Cu ajutorul Rețelei de Bănci pentru Alimente, Lidl a donat peste 4 tone de alimente pentru persoanele vulnerabile

Lidl, partenerul fondatorul al primei rețele de Bănci pentru Alimente din România, care funcționează după principiile Federației Europene a Băncilor pentru Alimente, continuă demersurile de combatere a risipei alimentare și sărăciei, sprijinind, numai în ultimele 6 săptămâni, rețeaua acestora cu peste 4 tone de produse alimentare.

LidlÎn plus, cu ocazia Sărbătorilor de Paște, Lidl România oferă 2500 de pachete cu alimente și produse de igienă pentru persoanele vulnerabile afectate în această perioadă. Pachetele sunt distribuite la nivel național prin intermediul celor cinci Bănci pentru Alimente.

Impactul negativ cauzat de epidemia de coronavirus se resimte, cel mai acut, în rândul categoriilor defavorizate, în centrele comunitare unde sunt găzduiți bătrâni, copii, orfani, persoane cu dizabilități și adulți aflați în prag de sărăcie, în familiile numeroase sau monoparentale, în cele în care un părinte a rămas deja fără un loc de muncă sau în casele bătrânilor rămași singuri. De aceea, pentru a veni în sprijinul acestor oameni, cu ocazia Sărbătorilor Pascale, Lidl România va susține cele 5 Bănci pentru Alimente de la nivel național, cu câte 500 de pachete cu alimente și produse de igienă.

Astfel, 2500 de pachete, în valoare totală de 120.000 de lei, vor ajunge către beneficiarii din centrele cu cele mai mari nevoi  în această perioadă și la persoanele izolate sau aflate în zone greu accesibile. Pachetele conțin alimente de bază (ulei, zahăr, cereale), conserve de legume, conserve de carne, paste făinoase, lapte UHT, precum și alte produse alimentare de care aceștia au nevoie. Eforturile rețelei Băncilor pentru Alimente sunt în această perioadă adaptate contextului de criză și se îndreaptă către nevoile comunităților din orașele afectate de răspândirea virusului SARS-CoV-2, prin creare de parteneriate sustenabile care au rolul de a combate risipa alimentară și sărăcia din aceste zone. De exemplu, Banca pentru Alimente din Oradea a creat un parteneriat operațional cu asociația Cetatea Voluntarilor, în Arad, una dintre localitățile cele mai afectate de virusul SARS-CoV-2, de la nivel național, prin care sunt distribuie produse de bază către persoanele defavorizate din această zonă.

De asemenea, în luna martie, Lidl România și ceilalți 52 de parteneri au sprijinit Băncile pentru Alimente cu 151,7 tone de alimente în valoare totală de 1,98 milioane de RON. Aceste alimente s-au concretizat în 72.520 de porții de mâncare, de care s-au bucurat peste 30.000 de beneficiari din cele 172 de ONG-uri susținute de cele cinci Bănci pentru Alimente din București, Cluj-Napoca, Roman, Brașov și Oradea. Din luna martie până în prezent, Lidl România a donat o cantitate totală de 4,3 tone de alimente, doar în prima săptămână din aprilie cantitatea fiind de 1,5 tone de alimente.

Rețeaua Băncilor pentru Alimente, împreună cu toți partenerii săi invită și alte companii să se alăture acestor demersuri și să doneze produse alimentare sau de igienă, precum și să acorde sprijin financiar, cu atât mai mult în această perioadă în care numărul persoanelor vulnerabile a crescut.

Ce este Rețeaua Băncilor pentru Alimente?

Băncile pentru Alimente sunt organizații non-profit neafiliate politic sau religios și echidistante, care funcționează după principiile Federației Europene a Băncilor pentru Alimente (FEBA).  Ele colectează produse alimentare și nealimentare care sunt în termen și bune pentru consum de la donatori (producători agro-alimentari, importatori și distribuitori, retaileri și vânzători en detail) și le distribuie gratuit către ONG-uri care gestionează programe sociale destinate persoanelor  în nevoie și grupurilor vulnerabile.

Lidl este partenerul fondator al primei rețele de 5 bănci pentru alimente din România, iar pe lângă produsele donate, retailerul oferă sprijin financiar pentru dezvoltarea infrastructurii care asigură funcționalitatea acesteia (ex: costuri legate de achiziția de mașini, depozite, salarii etc).  Până în prezent, pe lângă donațiile în alimente, Lidl a investit peste 2 milioane de lei în dezvoltarea infrastructurii rețelei de bănci pentru alimente.

Pe viitor, rețeaua își propune fondarea altor bănci regionale în orașe precum Craiova, Timișoara, Constanța sau Galați, pentru a acoperi toate regiunile României.

De la inaugurare și până în prezent, prin intermediul celor cinci Bănci pentru Alimente din București, Cluj-Napoca, Roman, Brașov și Oradea s-a depășit pragul de 1521,2 de tone de produse alimentare colectate de la peste 50 de companii private. Printre partenerii donatori se numără Metro, Kellogg’s, Lidl, Kaufland, Penny, Cora, ETI, Nestle, Danone, Unilever, Albalact, ORKLA Foods Romania, Heidi, Covalact, Primagra, Boglar Champ si Caroli. CHEP si SIXT sunt parteneri logistici, încă de la înființare. Alimentele au fost distribuite până acum în mod gratuit către peste 35.000 de beneficiari din ONG-uri și centre care găzduiesc persoane aflate în dificultate.

Lidl

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume și în prezent operează în jur de 10.800 de magazine și mai mult de 160 de centre în 29 de țări la nivel mondial.

Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse la cel mai bun raport calitate-preț. Operațiunile din magazine, din depozitele logistice și din sediile centrale respectă promisiunea făcută clienților, aceea de a le oferi prospețime zilnică. În ceea ce privește procesele standardizate, design-ul și structura sunt asigurate de către concernul Lidl, din sediul central de la Neckarsulm.

Lidl este o companie care acționează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a-și îndeplini promisiunea cu privire la calitate și, în același timp, de a asigura un viitor mai bun pentru societate și mediu. Compania se implică activ în soluționarea nevoilor din comunitățile din care face parte, concentrându-se pe 5 piloni de activitate: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajații și partenerii de afaceri.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

2performant.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *