Ca măsură pentru reducerea consumului de plastic, Lidl introduce în toate magazinele din țară săculeții reutilizabili pentru cântărirea și transportul fructelor și legumelor din Piața Lidl. Săculeții se găsesc la raionul de fructe și legume și se comercializează într-un pachet cu 2 bucăți, la prețul de 4,99 lei. Mai mult, pentru a încuraja românii să acționeze într-un mod responsabil față de mediu, pentru fiecare pungă de unică folosință biodegradabilă pe care clienții aleg să nu o folosească, Lidl donează 0,10 lei către proiectul „Cu Apele Curate” al organizației MaiMultVerde, care își propune să curețe apele Dunării de plastic. Compania acționează în linie cu strategia REset Plastic a grupului Schwarz, ce își propune să diminueze cantitatea de plastic folosită de companie cu cel puțin 20%, până în 2025 și să închidă ciclurile de reciclare.
De altfel, în august 2019, Lidl a scos complet de la vânzare produsele de plastic de unică folosință, precum tacâmuri, farfurii și pahare. Prin această măsură, compania estimează că, anual, nu mai sunt puse pe piața din România 63 de tone de plastic virgin. Totodată, prin scoaterea de la vânzare în anul 2018 a sacoșelor de unică folosință, din plastic convențional, compania estimează că, anual, sunt economisite 535 de tone de plastic.
Donații pentru proiectul „Cu Apele Curate”
Pentru a încuraja clienții în dezvoltarea unui comportament responsabil prin reducerea consumului de plastic, Lidl donează 0,10 lei către proiectul „Cu Apele Curate”, pentru fiecare pungă de unică folosință pe care clienții aleg să nu o utilizeze.
„Ne dorim să contribuim la un viitor mai bun, nu doar prin optimizarea proceselor de business, ci și prin îndrumarea clienților către alegeri mai responsabile și prietenoase cu mediul. Am introdus în toate magazinele Lidl săculeții reutilizabili pentru fructe și legume, în speranța că acest lucru va încuraja clienții să nu mai folosească pungile de unică folosință și înțelegând că, atât comportamentul nostru, ca retailer, cât și al lor, al clienților, vor avea un impact real de reducere a producției și consumului de plastic.
În plus, pentru fiecare pungă de unică folosință pe care clienții aleg să nu o folosească, Lidl va dona 0,10 lei unui program care implementează măsuri de curățare a Dunării de plastic”, a transmis Cristina Hanganu, Director de Comunicare și CSR Lidl România.
„Cu Apele Curate” este un program derulat la inițiativa Lidl România și MaiMultVerde, în parteneriat cu Centrul de Resurse pentru Participare Publică (CeRe), Asociația pentru Relații Comunitare (ARC) și Bloc0. Inițiativa se concentrează pe combaterea și prevenirea poluării cu plastic a Dunării și contribuie la șase dintre cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale ONU. În prima etapă a programului, au avut loc acțiuni de igienizare în Delta Dunării, Giurgiu, Drobeta-Turnu Severin, Cernavodă, Zimnicea, Turnu Măgurele, Oltenița, Brăila, Galați, Tulcea și Călărași, la care au participat 550 de voluntari și au fost strânse 6,5 tone de plastic.
S-au colectat până în prezent 90 de tone de plastic
Au urmat atât acțiuni de amenajare și dezvoltare a infrastructurii de colectare a deșeurilor, prin care s-au colectat până în prezent 90 de tone de plastic, cât și activități educative, de informare și de organizare comunitară, la care au participat peste 350 de persoane.
Pe lângă introducerea săculeților reutilizabili pentru fructe și legume, în toate magazinele din țară, Lidl România a luat și alte măsuri de reducere a consumului de plastic. De exemplu, bananele bio nu mai sunt vândute în pungă, actuala etichetă-bandă fiind motivul pentru care nu au mai fost puse pe piață 12.981,6 kg de plastic în 2018. Totodată, noile ambalaje ale gamei de produse Alesto de 200g (nuci de Brazilia, migdale crude, caju natur, mixuri) au dus la economisirea anuală a 4.562 kg de plastic (reducerea față de ambalajele din trecut însemnând peste 18%), conform celui de-al doilea raport de sustenabilitate Lidl România, disponibil aici.
Toate inițiativele Lidl pentru reducerea cantității de deșeuri din plastic se înscriu în programul REset Plastic, al Grupului Schwarz. Prin acest program, Grupul Schwarz a dezvoltat o strategie integrată, ce cuprinde cinci zone de acțiune – de la reducerea cantității de plastic din ambalaje și regândirea design-ului acestora, la reciclare și eliminarea completă a acestui material, până la inovare și educare în domeniu. Prin acest demers, viziunea unei lumi cu mai puțin plastic poate deveni realitate. Mai multe informații sunt disponibile pe www.reset-plastic.com.
Lidl
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 30 de țări din întreaga lume și în prezent operează în jur de 10.500 de magazine și mai mult de 150 de centre în 29 de țări la nivel mondial.
În prezent, Lidl are aproximativ 287.000 de angajați, dintre care peste 7.500 în România, unde retailer-ul german are deschise, în acest moment, 261 de magazine și 5 centre logistice.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.