Magazinele viitorului trebuie să țină pasul cu nevoile și cerințele consumatorilor

Piaţa de retail este în continuă schimbare, de aceea, în viitor, se preconizează o modificare totală a felului în care va arăta experienţa achiziţionării de produse. Astfel,  în funcţie de cerinţele pieţei, fiecare retailer va crea propriul magazin al viitorului.

Analiștii consideră că sunt posibile mai multe scenarii cu privire la organizarea magazinelor din viitor. De exemplu, unii consideră că vor exista unități care se vor evidenția în special prin modalitatea de conectare cu toți consumatorii. Acest tip de magazin va exista datorită exploziei tehnologice care are loc în prezent. Cumpărătorii vor afla ce produse sau ce promoții există într-un magazin prin intermediul smartphone-urilor.

De asemenea, se preconizează că, în viitor, unii retaileri se vor orienta spre formatul de „magazin verde”, adică vor fi mai atenți la consumul de energie și apă, vor produce mai puține deșeuri, iar ambalajele produselor vor fi unele ecologice. Toate acestea vor avea ca scop conștientizarea consumatorilor cu privire la impactul pe care felul în care își fac cumpărăturile îl are asupra mediului înconjurător.

Totodată, este posibil ca unele magazine să dezvolte o politică centrată pe client. Astfel, oferta magazinul va fi special creată pentru consumatorul care îşi face cumpărăturile frecvent în locul respectiv. „Magazinul în magazin” va fi o abordare ingenioasă și va anima experiența de shopping prin pregătirea unor surprize și momente de teatru la sfârșitul caselor de marcat.

Viitorul va face posibil existența unora din ideile de mai sus. Unele sunt deja în curs de dezvoltare, iar altele sunt pe cale să devină o certitudine. Un singur lucru e sigur: consumatorul este cel care are mai multe idei decât orice retailer de pe piață, de aceea este în continuare vital să se țină pasul cu cerințele consumatorilor și, chiar mai mult, să le fie anticipate dorințele și nevoile.

Sursă: IGD.com

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,857 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Magazinele viitorului trebuie să țină pasul cu nevoile și cerințele consumatorilor
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: