PROFI inaugurează primul său concept de magazin și își schimbă identitatea vizuală

PROFI, retailerul ce deține rețeaua cu cea mai mare acoperire națională și cu cele mai multe magazine din România, a inaugurat azi, 17 septembrie 2020, la Ploiești, primul său concept de magazin, ocazie cu care a anuțat că își schimbă identitatea vizuală. Magazinul concept este astfel proiectat încât să poată fi replicat în oricare dintre  formatele rețelei, pentru a le îmbunătăți. PROFI are 1.315 magazine în acest moment, iar ținta retailerului este de a ajunge la o rețea națională de peste 2.500 de magazine până la finele anului 2024.

Profi

Noul concept de magazin, care anunță direcția în care rețeaua PROFI urmează să se dezvolte, este un „prototip” ce va fi implementat treptat în actualele și în viitoarele magazine PROFI, testându-se anumite concepte, sortimentație de produse, layout-uri, proceduri etc, iar parte dintre acestea, lucrurile care se vor dovedi că vor avea succes vor fi permanentizate la nivelul întregii rețele, creându-se, astfel, un mod propriu de operare pentru PROFI, diferit față de ceilalți retaileri.

“De 20 de ani, Profi crește neîncetat deoarece îsi schimbă permanent modul de operare, învățând din fiecare nouă experiență, adaptându-se și chiar anticipând nevoile consumatorului, aflate și ele în continuă schimbare.

Implementăm în toate noile magazine ceea ce am testat și s-a dovedit că funcționează, ca de exemplu aranjamentul magazinelor, politica de prețuri, procesele de lucru cu personalul, felul în care expunem produsele și multe altele. Astfel ne formăm propriul nostru model de operare,” a declarat Pawel Musial, directorul general al Profi Rom Food.

Ce presupune noul concept store PROFI?

Noul concept store, denumit intern „Monaco”, nu va aduce schimbări majore în materie de design, însă schimbările vor veni la nivel de operare: reguli interne în magazin, layout, procese de muncă, comunicare cu clienții, politică de prețuri (vezi schimbarea sloganului PROFI: „zilnic prețuri mici”), uniformă lucrători comerciali, sistemul de remunerare și de motivare a întregului personal etc.

„Odată implementate într-un magazin, toate componentele noului concept de magazin vor fi observate și monitorizate timp de câteva săptămâni, perioadă în care ne vom asculta clienții și – foarte important – îi vom asculta pe angajații noștri, după care vom permanentiza acele schimbări care s-au dovedit că au funcționat bine.

Apoi, cele mai importante elemente care funcționează bine vor fi implementate la primele 10 magazine, unde se va demara un alt proces de analiză a proceselor și de recalibrare a acestora. Ca rezultat, cele mai bune proceduri vor fi implementate mai departe la alte 50 – 100 de magazine și așa mai departe”, a precizat Pawel Musial.

Un plus de peste 1.300 de produse

„Conceptul de magazin deja încorporează cele mai reușite experiențe de până acum, iar ceea ce a funcționat sub așteptări a fost înlaturat, în timp ce peste 1.300 de produse îi împrospătează sortimentul față de magazinele Profi actuale.

Astfel, acum gama de produse Bio a crescut considerabil, iar produsele locale sunt mult mai bine reprezentate, oferind consumatorilor din Ploiești gusturile lor preferate, ca să menționăm doar câteva dintre noutăți”, au declarat reprezentanții PROFI.

Profi

Alte noutăți ale conceptului de magazin

Cu o ambianță plăcută, luminoasă, primitoare și un colorit relaxant, magazinul este organizat pe zone care răspund misiunilor de cumpărare luate în calcul de Profi: convenience, proximitate/stock-up și top-up.

Ca răspuns la misiunea convenience, care targetează cumpărătorul ce se oprește grăbit în drum spre sau dinspre locul de muncă, în noul magazin și-a făcut apariția zona fiiGO, ce cuprinde un modul  cu produse preambalate și panificație coaptă în magazin, dar și un spațiu coffee corner cu hot-dog, grilluri, sandvișuri, pizza, fresh-uri de fructe, cafea, prăjituri și înghețată produsă pe loc. Nu lipsesc nici legumele, fructele și unele produse nealimentare.

Desigur, noul magazin răspunde și misiunilor proximitate și top-up, prin obișnuitele zone de pâine, lactate, ouă, snacks-uri, dulciuri, ulei, conserve, vin și bere, detergenți, produse de îngrijire a locuinței, legume și fructe, precum și cu vitrina asistată unde sunt puse în vânzare carne și mezeluri.

Profi

Întregul proces va dura câțiva ani

Magazinul concept este astfel proiectat încât să poată fi replicat în oricare dintre  formatele rețelei, pentru a le îmbunătăți. Produsele  expuse mai vizibil, bine luminate și accesibile precum și culoarele mai  aerisite și numărul sporit de case de marcat facilitează grăbirea cumpărăturilor.

Întregul proces de remodelare a întregii rețele de magazine după noul concept va dura câțiva ani. PROFI are 1.315 magazine în acest moment, iar ținta retailerului este de a ajunge la o rețea națională în România de peste 2.500 de magazine până la finele anului 2024.

PROFI GO

PROFI funcționează cu trei formate de magazin: Supermarket Profi – magazinul cu cea mai mare suprafață și cu cel mai mare număr de produse, denumit Standard; Locomagazinul de tip supermarket cu un sortiment adaptat pentru zone din afara marilor aglomerări urbane, și Citymagazinul de proximitate (urban), de dimensiuni relativ mici, de la colțul blocului.

PROFI GO este un concept ce presupune un supermarket de proximitate, care există în acest moment, în rândul magazinelor Profi City, dar nu fusese denumit într-un anume fel, magazine care au o suprafață de vânzare foarte redusă, cuprinsă între 80 și 120 de mp și care vor avea cele mai multe elemente ale noului concept Profi Go.

O nouă identitate vizuală pentru PROFI

Noua identitate vizuală Profi este mai suplă și mai directă. Cum nicio bucătărie europeană nu este de conceput fără roșii, în noul logo punctul pe “i”  este bifat cu semnul √”, ca gest de apreciere, și datorita felului în care este desenat  oamenii din rețea îi spun ‘roșia’. Logoul conține și sloganul “zilnic preturi mici, care descrie noua politică agresivă de prețuri a rețelei, în ton cu cerințele consumatorilor.

PROFI

Retailerul PROFI ROM FOOD, ce aparține companiei Mid Europa Partners, operează cea mai mare rețea de magazine din România, cu peste 1.300 de magazine în sute de localități din întreaga țară și are peste 1 milion de clienți în fiecare zi. Cu mai bine de 21.000 de angajați, Profi se află la vârful ierarhiei celor mai mari angajatori privați din România.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,062 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » PROFI inaugurează primul său concept de magazin și își schimbă identitatea vizuală

Spune-ți părerea

  1. Noul concept de magazin va fi implementat la toate cele 4 tipuri de magazine.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: