8,3 tone de deșeuri, dintre care 5,4 tone de plastic, au fost colectate în cadrul inițiativei România Limpede, lansată de Lidl România

În perioada 1 – 7 septembrie 2022, în cadrul programului România Limpede, Lidl România împreună cu Mai Mult Verde, WWF-România și ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului) au organizat o serie de acțiuni de igienizare și colectare a plasticului de pe malurile și din apele Dunării, precum și acțiuni de educare și conștientizare. Astfel, cu ajutorul a peste 330 de voluntari, au fost colectate 8,3 tone de deșeuri, dintre care 5,4 tone de plastic. Inițiativa România Limpede a fost demarată în cadrul programului de colectare a plasticului de pe Dunăre, River Cleanup Collective @Dunăre, lansat de grupul Schwarz anul acesta, și care a avut loc simultan în țările riverane fluviului, unde Grupul este prezent.

lidl

Programe care să reducă impactul deșeurilor

Pe lângă măsurile concrete pe care Lidl România le implementează pentru a reduce cantitatea de plastic din operațiunile de business, retailerul susține și programe pe termen lung gândite să reducă impactul deșeurilor din plastic în natură. Astfel, în perioada 1-7 septembrie 2022, în cadrul programului România Limpede, Lidl România și Mai Mult Verde, WWF-România și ASAP au organizat o serie de acțiuni de igienizare și colectare a plasticului de pe Dunăre.

Așadar, cu scopul de a reduce cantitatea de deșeuri de plastic ajunsă în apele Dunării, Mai Mult Verde a coordonat 9 acțiuni de ecologizare pe cursul fluviului, de la intrarea în țară până în apropierea punctului de vărsare, în orașele: Baziaș, Orșova, Turnu Măgurele, Giurgiu, Oltenița, Călărași, Cernavodă, Brăila și Galați. La aceste acțiuni au participat peste 300 de voluntari, care au colectat în total 8,1 tone de deșeuri, dintre care 5,3 tone de plastic. În plus, în Mahmudia, pe malul drept al brațului Sfântul Gheorghe, WWF-România a coordonat o acțiune de ecologizare-maraton. La această acțiune au participat atât autoritățile locale, cât și 20 de voluntari, care au strâns peste 160 kg de deșeuri, dintre care peste 150 de kilograme de plastic.

Workshop-uri lansate de ASAP

Pentru a crește gradul de conștientizare a impactului pe care îl au deșeurile de plastic în natură, ASAP a coordonat o serie de workshop-uri în patru orașe de la malul Dunării, în Giurgiu, Călărași, Brăila și Galați. În cadrul acestor workshop-uri, participanții au învățat cum să spele corect plasticul, folosindu-se de plasticul colectat de pe malurile și din apele fluviului de către voluntarii coordonați de Asociația Mai Mult Verde. După aceea, au realizat din aceste deșeuri din plastic 200 de obiecte utile traiului de zi cu zi.

„Misiunea noastră în sustenabilitate este de a acționa pentru un viitor mai bun, prin fapte concrete. Programul România Limpede a fost un maraton de 7 zile de acțiuni de ecologizare și workshop-uri, care ne-a demonstrat și de data aceasta că împreună reușim să contribuim la un mediu mai curat, fără deșeuri. Cu această ocazie, dorim să le mulțumim atât colegilor noștri care au participat la acțiunile de ecologizare, cât și voluntarilor și ONG-urilor cu care am colaborat pentru România Limpede și cu care avem deja în desfășurare programe cu impact pe termen lung în ceea ce privește protejarea mediului”, a declarat Cristina Hanganu, Director de Comunicare & CSR, Lidl România.

Demersurile Lidl România în domeniul reducerii cantității de deșeuri din plastic se înscriu în REset Plastic, strategia internațională din domeniul plasticului a Grupului Schwarz. River Cleanup Collective @Dunăre, programul de colectare a plasticului în țările riverane Dunării, face parte din această strategie. Toate măsurile implementate de Lidl România în ceea ce privește protejarea mediului și combaterea poluării cu plastic sunt disponibile în rapoartele de sustenabilitate publicate de companie pe www.corporate.lidl.ro.

River Cleanup Collective @Dunăre

Gândim la nivel global, acționăm la nivel local: împreună luăm atitudine pentru un mediu curat – cu REset Plastic, River Cleanup Collective de-a lungul Dunării. Contribuția noastră la strategia holistică din domeniul plasticului, REset Plastic.

REset Plastic

Mai puțin plastic – închiderea buclei: Prin strategia REset Plastic, Grupul Schwarz se îndreaptă spre un viitor sustenabil. Fiecare acțiune menită să asigure că plasticul este utilizat în mod responsabil contribuie la un bine mai mare. Retailerul internațional lucrează continuu la nivelul întregului grup pentru a-și atinge obiectivele.

Lidl

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent peste 12.000 de magazine și peste 200 de centre logistice și depozite în 31 de țări.

Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse cu cel mai bun raport calitate-preț. În spatele serviciilor și operațiunilor din magazine și centrele logistice stau simplitatea și orientarea către eficiență. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm.

În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care își îndeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

exporetail2022

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *