Profi, creștere cu 8% a vânzărilor în 2021. Planuri pentru implementarea serviciilor de home delivery

PROFI, retailerul ce deține rețeaua cu cea mai mare acoperire națională și cu cele mai multe magazine din România, și-a continuat dezvoltarea și în 2021, cand rețeaua s-a dezvoltat semnificativ, adăugându-și 173 de magazine noi și remodelând 75 dintre cele deja existente, ajungând la finalul anului la un număr total de peste 1.560 de magazine, dintre care 162 în noul format Profi.

profi

Investițiile Profi au crescut cu 15% in 2021, iar în 2022 retailerul își propune să crească din nou bugetul de investiții, cu peste 20%, pentru a susține realizarea a până la 300 de magazine pe noul format Profi, dintre care 150 de magazine noi, dezvoltarea aplicației Profi precum și alte inițiative digitale importante (home delivery, RPA, IT cloud, etc), dar și extinderea capacității logistice care trebuie să țină pasul cu vânzările în creștere continuă.

Profi, creștere de 8% a vânzărilor în 2021

Din punct de vedere financiar Profi a înregistrat un salt al vânzărilor cu 8%, până la 9.5 mld RON, în ciuda dificultăților întâmpinate din cauza restricțiilor de funcționare a magazinelor ca urmare a crizei COVID. O contribuție relevantă la avansul vânzărilor au avut-o magazinele deschise și remodelate pe noul format Profi, acestea înregistrând o creștere LFL de 16%, cu mult peste media companiei.

Așa cum menționam și în trecut, rezultatul net nu este relevant în cazul nostru, întrucât dezvoltarea permanentă a rețelei de magazine presupune cheltuieli cu amortizările în creștere constantă și dobânzi pentru creditele contractate pentru a suține această dezvoltare. Dacă la acestea adaugăm și amortizarea goodwill, o caracteristică a contabilității românești, ajungem la EBITDA 2021 în sumă de 423 milioane RON, cu 12% mai mare decât în 2020,” a declarat Andrei Bica, directorul financiar al rețelei de magazine Profi.

Așadar, avansul EBITDA este superior celui din vânzări, arătând că Profi este capabil să genereze valoare în mod organic, nu doar să țină pasul cu vânzarile chiar dacă nici această misiune nu a fost ușoară într-un an în care a trebuit să absorbim impactul material al unor factori externi cum ar fi: creșterea prețului energiei electrice cu 30%, a combustibilului cu 25% și a salariului minim cu 3%. Estimăm că în absența impactului negativ macroeconomic și a celui din COVID, EBITDA 2021 ar fi putut fi cu 33% mai mare decât cea raportată.”

Totodată, Profi a crescut constant numărul magazinelor agent, program care stimulează antreprenoriatul încredințând unor agenți administrarea unor magazine integrate. În momentul de față numărul magazinelor partener este aproape egal cu cel al magazinelor integrate. Această evoluție face ca deși numărul total al angajaților de sub umbrela Profi a crescut la aproape 26000, numărul celor care lucrează în magazinele integrate să fie în scădere.

Profi

Cu aproape 26.000 de angajați în magazine integrate și partener și cu peste 1.570 de magazine în sute de localități, Profi este cel mai mare angajator privat și retailerul cu cea mai mare acoperire geografică din România.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

exporetail2022

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *