Peste 350.000 de metri pătrați de spațiu de retail urmează a fi livrați în perioada 2014 – 2016, în România

Stocul nou de spaţiu de retail ce urmează a fi livrat în perioada 2014 – 2016 depăşeşte 350.000 de metri pătraţi, din care 194.000 de metri pătraţi vor fi livraţi doar în 2015, potrivit celui mai recent studiu despre piaţa locală comercială, realizat de compania de consultanţă imobiliară CBRE.

Aceste deschideri vor duce la creşterea densităţii comerciale de la un nivel actual de 139 de metri pătraţi la 158 de metri pătraţi pentru 1.000 de locuitori.

Dintre proiectele aflate în construcţie, doar două urmează a fi deschise până la sfârşitul anului 2014, amândouă parte a portofoliului NEPI – Vulcan Value Centre situat în Bucureşti şi Târgu Jiu Shopping City, însumând 52.000 metri pătraţi. Magazinu ancoră ale ambelor proiecte va fi hypermarketul Carrefour.

Immochan Coresi BrasovConstrucţia a demarat şi la proiectele Parklake şi Mega Mall, situate în zona de Est a Bucureştiului, Ghencea Shopping Centre (dezvoltat de Immochan, divizia imobiliară a retailerului Auchan), tot în Capitală, prima fază a Coresi Shopping City în Braşov (proiect dezvoltat tot de Immochan) şi Timişoara Shopping City.

Dezvoltarea ar putea începe şi la alte proiecte noi, cum ar fi Victoria City, precum şi expansiuni sau renovări ale unor scheme existente.

La finalizare, în 2016, toate aceste proiecte vor creşte stocul de spaţiu comercial modern la 3,15 milioane metri pătraţi.

În ultimele 12 luni, unul dintre segmentele comerciale cu o activitate intensă a fost sectorul bricolaj (DIY). În acest domeniu s-au înregistrat mişcări semnificative încă din 2013, moment în care Kingfisher a cumpărat operaţiunile Bricostore din România. A urmat achiziţia Praktiker de către un om de afaceri turc.

La începutul anului, Obi a anunţat închiderea operaţiunilor din România până în septembrie 2014, în timp ce bauMax a vândut reţeaua locală către Leroy Merlin.

Jucătorul local Dedeman domină acest segment încă din 2010, înregistrând vânzări record de peste 600 milioane de euro în 2013. În acest moment, Dedeman are cea mai extinsă reţea de magazine, cu 37 de unităţi operaţionale, urmând să ajungă la 40 până la sfârşitul anului.

Aceste schimbări au intervenit pe fondul scăderii numărului de construcţii rezidenţiale şi a puterii de cumpărare, menţionează specialiştii în sectorul imobiliar.

Până în 2015, piaţa locală de bricolaj (DIY) se va transforma, dintr-o piaţă fragmentată, cu peste 10 jucători, într-o piaţă mai concentrată, cu 4 – 5 jucători importanţi.

„Una din tendinţele care va fi înregistrată în următorii ani este legată de renovarea centrelor comerciale existente. În acest moment, circa 37% din stocul modern comercial este operaţional de mai mult de 6 ani, astfel centrele au nevoie de o repoziţionare, fie printr-o renovare parţială sau totală, fie prin extinderi. Doar 15% din stocul modern a suferit astfel de modificări şi doar 5% din stoc a trecut printr-o renovare completă”, spune reprezentantul CBRE România, Luiza Moraru.

În Bucureşti, Anchor Grup a anunţat planuri de modernizare importante pentru ambele sale centre – Plaza România şi Bucureşti Mall.

Sursa: Agerpres

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,987 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Peste 350.000 de metri pătrați de spațiu de retail urmează a fi livrați în perioada 2014 – 2016, în România
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: