Primul apel de proiecte pentru 350.000 de euro dedicat ONG-urilor din România care sprijină migranții din Ucraina

Kaufland România și Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile anunță lansarea primului apel pentru proiecte din 2022 din cadrul programului În Stare de Bine. Apelul #ÎnStareSăAjut va fi destinat organizațiilor neguvernamentale din România care derulează sau intenționează să deruleze inițiative de ajutorare a migranților ucraineni.

Programul În Stare de Bine, ajuns în al cincilea an de existență, dispune și în 2022 de un buget total de 1 milion de euro, fiind derulat prin două apeluri de finanțare a proiectelor eligibile. Primul dintre acestea începe pe 17 martie și este organizat în mod excepțional ca intervenție de urgență. În Stare să Ajut a fost creat inițial în 2020 ca răspuns la criza pandemiei de covid-19. Apelul are un buget alocat de 350.000 de euro și face parte, din punct de vedere funcțional, din programul general de CSR al Kaufland, În Stare de Bine.

Pentru cel de-al doilea apel de proiecte planificat în 2022, bugetul stabilit este de 650.000 de euro, acesta urmând însă a fi alocat unor proiecte din cele trei domenii de intervenție eligibile deja consacrate din anii anteriori: cultură, sport și viață sănătoasă.

Pentru apelul #ÎnStareSăAjut, Kaufland va oferi finanțări totale de până la 100.000 de euro pentru inițiative pe termen scurt (cu durata de derulare de la 1 la 4 luni) și de maximum 250.000 de euro pentru proiectele pe termen mediu (5-10 luni). Proiectele trebuie să aibă ca obiectiv concret sprijinirea migranților din Ucraina care tranzitează România sau se refugiază pe teritoriul țării noastre ca rezidenți temporari sau solicitanți de azil.

Pentru inițiativele pe termen scurt, alocarea financiară se situează între 35.000 și 75.000 de lei pentru fiecare proiect în parte, iar pentru cele pe termen mediu între 75.000 și 250.000 de lei.

Inițiativele eligibile sunt cele care sprijină accesul la bunuri, servicii și informații pentru migranții ucraineni

Proiectele pot fi înscrise de ONG-uri pe platforma www.instaredebine.ro, unde se găsesc și detalii despre criteriile de eligibilitate, procedura de aplicare și documentele necesare, inclusiv Ghidul Solicitantului.

„România, ca și statele de la granița de vest a Ucrainei, se confruntă cu un influx de migranți fără precedent în istoria postbelică a regiunii. În aceste condiții, Kaufland și FDSC cooperează în cadrul parteneriatului lor multianual pentru a asigura asistență umanitară de urgență, produse și servicii esențiale pentru migranții alungați de conflict.

Suntem conștienți că acesta va fi, după toate probabilitățile, un efort foarte amplu și de durată și facem apel la toate organizațiile neguvernamentale care pot ajuta să se implice la rândul lor. Rolul sectorului ONG este esențial pentru a evita efectele pe termen lung ale acestei crize umanitare”, a declarat Ionuț Sibian, director executiv al Fundației pentru Dezvoltarea Societății Civile.

„Suntem profund impresionați de empatia și implicarea dovedite de români față de situatia tragică din Ucraina”, a declarat Anna Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România. „Ca răspuns la criza prin care trece poporul ucrainean, am redirecționat o parte din bugetul pe care Kaufland România îl alocă în fiecare an pentru inițiative sociale, grupând aceste eforturi sub emblema #ÎnStareSăAjut.

Suntem o companie responsabilă, prezentă în toate țările afectate de conflict, și ca atare nu putem sta deoparte în asemenea situații. Suntem solidari cu familiile migranților și ne exprimăm sprijinul finanțând proiecte de ajutorare a acestora din partea organizațiilor societății civile din România.

Dorim, de asemenea, să le mulțumim atât partenerilor noștri de la Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile, cât și tuturor ONG-urilor și voluntarilor care s-au implicat până acum în ajutorul migranților proveniți din Ucraina pentru a le ușura situația. Suntem mândri că luăm parte la acest efort desfășurat la scară națională.”

Programul În Stare de Bine, implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile, cu susținerea financiară a Kaufland România

În Stare de Bine este un program anual de finanțare ce oferă granturi nerambursabile în valoare totală de 1 milion de euro pe an organizațiilor neguvernamentale din România. Programul este implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile, cu susținerea financiară a Kaufland România.

Obiectivul programului este creșterea calității vieții locuitorilor din comunitățile rurale și urbane prin sprijinirea inițiativelor care au un impact pozitiv în trei domenii esențiale – cultura, sportul și viața sănătoasă – și care se adresează grupurilor vulnerabile și comunităților din care acestea fac parte. În acest an, în mod excepțional, criza umanitară din Ucraina a determinat reorientarea parțială a programului către sprijinirea migranților alungați de război din țara vecină.

Lansat în urmă cu 4 ani, #ÎnStareDeBine a finanțat cu 4 milioane de euro 92 de organizații din 41 de județe, care au derulat 126 de proiecte. Proiectele au avut 142.934 de beneficiari direcți.

Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.200 de magazine în 7 țări, dintre care 151 de magazine în România.

Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile

Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile (FDSC) este o organizație neguvernamentală, independentă, înființată în anul 1994, care promovează o societate civilă puternică și sustenabilă, ce contribuie la apărarea valorilor democratice prin sprijinirea actorilor societății civile, mobilizarea de resurse, încurajarea unui mediu favorabil și întărirea cooperării cu celelalte sectoare.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

2performant.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *