Mega Image Concept Store Barbu Văcărescu este, începând de azi, 9 octombrie 2018, cel mai avansat Smart Supermarket din România, lansat de către Mega Image, în colaborare cu Vodafone România.
Astfel, primul magazin inteligent din România dispune de 9 soluții Internet of Things, complet funcționale, destinate industriei de retail, acestea ajutând Mega Image să identifice nevoile clienților și să înțeleagă comportamentul acestora pentru a crește eficiența, satisfacția cumpărătorilor și pentru a oferi o experiență de cumpărături îmbunătățită.
IoT (Internet of Things) este suma interacţiunilor dintre dispozitivele inteligente unice, interconectate prin infrastructura de internet actuală, fără întervenţie umană.
Primul magazin-concept echipat cu soluții dedicate este un deschizător de drumuri în transformarea proceselor de retail actuale. Specialiștii IoT ai Vodafone România, împreună cu Mega Image, au implementat soluții digitale inteligente care oferă clienților experiențe complete și personalizate pe baza nevoilor acestora.
Soluții IoT implementate în magazinul Mega Image:
Magazinul are implementate soluții ce oferă:
<> statistici despre clienții (2 senzori: unul la intrare și unul la ieșire)
<> monitorizarea stocurilor
<> afișare media digitală pentru publicitate personalizată (în funcție de sex, vârstă)
<> promovarea produselor adaptată pe segmente de cumpărători
<> zone de interes ale vizitatorilor
<> managementul cozii de așteptare (sistemul monitorizează cu ajutorul unor camere video numărul de persoane la fiecare casă de marcat, iar dacă este nevoie emite alerte pentru deschiderea unei noi case). Cu ajutorul acestei soluții, Mega Image poate monitoriza și traficul din timpul săptămânii versus cel din week-end, de exemplu, pentru optimizarea numărului caselor de marcat.
<> Wi-Fi în magazin
<> Buton de ajutor (customer service). La apăsarea butonului, un angajat al magazinului (denumit intern „red shirt”) va veni și va oferi clienților informațiile solicitate
<> sistem de feedback și de asistență pentru clienți (un sistem butoane de feedback după experiența de cumpărare, plasat la ieșirea din magazin, după zona caselor de marcat)
De exemplu, soluția care identifică zonele de interes ale cumpărătorilor monitorizează, prin intermediul senzorilor inteligenți, cele mai frecventate rute din magazin. Cu ajutorul datelor disponibile, Mega Image poate înțelege mai bine nevoile cumpărătorilor și le poate oferi beneficii imediate, precum facilitarea accesului la produsele de interes și reducerea timpului de așteptare.
Întregul ecosistem de senzori inteligenți, servere, camere video și echipamente IT procesează volume mari de date colectate în timp real și au ajutat Mega Image să înregistreze o creștere a satisfacției clienților și să optimizeze timpul de așteptare la casele de marcat.
Soluțiile IoT implementate în magazinul din Barbu Văcărescu de către Vodafone vor fi testate timp de 4 – 6 luni, pentru a vedea care dintre acestea sunt cele mai viabile. Deci este un proiect pilot ce va putea fi extins pe viitor și către alte magazine, în primul rând către celelalte concept store-uri și către magazinele Mega Image de dimensiuni mari.
Vodafone a lansat de curând prima rețea NarrowBand-IoT cu acoperire națională din România
„Lansarea primului magazin inteligent marchează un punct important pe piața locală de soluții IoT. Vodafone a fost întotdeauna nu doar un furnizor, ci un partener pentru clienți ajutându-i să aibă succes într-o lume digitală, punând tehnologia și inovația în beneficiul lor. Lansarea recentă a primei rețele NarrowBand-IoT cu acoperire națională din România este o reconfirmare a misiunii noastre de a transforma viitorul afacerilor cu ajutorul tehnologiei”, a declarat Natalia Chirițescu, Vodafone Global Enterprise Director, Vodafone România.
„Cumpărăturile tradiționale sunt reinventate și se digitalizează. Clienții noștri sunt mai riguroși și caută experiențe și soluții adaptate stilului lor de viață. Aceștia își doresc magazine intuitive, care le ușurează și îmbunătățesc procesul de cumpărături. De aceea, soluțiile digitale ne ajută să înțelegem mai bine clienții și să le creștem gradul de satisfacție pentru a identifica mai rapid nevoile operaționale diferite, pentru a aloca mai bine personalul nostru și pentru a spori productivitatea magazinelor”, a declarat Adrian Nicolaescu, Marketing VP, Mega Image.
Connect by Mega Image
Mega Image va lansa săptămâna viitoare un card unic de loialitate ce va include toate elementele digitale, inclusiv cele legate de promoții personalizate. Detalii, în curând.
Vodafone România este o divizie a Vodafone Group Plc., unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicații mobile din lume, care oferă o gamă de servicii ce include voce, mesaje, date și comunicații fixe. Vodafone Group are divizii în 25 de țări, 46 de rețele mobile partenere și operațiuni de broadband fix în 18 țări.
Mega Image
Mega Image, parte din Ahold Delhaize Group, retailer internaţional ce operează în prezent pe trei continente, a fost fondat în 1995 și este unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România cu o reţea ce cuprinde în prezent 645 de magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte, Timișoara şi alte oraşe din ţară, sub mărcile Mega Image, Shop&Go, Gusturi Românești. parte din Ahold Delhaize Group, retailer internaţional ce operează în prezent pe trei continente.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
