Herbamare

Fuziunea Auchan România – Real Hypermarket România s-a finalizat

Auchan a finalizat ultima etapă, de natură juridică, din cadrul procesului de achiziţie şi transformare în Auchan a celor 20 de hipermarketuri  Real în România, respectiv fuziunea prin absorbţie a celor două societăţi.

Auchan Titan nov 2006-1Ca urmare a fuziunii,  la data de 1 septembrie 2015 Auchan a preluat întregul patrimoniu al Real Hypermarket România SRL, cu toate drepturile şi obligaţiile sale, fuziunea având ca efect transferul către Auchan a tuturor activelor şi pasivelor Real.

Pentru un scurt istoric, ca urmare a semnării unei tranzacţii între Grupul Auchan şi Metro Group la nivel internaţional în noiembrie 2012 şi după validarea din partea Consiliului Concurenţei, Auchan România achiziţionează în septembrie 2013 un număr de 20 de hipermarketuri Real, prin preluarea a 100% din capitalul Real Hypermarket România SRL.

În mai puţin de o lună, Auchan transformă primul magazin Real pe care îl redeschide sub marca şi comerţul Auchan, în Bucureşti, Pallady, după care urmează remodelarea a câte 3 şi ulterior 4 magazine pe lună, astfel încât în mai puţin de 6 luni operaţionale, până în aprilie 2014, toate cele 20 de magazine devin Auchan. Procesul de remodelare și integrare a fost unul complex și a presupus planificarea și punerea în practică a unor mari șantiere de convergență, pe primul loc fiind proiectul uman.

În același timp au fost realizate convergența sistemelor, a ofertei de produse, a logisticii, convergenţa administrativă, construirea şi mutarea serviciilor centrale într-un sediu nou, aflat în proprietate, iar ultimul pas a fost realizat prin fuziunea celor două societăţi. Punerea in practică a proiectelor uman si comercial, conform modelului descentralizat al Auchan România a condus la crearea a 1000 de noi locuri de muncă.

Noile magazine Auchan au fost bine apreciate de locuitori, înregistrând, după deschidere, o creştere între 10-30% a numărului de clienţi respectiv între 20-40% a numărului de articolele vândute, la un preţ mediu cu circa 25% mai mic.

„Fuziunea celor două companii este doar un ultim simbol al convergenţei depline, la un an după ce toate magazinele au fost redeschise sub marca şi comerţul Auchan. În toată această perioadă am continuat investiţiile în România, ajungând până astăzi  la un total de peste o jumătate de miliard de Euro, pentru că vrem să fim prezenţi aici pentru toată viaţa, să creăm valoare pentru România şi pentru români.

Dezvoltăm în acelaşi timp, zi de zi, comerţul nostru şi în mod deosebit gamele de produse moderne, cele de tradiţie românească, cele pentru o viaţă sănătoasă, noilor tehnologii şi inovaţii, la preţuri pe care românii şi le pot permite şi adaptat puterii lor de cumpărare. Vrem să fim comerciantul preferat al tuturor românilor, oriunde suntem, dar şi un actor important şi responsabil al comunităţii, un susţinător şi promotor solid şi fiabil al producătorilor şi produselor din România, să fim o companie românească, pentru români,” a spus Frédéric Bellon, Director General Auchan România

Noua companie Auchan a ajuns ca urmare a achiziţiei celor 20 de magazine Real şi a ultimelor două deschideri din 2014 şi 2015 la 33 de hipermarketuri, cu 276.000 m2 suprafaţa netă de vânzare – al doilea comerciant din ţară, cu circa 11.000 de angajaţi – al patrulea angajator privat din România, cu o cifra de afaceri cu taxe de peste 1 miliard de Euro în 2014 şi propune celor circa 5 milioane de locuitori din 18 oraşe în care sunt prezente magazinele Auchan un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game şi un concept de discount generalizat, cu toate preţurile mici, permanent.

Investiţiile Grupului Auchan au continuat în România, ajungând în total, până în prezent, la 520 mil. Euro, iar o acţiune importantă în cadrul acestora a fost achiziţia clădirilor, terenurilor şi galeriilor a 12 hipermarketuri din centrele comerciale foste Real, finalizată în primul semestru al acestui an.

În prezent Auchan România deţine în proprietate 70% din parcul său de magazine, ceea ce confirmă încă o dată implicarea sa pe termen lung în România.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,973 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Fuziunea Auchan România – Real Hypermarket România s-a finalizat

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: