Cea de-a doua ediție a studiului realizat de METRO, liderul mondial al comerțului cu ridicata, își propune o mai bună înțelegere a afacerilor independente din întreaga lume. Pornind de la rezultatele studiului din 2017, METRO a avut în vedere aspecte precum: percepția consumatorilor asupra afacerilor independente, experiențele proprietarilor de afaceri, dar și modul de implicare a autorităților guvernamentale. În 2018, au participat la studiu peste 10.000 de persoane din 10 țări, dintre care 1.500 de proprietari de afaceri independente.
“Misiunea METRO este de a susține antreprenorii și de a deveni partenerul afacerilor acestora. De aceea, avem întotdeauna în vedere nevoile lor și modul în care îi putem sprijini. Succesul lor este esențial pentru bunăstarea comunităților în care trăim. Studiul ne oferă informații despre cum îi putem ajuta să facă față provocărilor de zi cu zi”, a declarat Marina Zara, Head of Marketing METRO Cash & Carry România.
Rezultatele sunt centralizate în studiul Own Business, efectuat cu ocazia evenimentului Ziua Afacerii Tale, sărbătorită pe 9 octombrie 2018 în România, Cehia, Franța, Germania, India, Italia, Portugalia, Rusia, Spania, Turcia.
Proprietarii afacerilor independente se confruntă cu multe provocări, dar au o idee clară despre cum ar putea fi ajutați
Majoritatea piedicilor sunt economice și birocratice, concentrate în jurul taxelor (33%), a siguranței financiare (31%) și a situației economice generale din țările respective (31%). Mulți dintre proprietari știu cum să gestioneze aceste dificultăți prin intermediul suportului guvernamental. 61% sunt de părere că reducerea și simplificarea procesului de stabilire a taxelor este cel mai important factor care i-ar putea ajuta în mod direct.
Consumatorii consideră afacerile coloana vertebrală a economiei și a comunității locale
Studiul METRO arată că afacerile independente sunt privite cu respect în toată lumea. Conform unui procent de 42% dintre respondenți, afacerile independente aduc o contribuție valoroasă la economia locală. În comparație, doar 12% au declarat același lucru cu privire la afacerile independente. În mod similar, 39% dintre consumatori consideră afacerile independente importante pentru diversitatea comunității în care trăiesc. Doar 12% cred că acest lucru se aplică în cazul afacerilor non-independente.
Preferința respondenților pentru afacerile independente se traduce prin comportamentul de consum al acestora: 33% dintre respondenți achizițonează bunuri și servicii de la afacerile locale, procent de aproape 3 ori mai mare față de cei care preferă afacerile non independente (12%). Motivele sunt variate: susținerea comunității locale (37%), calitatea mai bună a serviciilor (36%) sau alegerea de a face achiziții de la persoane pe care le cunosc direct (32%).
Afacerile independente nu au vizibilitate – mai puțin de jumătate dintre ele nu dețin websiteuri
Studiul Own Business a demonstrat aprecierea și susținerea consumatorilor în raport cu afacerile independente. Cu toate acestea, 63% dintre consumatori se confruntă cu dificultăți în accesul la informații despre afacerile independente. Acest lucru este cauzat de lipsa de vizibilitate: 75% dintre respondenți declară că nu sunt expuși la reclame pentru promovarea acestora. Două treimi din consumatori sunt de părere că afacerile independente se confruntă cu lipsa vizibilității în online. Doar 46% dintre afaceri se bucură de prezență în Social Media și doar 42% au propriul website.
“Studiul METRO confirmă rolul important al afacerilor independente pentru comunități, dar și pentru economia locală. Oamenii au încredere, în general, în calitatea produselor achiziționate de la persoane pe care le cunosc. Pe de altă parte, studiul nostru a evidențiat nevoia afacerilor independente pentru mai multă vizibilitate, care le poate oferi mai multe oportunități pentru dezvoltare.”, a completat Marina Zara, Head of Marketing METRO Cash & Carry România.
METRO le oferă partenerilor numeroase instrumente și servicii pentru a le crește vizibilitatea și a-i ajuta să atragă clientela. În 2016, METRO a inițiat Ziua Afacerii Tale, sărbătorită în fiecare an în a doua zi de marți din octombrie. Este o zi dedicată proprietarilor de afaceri independente și realizărilor acestora. Toate afacerile participante și ofertele exclusive pentru România, dar și mai multe informații despre evenimentul de anul acesta pot fi accesate pe www.ziuaafaceriitale.ro.
METRO
METRO este liderul comerţului cu ridicata la scară mondială. Compania operează în 35 de țări și numără peste 150.000 de angajaţi la nivel mondial. În anul financiar 2016/2017, METRO a înregistrat vânzări de aprox. 37 miliarde €.
METRO Cash & Carry România a fost lansat oficial în România în luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distribuţie în Bucureşti. Distribuţia naţională a magazinelor METRO România este următoarea: 5 centre în Bucureşti, câte 2 centre în Braşov, Constanţa, Timişoara şi câte un centru în fiecare din următoarele oraşe: Cluj, Bacău, Iaşi, Craiova, Baia Mare, Pitești, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mureş, Arad, Deva, Satu Mare, Piatra Neamţ, Buzău, Târgovişte şi Turda.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
