Cifra de afaceri a pieței de jucării din România (producție & comerț) a crescut cu 14% față de 2020 și a fost de aproape 8 ori mai mare decât în 2012, la cel mai ridicat nivel din istorie, depășind valoarea de 1,5 miliarde de lei în 2021, arată o analiză KeysFin.
„Pentru 2022 estimăm continuarea creșterii pieței de jucării peste media europeană și depășirea maximului istoric atins în 2021, la mai mult de 1,7 miliarde de lei, în baza extinderii portofoliului de produse (fapt care influențează procesul de premiumizare – de obținere a unui statut premium – prin încorporarea de tehnologii noi, interactive și educaționale), al dezvoltării segmentului de jucării ecologice și al transmiterii presiunilor inflaționiste la nivelul consumatorului.
Numărul mai mare de alianțe și parteneriate strategice, achiziții și colaborări între vânzători și participanții la piață la nivel european va susține și creșterea pieței jucăriilor la nivel local. Se așteaptă ca jucăriile pentru sport și în aer liber să beneficieze de o creștere a cererii pe fondul preocupărilor ridicate ale părinților privind obezitatea infantilă și a celorlalte probleme de sănătate asociate sedentarismului copiilor”, a declarat Diana Florescu, analist economic KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.
„La polul opus avem factori precum creșterea disponibilității produselor contrafăcute, care pot afecta evoluția pieței. Acestea sunt fabricate din materii prime de calitate scăzută și pot fi chiar dăunătoare copiilor. Dezvoltarea comerțului electronic a propulsat vânzările de produse contrafăcute prin extinderea acoperirii lor geografice”, se arată în analiza KeysFin.
În 2021, în România existau 504 companii care aveau ca obiect de activitate producția și/sau comerțul cu amănuntul de jucării (cod CAEN 3240 – fabricarea jocurilor și jucăriilor și cod CAEN 4765 – comerț amănuntul al jocurilor și jucăriilor în magazine specializate), cu 5% mai multe față de 2020 și în creștere cu 73% comparativ cu 2012.
TOPUL COMERCIANȚILOR ȘI CEL AL PRODUCĂTORILOR DE JUCĂRII
Principalul comerciant a rămas JUMBO EC.R SRL, companie cu acționariat grecesc care și-a consolidat poziția de lider de piață în 2021 cu o cifră de afaceri de aproape 901 milioane de lei (69% din total comerț), după un avans anual de aproximativ 9%.
Locul secund în topul comercianților este ocupat de Noriel (INTERTOY ZONE SRL), companie cu acționariat majoritar turcesc, cu afaceri de 258 de milioane de lei, care a concentrat 20% din total comerț. Podiumul este completat de BRICK DEPOT SRL – distribuitorul Lego pe piața locală (37 de milioane de lei; 2,8% din total comerț), LUXPRIMUM SRL (17 milioane de lei; 1,3%) și J&M SRL (12 milioane lei; 0,9% din total comerț). Cele mai mari 5 companii generează 93% din cifra de afaceri a comercianților de jucării din România în 2021.
În ceea ce privește producția locală de jucării, principalul actor din piață este AIRQUEE SRL, companie cu acționariat majoritar britanic, cu afaceri de 30,5 milioane de lei (cu 39% mai mari decât în 2020), care a generat 14% din total producție locală în 2021. Pe locul al doilea în topul producătorilor regăsim MODELLEISENBAHN SRL, companie cu acționariat 100% austriacă cu sediul în Arad, cu afaceri de 19,5 milioane de lei, adică 9,1% din total producție în 2021. Podiumul este completat de VIESSMANN TRANSILVANIA SRL (16,1 de milioane de lei, 7,5% din total), „D-TOYS” SA (15,8 milioane de lei; 7,4% din total producție) și BURAK TOYS INTERNATIONAL SRL (15 milioane lei, 7% din total producție în 2021). Cele mai mari 5 companii generează aproape 45% din cifra de afaceri a producției de jucării în 2021.
KEYSFIN: REZULTAT NET, DE 447 ORI MAI MARE DECÂT ÎN 2012
Rezultatul net al companiilor din piața de jucării (profit minus pierdere netă) a crescut de 447 de ori față de 2012, la aproape 279 de milioane de lei pe fondul evoluției componentei de comerț, care a reprezentat 95% din rezultatul net al pieței în 2021. Cel mai mare jucător după cifra de afaceri și forța de muncă, JUMBO EC.R SRL a generat aproape 96% din profitul net al comercianților de jucării în 2021.
Potrivit KeysFin, dintre cele 504 de companii luate în calcul în analiză, 244 au înregistrat profit în 2021, 194 au avut pierdere, restul înregistrând un rezultat nul.
EVOLUȚIE NUMĂR ANGAJAȚI PIAȚA DE JUCĂRII DIN ROMÂNIA
Numărul de angajați din piața de jucării (producție & comerț) a scăzut cu 9% față de 2020, însă a rămas cu 83% peste nivelul din 2012, la aproximativ 3,6 mii de salariați în 2021.
Pe sub-segmente, numărul mediu de angajați din producția de jucării a scăzut cu 13% față de 2012, la 1,3 mii de salariați, ceea ce reprezintă 37% din total în 2021. Pe partea de comerț, forța de muncă a crescut cu 407% față de 2012, la aproape 2,3 mii de salariați în 2021.
KEYSFIN
KeysFin oferă soluții 100% digitalizate pentru verificarea mediului de business, cu date financiare și juridice, rapoarte, grafice și analize actualizate la zi despre companiile din România și din străinătate, în vederea reducerii riscului comercial.
Cu un portofoliu de peste 700 de clienți, KeysFin este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.
KeysFin deține și aplicația KeysFinder, prin intermediul căreia utilizatorii pot accesa ușor și rapid situații financiare, indicatori și informații juridice de la peste 4 milioane de entități economice din România, direct de pe telefonul mobil.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail