METRO aduce în magazinul din Băneasa prima microseră inteligentă pentru creșterea ecologică a plantelor aromatice

METRO Cash & Carry, în colaborare cu Microgreens România, va aduce din luna octombrie, în magazinul METRO Băneasa, prima microseră inteligentă pentru creșterea ecologică a plantelor aromatice, cu scopul de pune la dispoziția clienților HoReCa ingrediente cât mai proaspete.

METROMicrosera este o inovație în agricultura urbană și constă într-o grădină verticală indoor, automatizată, care susține creșterea simultană a 175 de ghivece de microplante, în numai două săptămâni. Plantele cresc într-un mediu controlat și sănătos, fără pesticide, ceea ce asigură păstrarea proprietăților nutritive și a nivelului ridicat de antioxidanți.

METRO cultivă și pune la dispoziția clienților pe rafturile din magazinul Băneasa cele mai uzuale plante aromatice folosite în bucătăriile restaurantelor: patrunjel, leuștean, busuioc, coriandru, mentă și altele. Plantele sunt crescute până ajung la un gramaj de 30-40 g, în aproximativ două săptămâni, apoi sunt expuse direct pe rafturi spre vânzare. Producția este controlată prin intermediul unei aplicații care oferă informații specifice despre temperatură, umiditate sau luminozitate, ceea ce permite cultivarea plantelor în condiții optime. Astfel, microsera asigură un flux continuu de produse prospete pe rafturile retailerului cash & carry.

Sustenabilitatea este un pilon-cheie al activității METRO

Sustenabilitatea este un pilon-cheie al activității METRO, iar parteneriatul cu Microgreens vine în susținerea acestei strategii. Microserele permit consevarea energiei (consum estimat la 730 Kwh/mp/an) și a apei (4 mc/mp/an), reducerea timpului de creștere și minimizarea nevoii de transport, în timp ce oferă plante de calitate superioară.

Utilizarea responsabilă a resurselor și furnizarea de produse sănătoase, de înaltă calitate, sunt în centru activității noastre zilnice. Ne dorim să punem la dispoziția clienților noștri produse proaspete, într-un mod cât mai accesibil, de aceea colaborăm cu Microgreens România de mai bine de doi ani.

Am început prin producția agricolă în sere semi-automatizate, iar din luna octombrie a acestui an facem următorul pas în sustenabilitate, prin plasarea microserelor în magazinele METRO. Este un parteneriat pe termen lung, cu o viziune inovatoare asupra agriculturii organice locale.” – a declarat Ciprian Tănăsescu, Head of Fresh, Ultrafresh & Horeca Sales Team, METRO Cash & Carry România.

Colaborarea cu METRO a fost încă de la început o provocare și o oportunitate. Știam că METRO prețuiește sustenabilitatea și acest lucru venea în întâmpinarea dorinței noastre de a face o agricultură social-responsabilă. Lucrăm de mai bine de doi ani la dezvoltarea acestei soluții de indoor farming. Microsera a ajuns acum la maturitate tehnologică și poate satisface nevoia de plante aromatice proaspete a oricărui magazin Cash & Carry. Parteneriatul cu METRO ne permite să începem reformarea modului în care se face agricultură în România și să încercăm să fim un exemplu de abordare ecologică a cultivării de legume și plante aromatice.” a declarat Cristian Tudor, Manager Microgreens România.

Exinderea numărului de microsere în alte cinci magazine

Pentru a satisface nevoile clienților, METRO planifică în următorul an exinderea numărului de microsere în alte cinci magazine din rețeaua cash&carry. Scopul acestei inițiative este de a crește disponibilitatea produse ultrafresh, de înaltă calitate pentru dezvoltarea afacerile locale.

METRO este liderul comerţului cu ridicata la scară mondială. Compania operează în 36 de țări și numără peste 150.000 de angajaţi la nivel mondial. În anul financiar 2017/2018, METRO a înregistrat vânzări în valoare de 36,5 miliarde €. Compania oferă soluții personalizate si produse de inalta calitate pentru a satisface nevoile clienților săi din industria ospitaliera (HoReCa) precum și ale comercianților independenți, atât la nivel regional, cât și la nivel internațional. Bazându-se pe forţa diviziilor sale de vânzări METRO/MAKRO Cash & Carry și Real, precum și pe serviciile de livrare și inițiativele de digitalizare, METRO stabilește standarde pentru viitor: orientare către client, soluții digitale și modele sustenabile de afaceri.

METRO Cash & Carry România

METRO Cash & Carry România a fost lansată oficial în România în luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distribuţie, în Bucureşti. Distribuţia naţională a magazinelor METRO România este următoarea: 5 centre în Bucureşti, câte 2 centre în Braşov, Constanţa, Timişoara şi câte un centru în fiecare din următoarele oraşe: Cluj, Bacău, Iaşi, Craiova, Baia Mare, Pitești, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mureş, Arad, Deva, Satu Mare, Piatra Neamţ, Buzău, Târgovişte şi Turda.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *