Lidl și GLOBAL G.A.P. lansează primul standard de biodiversitate la nivelul întregii industrii de fructe și legume din Europa

Lidl și GLOBAL G.A.P., împreună cu alți parteneri, au finalizat dezvoltarea unui standard valabil la nivelul întregii industrii, pentru protecția biodiversității în producția convențională de fructe și legume în Europa. Lidl va fi primul retailer alimentar din Europa care va lucra cu acest standard și, într-o primă etapă, va aplica standardul la peste 250 de producători din diferite țări europene.

lidl

Printre parteneri se numără FiBL Spin-off Sustainable Food Systems GmbH (SFS) în calitate de manager de proiect, precum și Fondul Global pentru Natură, Bioland, Fundația Lake Constance și Universitatea Nürtingen-Geislingen în calitate de parteneri științifici. Agențiile și producătorii agricoli au fost implicați în dezvoltare și în proiectul pilot desfășurat în Germania, Italia, Polonia și Spania, pentru a ține cont de cerințele practice. Noul modul adițional a fost dezvoltat pentru toți participanții de pe piață, de la producători la distribuitori.

De acum, modulul adițional GLOBALG.A.P. BioDiversity este disponibil pentru toți participanții de pe piață sub forma unui modul adițional la standardul GLOBALG.A.P. pentru bunele practici agricole. Lidl va fi primul retailer alimentar din Europa care va lucra cu acest standard și, într-o primă etapă, va aplica standardul la peste 250 de producători din diferite țări europene. Într-o etapă ulterioară, Lidl își propune să îl aplice tuturor producătorilor europeni de fructe și legume.

„Introducerea primului standard de biodiversitate în producția convențională de fructe și legume în Europa arată cât de importante sunt inițiativa și cooperarea. Standardul face acum posibilă stabilirea unor cerințe minime pentru biodiversitate în întregul sector. Este simbolic pentru ambiția noastră de a impulsiona schimbări la nivelul întregului sector, pentru a răspunde la una dintre cele mai presante provocări ale timpului nostru, conservarea biodiversității,” a declarat Daniel Ștefănescu, Director Executiv de Achiziții și Marketing, Membru al Consiliului de Conducere Lidl România.

Marion Hammerl, președinte al Fondului Global pentru Natură, a declarat:

„Este dovedit științific faptul că pierderea biodiversității este cea mai mare provocare pentru planeta noastră – și pentru agricultură – după schimbările climatice. Modulul adițional contribuie la protejarea biodiversității prin stabilirea unei date limită pentru conversia ecosistemelor naturale în terenuri agricole, prin solicitarea unui plan de gestionare a biodiversității, prin stabilirea unor criterii mai eficiente pentru conservarea solului și pentru gestionarea integrată a dăunătorilor și multe altele.”

Protejarea biodiversității este una dintre cele mai mari provocări din sectorul alimentar. Respectarea biodiversității reprezintă, prin urmare, unul dintre cele șase subiecte de interes abordate în cadrul strategiei de sustenabilitate Lidl. Astfel, Lidl subliniază importanța pe care un mediu natural divers o are pentru propriile operațiuni și pentru oferta sa de produse alimentare. Dezvoltarea în comun a modulului suplimentar GLOBALG.A.P este în concordanță cu strategia Lidl privind biodiversitatea, care își propune să impulsioneze protecția și utilizarea sustenabilă a resurselor naturale. Aceasta implică, într-o primă etapă, identificarea materiilor prime a căror cultivare este asociată cu riscuri ridicate pentru biodiversitate. Printre altele, în acest scop, a fost dezvoltat un instrument dedicat evaluării riscului pentru biodiversitate.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

exporetail2022

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *