Lidl România a organizat „Ziua Cultivatorului de Roșii”, pentru susținerea producătorilor locali

Lidl România împreună cu Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București (USAMVB) și Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare Legume (SCDL) Buzău au organizat pe 21 aprilie 2017 „Ziua Cultivatorului de Roșii”.

LidlInițiativa a luat forma unui seminar de informare și experiențe practice dedicat dezvoltării sustenabile a producătorilor locali și creșterii calității produselor autohtone. Acesta face parte din parteneriatul strategic dintre Lidl România și USAMVB pentru sprijinirea producătorilor români de legume și fructe.

Seminarul s-a desfășurat la ferma Pietroasele din județul Buzău și face parte din proiectul „Cultivat în România, specific românesc”, aflat la prima ediție. Prin intermediul evenimentului, Lidl România, alături de Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București și Staţiunea de Cercetare-Dezvoltare pentru Legumicultură Buzău, își propun să resusciteze cele mai cunoscute soiuri românești de tomate, ce reprezintă un model de gust pentru consumatorul român, dar să și ofere tot suportul necesar producătorilor locali, pentru ca produsele lor să ajungă la cât mai mulți consumatori din țară și chiar din afara ei.

Seminarul a abordat subiecte de interes despre modurile de cultivare a tomatelor în spații protejate și câmp deschis, alături de variantele tehnologice optime pentru culturile de roșii. Discuțiile au fost susținute de specialiști în horticultură-legumicultură ai USAMVB (printre care se numără Dl. Prorector Răzvan Teodorescu și D-na Prof. Elena Drăghici), de cercetători de la Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare Legume Buzău (printre care se numără Dl. Dr. Costel Vânătoru și Dl. Dr. Vlad Constantin), dar și de specialiști ai departamentului de calitate al Lidl România. De asemenea, producătorii locali au avut posibilitatea de a beneficia de consultanță în diferite probleme tehnice și procedurale cu care se pot confrunta pe întregul parcurs al sezonului, ca parte a inițiativei Lidl și USAMVB de a susține dezvoltarea sustenabilă a producătorilor locali și de a crește calitatea produselor autohtone de pe rafturile magazinelor.

Pe parcursul întâlnirii au fost prezentate și discutate standardele de calitate pe care Lidl le cere de la furnizorii săi de tomate, subliniind încă o dată rolul extrem de important pe care siguranța alimentară îl are în politicile comerciale ale companiei.

În cadrul întâlnirii, producătorii au avut și oportunitatea de a face o vizită practică la serele de roșii ale Stațiunii de Cercetare-Dezvoltare pentru Legumicultură Buzău, unde au putut vedea tehnologiile aplicate și rezultatele deosebite obținute. Totodată, producătorii au putut vedea și stadiul răsadurilor de Roșii de Buzău 1600, primul soi românesc de legume resuscitat în cadrul proiectului „Cultivat în România, specific românesc”.

Lidl este unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine din Europa, reţeaua având în România 210 unităţi. Compania activează în 27 de țări europene și având peste 140 de centre logistice ce asigură aprovizionarea a aproximativ 10.000 de magazine. Cu mai mult de 215.000 de angajați, retailerul se numără printre primii 10 comercianți de produse alimentare la nivel mondial.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,838 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Lidl România a organizat „Ziua Cultivatorului de Roșii”, pentru susținerea producătorilor locali

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: