Investigație pe piața tichetelor de masă, declanșată de Consiliul Concurenței

Consiliul Concurenţei a efectuat inspecţii inopinate la sediile şi sucursalele primelor trei companii emitente de tichete de masă de pe piaţă: Edenred, Sodexo Pass si Cheque Dejeuner. Inspecţiile au avut loc în cadrul investigaţiei, declanşate de Consiliul Concurenţei, privind o posibilă înţelegere între aceste companii în vederea eliminării de pe piaţă a celor doi concurenţi mai mici, Romticket şi Ascendi.

Investigaţia pe piaţa emiterii, gestionării şi comercializării tichetelor de masă a fost declanşată ca urmare a unei plângeri primite de autoritatea de concurenţă.

Valoarea nominală a unui tichet de masă este aceeaşi pentru toţi beneficiarii, 9 lei, fiind stabilită şi actualizată periodic, în baza legii, prin ordin, de către ministrul muncii, familiei si protectiei sociale.

În situaţia în care Consiliul Concurenţei va constata încălcarea regulilor de concurenţă, companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri. Cu toate acestea, companiile care cooperează cu autoritatea de concurenţă, în cadrul programului de clemenţă, pot obţine imunitate la amendă sau reduceri substanţiale ale amenzilor.

Legea concurenţei (nr. 21/1996) interzice orice înţelegeri exprese sau tacite între agenţii economici ori asociaţiile de agenţi economici, care au ca obiect sau au ca efect denaturarea concurenţei.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,867 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Investigație pe piața tichetelor de masă, declanșată de Consiliul Concurenței
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: