Profi a încheiat anul 2022 cu o creștere de peste 22% a vânzărilor

Profi, retailerul ce deține rețeaua cu cea mai mare acoperire națională și cu cele mai multe magazine din România, a anunțat rezultatele financiare ale anului 2022.

profi

Vânzările Profi au înregistrat în 2022 un avans de peste 22% (+2.1 miliarde RON în sumă absolută), ajungând la 11.7 miliarde RON. Creșterea considerabilă a vânzărilor a fost generată atât de o creștere LFL de 18% (depășind rata anuală a inflației), cât și de cele peste 270 de noi magazine, aproximativ 100 deschideri și peste 170 de remodelări. Mai mult, cele aproximativ 440 de magazine care operează pe noul format Profi au avut o creștere LFL spectaculoasă, de 28%.

Numărul de clienți care ne vizitează zilnic a crescut cu peste 17%, la o medie de 1.2 milioane/zi, cu vârfuri de aproximativ 1.4 milioane de tranzacții zilnice și ne bucurăm să vedem că trendul clienților care preferă Profi continuă și în 2023. Mai mult, vânzările Profi din primul trimestru 2023 arată continuitatea creșterii businessului nostru, înregistrând un avans de 25% fata de Trimestrul I 2022”,  a declarat Andrei Bica, Directorul financiar Profi.

Creștere EBITDA DE 5%

profi

EBITDA a crescut cu 5% față de anul precedent, arătând că în ciuda condițiilor de business atipice din ultimii ani, cum ar fi impactul negativ al COVID, întreruperi ale lanțului de aprovizionare, volatilitatea prețului energiei, Profi găsește soluții pentru a rămâne profitabilă pe termen lung.

Poziția de Cash a crescut la aproximativ RON 300 milioane datorită cash-ului generat intern. Pe baza suportului continuu primit de la bănci și acționari, compania are access la linii de credit disponibile de 400 milioane RON care pot fi folosite pentru continuarea expansiunii rețelei de magazine și introducerea de mijloace digitale moderne care să crească loialitatea și să îmbunătățească experiența de cumpărare a clienților nostri. În plus, Profi lucrează îndeaproape cu furnizorii și băncile pentru a utiliza liniile de reverse factoring disponibile, de peste 250 milioane, care oferă condiții extrem de avantajoase pentru a extinde colaborarea cu furnizorii. Aceștia sunt parteneri de business ai Profi de ani de zile și împreună au obținut rate de creștere anuale de aproximativ 20%.

Profi a încheiat anul trecut cu 1,641 de magazine (aproximativ 440 de magazine pe conceptul Noul Profi), dintre care peste 1,000 de magazine sunt gestionate de către Parteneri, aceasta fiind o abordare strategică ce va continua. De asemenea, aplicația Profi a înregistrat peste 1.4 milioane de conturi la sfârșitul lui 2022 și are aproximativ 1.7 milioane de conturi în prezent, reprezentand 10% din vânzări, în creștere constantă.

profi

Strategia pentru anul 2023

Rezultatele companiei nu ar fi fost posibile fără clienții acesteia și fără echipa Profi care contribuie prin eforturile sale la dezvoltarea constantă a companiei.

În ceea ce privește strategia pentru 2023, retailerul va continua să deschidă și să remodeleze peste 200 de magazine pentru a crește businessul Profi și, mai ales, va accelera agenda digitală, atât prin oferirea de produse digitale noi către clienții noștri, pornind de la nevoile lor de bază, cât și prin automatizarea proceselor din magazine și sedii.

Cu peste 28000 de angajați și magazine în aproape 800 de localități, Profi este unul dintre cei mai mari retaileri și cel mai mare angajator din Romania.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *