Kaufland România primește certificarea Zero Waste, din partea TÜV SÜD Management Service GmbH, în conformitate cu standardul DIN SPEC 91436, un nou model de referință pentru gestionarea deșeurilor operaționale și a materialelor reciclabile.
Kaufland este prima și, până în prezent, singura companie din România care obține această atestare, devenind astfel unul dintre liderii tranziției către economia circulară, pe plan local. Certificarea indică faptul că cel puțin 90% din totalul deșeurilor operaționale au fost prevenite, reutilizate, reciclate, compostate sau fermentate.
Obiectivul Zero Waste
Certificatul a fost emis pe baza unui audit efectuat pe un eșantion reprezentativ format din 12 magazine, un centru logistic și sediul central, totodată fiind evaluate și documente relevante, precum planurile de prevenire a deșeurilor, bilanțurile deșeurilor pentru perioada octombrie – decembrie 2022, acțiunile concrete privind eliminarea deșeurilor și măsurile de instruire.
„Această nouă certificare atestă implicarea și contribuția pe care Kaufland România o aduce la protejarea mediului înconjurător. Eforturile noastre se îndreaptă către diminuarea cantității deșeurilor reziduale și revalorificarea resurselor, prin reciclare și compostare. În viitor, sperăm să se alăture și alte companii misiunii Zero Waste. Noi credem că putem schimba lucrurile în bine, dar singuri nu putem rezolva tot. Împreună, vom putea face diferența”, a declarat Marco Hößl, CEO Kaufland România și Republica Moldova.
Obiectivul Zero Waste a devenit din ce în ce mai important, odată cu creșterea gradului de conștientizare a utilizării responsabile a resurselor, la nivel mondial. În consecință, a început să facă parte din strategia a numeroase companii, care se implică activ în reducerea la minimum a cantităților deșeurilor generate. Astfel, toate măsurile luate de Kaufland în ultimii doi ani, în direcția diminuării cantității deșeurilor la nivel intern și a încurajării unui comportament ecologic în rândul angajaților, partenerilor sau clienților, se înscriu în conceptul de Zero Waste. Beneficiile urmăririi acestui obiectiv sunt vizibile atât din punct de vedere al combaterii schimbărilor climatice, cât și la nivel economic.
Standardul DIN SPEC 91436
Prin certificarea în conformitate cu DIN SPEC 91436, TÜV SÜD oferă un nou model de referință pentru gestionarea deșeurilor și a materialelor reciclabile pentru companiile din sectorul privat, instituții publice, orașe și comunități, asociații și organizații non-guvernamentale.
„Angajamentul ambițios față de mediu al Kaufland în România este remarcabil. Pe lângă măsurile luate de companie, aceasta susține numeroase programe care sensibilizează oamenii din comunitățile locale, cu privire la problemele de mediu și cele de gestionare a deșeurilor. Această implicare este vizibilă, de asemenea, la toți angajații – inclusiv conducerea magazinului și lucrătorii din spatele scenei, toți sunt responsabili de managementul corect al deșeurilor. S-a observat, în mod deosebit, cât de motivat și informat este personalul din magazine, adesea foarte tânăr, cu privire la problemele ce țin de mediu și deșeuri. Suntem încântați să putem oferi companiei Kaufland România certificatul Zero Waste”, spune Cristian Panghea-Erdély, auditorul TÜV SÜD.
Obiectivul standardului DIN SPEC 91436 este de a limita cantitatea de reziduuri, de a eficientiza revalorificarea deșeurilor și de a evalua performanța sistemului de gestionare a deșeurilor și a materialelor reciclabile. Sfera de aplicare a noului standard profesional depășește normele minime legislative.
Kaufland România
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea de 168 de magazine în România. În 2023, Kaufland România a primit pentru a cincea oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață. Obiectivul nostru este să aplicăm cele mai inovatoare tehnologii în domeniul retail, astfel încât clienții să se bucure de produse proaspete, la cel mai bun raport calitate-preț, prin promovarea sustenabilității și a produselor locale.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail