Piața de retail alimentar din Europa este în plină consolidare, înregistrând, în 2017, cea mai mare creștere a vânzărilor, conform Top 50 Retaileri din Europa realizat de LZ Retailytics. Schwarz Group, compania care deține Lidl și Kaufland, a înregistrat o creștere a vânzărilor, în 2017, de 6 miliarde de euro, mai mult decât orice alt retailer de pe continent.
Retailerii mici nu reușesc să țină pasul cu liderii de pe piața de retail alimentar, însă furnizorii ar trebui să îi ia în vedere și pe retailerii mici care au creșteri ale vânzărilor de câte două cifre dar si pe jucătorii online, precum Amazon, cu a sa platformă de tip marketplace.
În fiecare an, cota de piață ale primilor 50 de retaileri europeni este în creștere, iar în 2017, cota de piață a ajuns la 70,2% din întreaga piață europeană de retail alimentar, având o creștere de 0,7% față de anul 2014.
În timp ce perspectivele economice se dezvoltă pe tot continentul, retailerii mari vor continua să adune cea mai mare creștere. Totuși, consolidarea nu aduce tot timpul beneficii jucătorilor de top, mai ales celor tradiționali.
Carrefour, Auchan, Tesco, Metro Group domină industria de retail de zeci de ani datorită cifrelor de afaceri mari. Schwarz Group, compania care deține Lidl și Kaufland, a înregistrat o creștere a vânzărilor în 2017 de 6 miliarde de euro, mai mult decât orice alt retailer de pe continent. De asemenea, Aldi ajunge pe locul trei în top, având o creștere a vânzărilor în anul financiar 2016/2017 de 6,4%.
Topul 10 retaileri alimentari europeni realizează vânzări anuale de cca. 30 de miliarde de euro, iar liderul – Grupul Schwarz ce îi include pe Lidl și Kaufland – este prima companie de retail alimentar care a trecut, deja, pragul de 100 de miliarde de euro în vânzări.
Discounterii sunt la putere
După cum se vede, între primii 6 retaileri alimentari europeni, se regăsesc 4 discounteri (germani): Lidl (Schwarz Group), Aldi, Edeka, Penny (REWE Group), format care și-a luat un avânt puternic pe întreaga piață europeană.
Iar această dominație a discounterilor va continua să crească. O comparație a creșterii puternice a vânzărilor Aldi în 2017 (+6,4%), cu declinul Carrefour (-0,7%), este mai mult decât grăitoare și anunță acest trend. Dacă aceste diferențe vor continua să se adâncească, Aldi, cel mai probabil, va va lua locul 2 în Europa retailerului francez Carrefour.
Pe de altă parte, retailerii tradiționali se găsesc în prezent prinși între prețurile mici ale discounterilor și nivelul înalt al serviciilor oferit de jucătorii online. Retailerii mici sunt primii care simt această presiune.
Întreg topul îl găsiți aici. LZ Retailytics urmărește și analizează anual evoluția a peste 200 de comercianți cu amănuntul, în 40 țări din Europa, reprezentând 1.200 de branduri de retail.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
