PROFI lansează Via PROFI, platforma online menită să identifice și să susțină producătorii locali

PROFI, retailerul ce deține rețeaua cu cea mai mare acoperire națională și cu cele mai multe magazine din România, a lansat Via PROFI, platforma online menită să identifice și să susțină producătorii locali din România. Anunțul a fost facut de către conducerea PROFI în cadrul târgului producătorilor locali, organizat de retailer în perioada 23 – 24 septembrie, în localitatea Apoș din județul Sibiu.

PROFI

Platforma online Via PROFI va fi lansată oficial în luna ianuarie 2023, dată până la care platforma va fi populată cu producători locali din toată țara, localizați pe o hartă, pentru ca oricine să-i poată identifica mai ușor și pentru a cumpăra direct de la aceștia.

Scopul platformei este să ofere vizibilitate oricărui producător local, indiferent de mărime, produse și localizare. Platforma va aduna, până la începutul anului viitor, sute de astfel de producători din toate regiunile țării.

Târgul producătorilor locali din Apoș

La Târgul producătorilor locali din Apoș – Sibiu au participat peste 25 de producători locali care au oferit în cele două zile delicii culinare, produse artizanale și demonstrații meșteșugărești: legume și fructe, siropuri și uleiuri naturale, miere bio, preparate din carne, lactate, gem și dulceață, produse de panificație, bucate artizanale, băuturi, lumânări etc.

Apoș este o localitate săsească, situată la 60 de km de Sibiu, cu o vechime atestată documentar de 700 de ani și aflată într-o zonă unde obiceiuri stravechi încă se mențin nealterate. Evenimentul a fost onorat de prezența Majestății Sale Margareta, Custodele Coroanei și de Alteța Sa Principele Radu al României.

“Ne străduim să menținem vii și cât mai nealterate frumusețea acestei țări și tradițiile ei culturale, inclusiv culinare, astfel că împreună cu Asociația Casa Majestății Sale și alte ONG-uri puternice, investim într-un program de susținere a producătorilor locali.

E o perioadă dificilă pentru producătorii locali deoarece deocamdată puterea de cumparare a romanului nu-i permite să cumpere produse artizanale care normal ar trebui să aibă prețuri mai ridicate. Este normal ca noi, cel mai mare angajator, firma românească prezentă doar în România, să nu fim critici într-un sistem care nu funcționează, ci să încercăm să-l facem să funcționeze. Putem să îl facem să funcționeze atunci când trecem de la declarațiile de patriotism și începem a cumpara produse romanești,“ a declarat Călin Costinaș, director general adjunct al rețelei de magazine Profi.

Evenimentul face parte din seria de acțiuni de responsabilitate socială care se desfășoară sub umbrela Profi – Punem suflet, și include piloni precum susținerea producătorilor locali, păstrarea și promovarea tradițiilor gastronomice și a patrimoniului cultural din satele românești.

Aproape 1.000 de participanți la eveniment

Aproape 1.000 de vizitatori au dat curs invitației de a participa la această sărbătoarea dedicată tradițiilor păstrate cu sfințenie în micul sat transilvănean. Ei s-au bucurat de prânz cu bunătăți provenite de la producători autohtoni, de activități pentru copii, concerte de muzică folk, demonstrații ecvestre, plimbare cu caii și poneiul de la herghelia locală, dezvoltată la vechea casă parohială în urma unei investiții de 200.000 de euro din fonduri europene.

Oaspeții au putut vizitat Biserica Evanghelică și singura țiglărie tradițională din regiune, reconstruită cu sprijinul The Prince’s Foundation, asociație al cărei președinte este Regele Charles al III-lea. Țigla de aici se modelează după o metodă păstrată din generație în generație timp de sute de ani.

Sănătatea constituie și ea un pilon al campaniilor de responsabilitate socială realizate de Profi. Împreună cu Asociația pentru Anestezie și Terapie Intensivă „Aurel Mogoșeanu”, inițiată la Timișoara de Președintele Societății Române de Anestezie și Terapie Intensivă, Prof. Dr. Dorel Săndesc, Profi oferă locuitorilor din mediul rural acces gratuit la analize și consultații medicale. În cadrul evenimentului de la Apoș, circa 60 de localnici au beneficiat de consult și analize medicale oferite de o caravana medicală organizată cu această ocazie.

PROFI

Cu aproape 1.600 de magazine integrate și partener aflate în 758 de localități și cu peste 27.000 de angajați, Profi este reteaua de retail modern cu cea mai mare acoperire geografică și cel mai mare angajator privat din România.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

2 comentarii la „PROFI lansează Via PROFI, platforma online menită să identifice și să susțină producătorii locali”

  1. Pingback: Via ROFI: Platforma online pentru susținerea producătorilor locali - FoodBiz

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *