Lidl România, în parteneriat cu Mai Mult Verde, ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului) și WWF-România, anunță continuarea proiectului România Limpede, în perioada 1-7 septembrie a acestui an. În cadrul celei de-a doua ediții, se va desfășura o nouă acțiune amplă de ecologizare a malurilor și afluenților Dunării, din 9 localități riverane.
Pe lângă ecologizare, proiectul va avea și o componentă educativă, ce are scopul de a aduce la cunoștință efectele poluării mediului cu plastic. Proiectul România Limpede face parte din River Cleanup Collective @Dunăre, o acțiune a Grupului Schwarz, din care Lidl face parte, ce se desfășoară concomitent în toate țările dunărene unde compania este prezentă.
Rezultatele primei ediții
Rezultatele de la prima ediție a programului România Limpede, ce a avut loc în perioada 1-7 septembrie 2022, s-au remarcat prin cantitatea mare de plastic colectată într-o perioadă scurtă de timp. Alături de asociațiile ecologice Mai Mult Verde, ASAP și WWF, Lidl România a coordonat eforturi de curățare în 10 localități riverane: Baziaș, Orșova, Turnu Măgurele, Giurgiu, Oltenița, Călărași, Cernavodă, Brăila, Galați și Mahmudia. Cu ajutorul a celor 330 de voluntari implicați, au fost colectate în total 8,3 tone de deșeuri, dintre care 5,4 tone de plastic. De asemenea, prin intermediul activităților organizate de ASAP, s-au realizat peste 200 de obiecte utile traiului de zi cu zi din plasticul reciclat.
Proiectul România Limpede va continua și în anul 2023, cu accent pe colectarea plasticului din apă și de pe maluri, educarea participanților cu privire la necesitatea protejării apelor și integrarea responsabilă a plasticului în viețile lor, reducând astfel impactul negativ al acestor deșeuri asupra mediului. În cadrul noii etape a proiectului, Lidl România, alături de Mai Mult Verde, WWF și ASAP vor relua acțiunile de ecologizare și reciclare într-un maraton de 7 zile de activități la care vor lua parte din nou voluntari, autorități, cetățeni din localitățile riverane, dar și angajați Lidl România. Astfel, în perioada 1 – 7 septembrie, acțiunile de curățare vor fi reluate în Galați, Brăila, Mahmudia, Oltenița, Turnu Măgurele, Călărași, Cernavodă, Drobeta-Turnu Severin și Giurgiu.
Colectarea deșeurilor din 7 orașe
Asociația Mai Mult Verde va coordona colectarea deșeurilor de pe malurile fluviului din 7 orașe (Drobeta-Turnu Severin, Turnu-Magurele, Oltenița, Călărași, Brăila, Galați). În Turnu Măgurele și Oltenița vor fi organizate și două proiecții de filme tematice, urmate de discuții cu membrii comunității locale. Totodată, etapa de anul acesta vine și cu o noutate la nivel de metodă de colectare a plasticului, prin acțiuni de caiagizare – un mix între caiace si activitatea de igienizare a apelor, ce reunește sportul acvatic cu protejarea mediului.
WWF (Fondul Mondial pentru Natură) va acționa din nou prin intermediul programului Patrula Zero Plastic. În acest program, voluntarii, comunitatea locală și autoritățile vor lucra împreună pentru a duce mai departe mecanismiul menit să prevină apariția deșeurilor de plastic în Deltă (în special prin educație și creștere a gradului de conștientizare), dar și pentru a strânge deșeurile prezente acum în natură. ASAP – Armata Selectării Atente a Plasticului va fi prezentă anul acesta cu o nouă activitate educativă pentru participanți, care, prin intermediul unui joc numit sugestiv „Adevăr sau Reciclare”, vor putea descoperi pericolele poluării cu plastic, un material indispensabil în anumite sectoare, dar și importanța colectării separate a deșeurilor și a reciclării.
Proiectul va fi implementat în fiecare an
Proiectul, al cărui orizont de timp este unul extins, va reveni an de an în comunitățile de pe malul românesc al Dunării, cu speranța și motivația celor implicați de a cultiva și de a extinde grija pentru apele autohtone, esențiale pentru sănătatea și bunăstarea oamenilor și a mediului.
Reducerea consumului de plastic, dar și colectarea, sortarea și reciclarea sunt direcții strategice în care Lidl România a investit constant încă de la intrarea pe piața locală, pe de-o parte prin reducerea cantității de plastic din operațiunile de business, și pe de altă parte, prin reducerea cantității de deșeuri din plastic ce ajunge în mediu, susținând programe desfășurate împreună cu societatea civilă, care au impact la nivel național. În cadrul Grupului Schwarz, din care Lidl face parte, măsurile și proiectele de reducere a plasticului derulate de retailer se ghidează după strategia integrată, REset Plastic. Astfel, gândind global și acționând local, Lidl România răspunde constant provocărilor aduse de problema plasticului.
Lidl
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent peste 12.200 de magazine și peste 220 de centre logistice și depozite în 31 de țări.
Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse cu cel mai bun raport calitate-preț. În spatele serviciilor și operațiunilor din magazine și centrele logistice stau simplitatea și orientarea către eficiență. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm.
În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care își îndeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail