Kaufland România a investit în 2019 jumătate de milion de euro în ONG-uri mici

491.018 euro, 164 de proiecte finanțate, 57.234 de vieți schimbate – acestea sunt principalele rezultate după prima ediție Start ONG, cel mai prietenos program de finanțare dedicat ONG-urilor mici sau a celor aflate la început de drum, lansat în martie 2019 de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow.

Kaufland

Programul Start ONG a fost conceput pentru a oferi sprijin financiar ONG-urilor mici sau recent înființate, din întreaga țară, dar și instituțiilor publice din sfere precum educația (grădinițe, școli) și cu rol social (cantine publice, centrele pentru persoane vârstnice și copii), pentru a derula proiecte cu impact pozitiv în domeniile educație, mediu, sănătate, social și cultură. Cele 164 de proiecte au reușit să schimbe comunitățile din 36 de județe și București.

Rezumat în cifre, primul an de StartONG arată astfel:

● 491.018 de euro finanțare acordată;
● 164 de proiecte finanțate, în domeniile educație, mediu, sănătate, social și cultură, care s-au desfășurat în 36 județe și București;
● 137 de ONG-uri, 26 de școli și 1 instituție neguvernamentală câștigători program;
● 57.234 de beneficiari direcţi, în special elevi, tineri, copii proveniți din grupuri vulnerabile;
● 123.929 de beneficiari indirecți;
● 863 activități derulate în cadrul proiectelor;
● 1.691 de voluntari implicați în implimentarea proiectelor;
● 3.916.764 de persoane la care programul și proiectele realizate au ajuns în mediul online;

Finanțarea este o componentă vitală pentru organizațiile nonguvernamentale, în lipsa căreia acestea nu pot dezvolta proiecte care să adreseze problemele comunitare. Prin programul Start ONG ne-am propus să oferim ONG-urilor aflate la început de drum cel mai prietenos mecanism de finanțare, prin care să le sprijinim să dezvolte noi proiecte și astfel să își îndeplinească misiunea.

Rezultatele și impactul celor 164 de proiecte finanțate ne-au depășit așteptările inițiale și ne motivează să continuăm acest program care, pe lângă faptul că își aduce aportul la dezvoltarea sectorului nonguvernamental, schimbă comunitățile la firul ierbii, acolo unde oamenii au cea mai mare nevoie de sprijin”, a declarat Andrei Coșuleanu, Președinte Act For Tomorrow

„Credem că o societate sănătoasă are la bază lideri care investesc și susțin financiar zonele de educație, mediu, sănătate, social și cultură. Iar noi, la Kaufland, știm cât de important este să ne concentrăm pe viziune comună și comunitate. Așa că, alături de partenerii de la Act For Tomorrow, din dorința de a susține ONG-urile mici din România, am creat programul Start ONG. Ne bucură foarte tare rezultatele primului an, care ne-au depășit cu mult așteptările, și sperăm ca următoarele ediții să fie cel puțin la fel de bogate în proiecte frumoase și creative”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.

Printre proiectele care au fost posibile datorită finanțării Start ONG, se numără:

● ZidArt – proiectul prin care 10 lucrări de artă murală cu mesaj social au fost realizate în Bacău cu vopsea Airlite, care purifică aerul, pe o suprafață de peste 700 mp;
● Caravana sănătății femeilor din Delta Dunării – proiectul prin care femeile din cea mai izolată comună din Delta Dunării au beneficiat pentru prima dată de servicii ginecologice gratuite;
● Natura este pentru toți – primul proiect din România care a facilitat accesul în natură persoanelor cu dizabilități;
● Și eu sunt Blondie – proiectul care a format 60 de voluntari să îngrijească copiii abandonați în spitale, cu ajutorul unui simulator medical de neonatologie achiziționat în cadrul proiectului;
● Seniori activi pe piața muncii – proiectul care a dezvoltat platforma online jobs.seniorul.ro, ca un serviciu unic pe piața muncii din România, dedicat persoanelor în vârstă ce doresc să își caute un loc de muncă;
● Program de reducere a impactului spitalizării copiilor – a făcut posibilă instalarea în 24 de saloane din spitalul de Psihiatrie din Sibiu a unei tablete cu o aplicație educativă care cuprinde jocuri software speciale, filme și cărți audio educative cu specific pentru cei mici.

În cadrul acestei ediții, prin platforma Start ONG au fost înscrise 763 de proiecte, bugetul total solicitat fiind de 4.417.172 euro, aproximativ de 10 ori mai mare decât fondurile disponibile. Suma solicitată subliniază încă o dată nevoia de finanțare a sectorului non-profit, astfel încât ONG-urile să poată interveni pentru a răspunde nevoilor comunităților.

Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 magazine, 132.000 de angajați în 8 țări și o rețea de 127 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,094 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Kaufland România a investit în 2019 jumătate de milion de euro în ONG-uri mici
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: