În luna octombrie 2023, Veranda Mall a aniversersat 7 ani în comunitatea Obor, 7 ani în care centrul comercial s-a implicat nu doar ca Mall, dar și ca un promotor al creșterii și susținerii dezvoltării locale prin proiecte dedicate locuitorilor zonei Obor. Despre ce face Veranda, concret, în dezvoltarea zonei și ce are de oferit întregii comunități Obor am stat de vorba cu Andrei Pogonaru, Owner Representative Veranda Mall, într-un interviu pentru publicatia retail-FMCG.ro.
Care sunt elementele-cheie ale strategiei de sustenabilitate implementate de Veranda Mall pentru a reduce impactul asupra mediului și cum se integrează aceastea în operațiunile de zi cu zi? Ce inițiative specifice au fost luate pentru a utiliza surse de energie regenerabilă și a îmbunătăți eficiența energetică a clădirilor din cadrul centrului comercial?
Fiind un mall destul de recent construit, am beneficiat încă de la început de faptul că am putut să implementăm sisteme moderne cu un consum mai optim de resurse.
Unul dintre eforturile recente în sustenabilitate și eficiență a fost instalarea de panouri fotovoltaice în 2023 – o investiție semnificativă pentru diversificarea surselor de energie utilizate în cadrul mall-ului.
Și tot în 2023, am instalat două noi stații de încărcare pentru mașini electrice, oferind astfel un suport adecvat pentru comunitatea locală care adoptă vehicule ecologice. Este o parte esențială a angajamentului nostru de a evolua continuu și de a rămâne la pas cu schimbările din comunitatea noastră.
Există planuri pentru integrarea inovațiilor tehnologice în strategia de sustenabilitate a centrului comercial Veranda Mall?
Deși nu avem proiecte concrete la acest moment, știm că se vor ivi oportunități de a implementa tehnologii avansate pentru eficientizarea operațiunilor de zi cu zi din Veranda Mall. Această filosofie a fost fundamentul nostru încă din faza de design a mall-ului, și suntem deschiși să explorăm și să adoptăm inovații care să contribuie la îmbunătățirea experienței pentru vizitatorii noștri și eficientizarea activităților noastre.
Ce alte proiecte dedicate locuitorilor zonei Obor a creat centrul comercial Veranda Mall?
Veranda Mall a fost în permanență dedicat aducerii de contribuții semnificative comunității din zona Obor, depășind limitele unui centru comercial tradițional. Unul dintre proiectele notabile este platforma Job’Or, care servește ca un sprijin esențial pentru cei care caută locuri de muncă în zonă și pentru chiriașii ce caută candidații potriviți, contribuind la dinamizarea pieței locale a forței de muncă.
De asemenea, Veranda Mall s-a implicat activ în acțiuni caritabile alături de Armata Salvării, în care locuitorii zonei au parte de entertainment dar au și ocazia să facă o faptă bună. Împreună, am adunat peste 7 tone de haine donate pentru persoanele aflate în dificultate. Iar în urma proiectelor Angel Tree și Red Kettle organizate împreună în ultimii 3 ani de Crăciun, am oferit cadouri de Crăciun pentru peste 350 copii din medii defavorizate din București.
Iar în timpul pandemiei, împreună cu Geeks for Democracy am ajutat să livrăm pachete de mâncare oamenilor în vârstă, categoria cea mai vulnerabilă, astfel încât să nu își riște sănătatea ieșind din casă. Anul 2020 a văzut și lansarea primei colecții de haine inspirate din eclectismul cartierului Obor, semnat de Tammy Lovin sub brandul mysimplicated.
În 2021, ne-am uitat la trecut cartierului Obor și am realizat că din păcate nu toată lumea cunoaște istoria bogată a târgului. Așadar am împărtășit cu comunitatea cartea „Oborul, ieri și azi”, o călătorie prin istoria și viziunea noastră asupra viitorului acestui cartier vibrant.
Un alt proiect inițiat de noi este grupul de Facebook Obor 24/7, inițiativă ce facilitează comunicarea și schimbul de informații între locuitori. Am dorit ca acest grup să fie vocea oborenilor, locul în care pot să își împărtășească problemele, să se ajute între ei și să se implice în acțiuni comunitare.
Pe lângă aceste proiecte Veranda s-a implicat activ în diverse acțiuni de promovare a sportului precum Săptămâna Be Active, în cadrul căreia am organizat evenimente pentru copii și adulți precum MiniGym sau Seara de Tango Argentinian.
Bineînțeles, am organizat și evenimente educaționale cum ar fi cursurile de IT pentru copii și pregătirea pentru ECDL, dar și din zona de beauty și fashion, precum Academia de Stil sau Summer Fashion Gala și evenimente de talie mondială precum Circuitul de baschet FIBA 3×3 Nations League în 2017, 2022 și 2023, Expo Magnificats din 2022 și 2023 și Expoziția de Fluturi Vii din mai anul acesta printre altele.
Veranda Mall aniversează 7 ani de existență. Un scurt bilanț al acestei perioade
De la deschiderea noastră în 2016, am călătorit pe un drum de transformare constantă, devenind un adevărat motor al schimbării în comunitatea Obor. Lucrând îndeaproape cu autoritățile locale, am modelat și am adus un suflu modern cartierului, oferind un spațiu de shopping contemporan. Întotdeauna ne-am orientat să investim în zonele de interes pentru comunitate și în funcție de nevoile oborenilor ne-am dezvoltat și diversificat proiectele și oferta de retail și divertisment.
Astfel, până acum, am investit peste 10 milioane de lei în modernizarea infrastructurii din jurul centrului comercial. S-au lărgit trotuarele, s-au semaforizat trecerile de pietoni și s-au implementat și alte îmbunătățiri legate de accesibilitate. Chiar acum suntem în colaborare cu autoritățile din sectorul 2 pentru a realiza o nouă trecere semaforizată pe str. Ziduri Moși, cu acces spre Veranda Mall.
Și doar ce am terminat un proiect de modernizare a Amfiteatrului Veranda pentru că i-am văzut potențialul ca loc de întâlnire pentru oboreni. Am pictat un graffiti pe treptele amfiteatrului, inspirat de cartierul Obor, o investiție care s-a ridicat la peste 200.000 de lei.
Simultan, am încercat constant să îmbunătățim și experiența în mall. Ne mândrim cu un grad de ocupare care în prezent este de 99%. Avem un mix de chiriași stabil și diversificat astfel încât locuitorii din zonă să găsească toate cele necesare vieții de zi cu zi, fie ele produse sau servicii. Portofoliul nostru a adunat peste 100 branduri, atât internaționale precum Carrefour, Decathlon, Sephora, sau H&M, cât și locale cum ar fi Cărturești, Sushi Terra sau Lensa.
A fost o mare realizare când am reușit să deschidem World Class în 2018 și cinematograful Cinemax la final de 2019, hiperfarmacia Dr. Max și Flanco în 2022, Burger King, Cartofisserie, Tezaur Amanet Exchange și primul restaurant Smols din țară acum în 2023. Și așteptăm cu nerăbdare noul magazin Sinsay în 2024.
Cu un accent deosebit pe inovație, am introdus și facilități precum terenul de Padel și Trapped Escape Room, am deschis primul cinematograf cu realitate virtuală Virtuality Club VR și primul restaurant al unui cinematograf, Spotlight care aparține de Cinemax.
Pe de altă parte, căutăm să aducem noutate și bucurie în comunitate prin activitățile pe care le organizăm. Ce am observat că are succes în rândul oborenilor au fost de-a lungul anilor evenimentele de modă și înfrumusețare cu tradiție, activitățile caritabile sau tematice de sărbători și evenimente de talie internațională. Desigur și proiectele continue: platforma de educare și recrutare în retail Job’Or, grupul de Facebook Obor 24/7 și Fundația Veranda, au primit feedback pozitiv din partea locuitorilor din Obor.
Desigur, lucrurile nu au fost mereu roz. Provocările economice recente, precum inflația și turbulențele din 2022, au cerut soluții inovatoare pentru a ne menține pe calea creșterii. Însă, cu ajutorul partenerilor noștri, am găsit soluții optime cu efect pe termen lung. Așa am ajuns să realizăm proiectul cu panouri fotovoltaice, de exemplu.
Dacă tragem linie în urma tuturor acestor proiecte, pot spune că eforturile noastre de a pune comunitatea în centrul activității ne-au fost răsplătite. De asemenea, cu excepția perioadei de pandemie, traficul în mall a fost într-o continuă creștere. În 2023 am avut cel mai mare număr de vizitatori pe lună – 800.000, mai mare decât înainte de declanșarea epidemiei.
Și în final, pe lângă rezultatele de business, cea mai mare realizare din ultimii 7 ani este rolul de agent al schimbării și promotor al valorilor Oborului, un rol pe care nu știu dacă și l-a mai asumat un alt mall din România. Ne bucurăm că suntem aici, am arătat asta și vom continua să o facem cu sprijinul comunității.
Veranda Mall
Deschis în 2016, Veranda Mall este primul centru comercial de proximitate din București, oferind locuitorilor din Obor un spațiu modern de shopping și de petrecere a timpului liber, cu evenimente culturale și de divertisment ce se desfășoară săptămânal.
Cu o suprafață închiriabilă de peste 30.000 mp, centrul comercial pune la dispoziția consumatorilor o zonă food court generoasă, cu restaurante diversificate, locuri de joacă pentru copii, un cinematograf, o sală de fitness, o hiper-farmacie Dr. Max, singurul magazin Decathlon din centrul orașului, precum și un hipermarket Carrefour cu o suprafață de peste 10.000 de metri pătrați și peste 150 de branduri de fashion și accesorii, beauty, electronice, home and deco, și nu numai.
În Veranda Mall lucrează peste 250 de angajați, iar spațiul adună într-un singur loc peste 100 de magazine și servicii, care servesc anual peste 9 milioane de vizitatori și oferă o experiență unică de cumpărături, relaxare și divertisment.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail