fie comercializate în principal oje și lacuri pentru unghii, dar și produse de îngrijire a corpului.
Nu cu multă vreme mai târziu, primul magazin fizic, de tip insulă, se deschidea la Arad. Clientele interesate de segmentul de beauty care începeau să treacă pragul magazinului beneficiau de experiențe de shopping personalizate.
Visul Ralucăi era de a deschide magazine în marile orașe ale țării, iar al lui Răzvan, de a face din Cupio un brand internațional. Anii ce au urmat au fost dedicați în totalitate îndeplinirii acestor obiective.
Începuturile
Mai întâi, Cupio a intrat în saloanele de frumusețe, aici începând să fie comercializate lacuri de unghii clasice, geluri UV, oje semipermanente, instrumente de manichiură și aparaturi indispensabile pentru tehnicienii de ungii.
Oja semipermanentă Cupio To Go!, care a devenit și un simbol al brandului, începea să fie printre cele mai apreciate produse de către româncele pentru care frumusețea și îngrijirea personală contează. Spre deosebire de lacurile tradiționale, aceasta persistă până la patru săptămâni pe unghii, oferind manichiuri rezistente și un luciu deosebit care nu se estompează în timp.
Dezvoltarea portofoliului de produse a continuat în concordanță cu nevoile clienților, dar și cu tendințele din domeniul frumuseții. Dezvoltarea liniei de make-up Cupio a început timid cu lansarea genelor false Cupio Lash și s-a dezvoltat în anul 2016 cu introducerea în portofoliul brandului a zeci de alte produse profesionale de machiaj – palete de farduri, rujuri și creioane de buze, produse pentru machiajul sprâncenelor și pensule profesionale.
Cupio – extindere
În același timp, visul Ralucăi a început să se contureze tot mai mult, iar asta pentru că magazinele brandului românesc au început să se extindă și în orașe precum București, Timișoara, Constanța, Cluj-Napoca. Până în prezent, 21 de magazine Cupio se regăsesc în marile orașe ale țării.
Brandul se bucură de o popularitate tot mai mare fiind unul dintre furnizorii principali de oje semipermanente, geluri UV, produse de make-up, echipamente și accesorii pentru dotarea saloanelor de înfrumusețare.
În 2019, Cupio e desemnat ”brandul numărul 1 în domeniul manichiurii”, conform unui studiu realizat de compania de cercetare de piață Market Vector, care a analizat vânzările din perioada 2018-2019 în locațiile din centrele comerciale românești.
Frumusețea învinge pandemia
Deși 2020 a fost un an provocator pentru toate business-urile, Cupio a continuat extinderea sa, atât la nivel național, cât și internațional. A fost o perioadă în care e-commerce-ul a cunoscut o expansiune considerabilă. Reducerea mobilității consumatorului și telemunca au dus la schimbarea comportamentului de consum.
Tot în anul în care a început pandemia, Cupio a deschis 5 magazine în România și și-a consolidat relația cu distribuitorii principali din Italia și Germania.
”Chiar dacă, la nivel de cifre, anul pandemiei a arătat bine, asta nu înseamnă că provocările au lipsit. Pandemia și-a pus amprenta atât în ceea ce privește comportamentul de cumpărare, cât și în ceea ce privește bugetul de investiții și nevoia de regândire a business-ului”, a declarat Răzvan Ștefănescu, Director General al brandului.
La finalul anului 2021, cifra de afaceri la nivelul întregului grup de firme Cupio a ajuns la 15 milioane de euro.
Planuri de viitor
Cu un portofoliu de produse care crește de la an la an, Cupio își va continua expansiunea. Dezvoltarea gamelor de produse pentru manichiură, machiaj și îngrijire personală sunt doar câteva dintre obiectivele anului 2022.
Tot în acest an urmează să fie lansată platforma online internațională Cupio, astfel încât produsele profesionale de frumusețe vor putea fi comandate din toată lumea.
Comunitatea Cupio
La 10 ani de activitate, Cupio se bucură de o popularitate tot mai mare atât în rândul comunității online, cât și în offline.
Zeci de saloane din România folosesc produsele Cupio care le ajută pe femei să își satisfacă dorința de a fi frumoase și de a se simți mereu tinere și atrăgătoare.
Și pentru că un brand nu ar fi nimic fără comunitatea sa, Cupio e aproape de aceasta prin intermediul canalelor de comunicare social media, precum Instagram, Facebook sau Tik-Tok.
În plus, clienții și fanii brandului au acces gratuit și nelimitat la materiale educaționale și informative gratuite cu privire la diverse produse și tehnici de beauty, prin intermediul Blogului Cupio, dar și prin canalul de Youtube – Cupio România.
Cupio Dream Team: de la 1 angajat, la peste 140
Încă de la începutul business-ului, echipa s-a întregit constant cu persoane tinere, vesele, cu experiență în domeniu, orientate spre munca în echipă, performanțe și rezultate.
Cupio Dream Team este acum o echipă consolidată care lucrează zi de zi pentru creșterea brandului românesc. Pasiunea pentru frumos, creativitatea și deschiderea către tot ceea ce este nou conturează profilul angajatului Cupio.
Aniversarea de 10 ani a brandului a fost celebrată cu o serie de surprize pentru fanii Cupio, dar și cu momente unice pentru angajați.
Un eveniment aparte a fost desemnarea de către membrii conducerii a 10 ambasadori Cupio. Și pentru că FRUMUSEȚEA VINE DIN INTERIOR, ambasadori au fost numiți 10 dintre angajații brandului.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail
Înregistrare
