Programul de Sustenabilitate Personală al angajaților Auchan, sursă de inspirație pentru clienți și comunități

Lansat în 2020 drept prima acțiune sub umbrela #nuepreatârziu, Programul de Sustenabilitate Personală (PSP) oferă tuturor celor peste 8000 de angajați ai Auchan Retail România posibilitatea de a se implica  în diverse acțiuni de sustenabilitate și responsabilitate socială. Construit sub forma unui demers de mobilizare a angajaților de a se implica activ în proiecte de susținere a comunităților locale, programul PSP își propune să devină o sursă de inspirație și pentru clienții magazinelor Auchan, contribuind astfel la sprijinirea unor cauze sociale, precum și la diminuarea efectelor cauzate de problemele climatice, risipa alimentară și utilizarea în exces a plasticului.

auchan

Proiecte de responsabilitate socială

Minim 3000 de angajați ai companiei sunt estimați că vor participa în proiecte de responsabilitate socială până la finalul acestui an, programul aflându-se deja în curs de derulare. Numai în ultimele trei luni, angajații Auchan au cumulat sute de zile dedicate acțiunilor de voluntariat. De exemplu, 88 de angajați ai magazinului Auchan Berceni s-au implicat, recent, într-o acțiune de colectare și donare de rechizite. Acțiuni similare au avut loc și la Deva, unde peste 30 de angajați au pregătit zeci de ghiozdane complet echipate pentru elevi din medii defavorizate.

„Programul de Sustenabilitate Personală a fost creat din dorința de a pune în valoare acțiunile responsabile deja realizate de către angajații noștri, atât în viața personală, cât și prin implicarea în proiectele companiei de-a lungul anilor. Suntem mândri de faptul că echipele  noastre sunt dornice să se implice și să contribuie la susținerea  comunităților locale, la protejarea mediului, cât și în alte proiecte personale care le aduc plăcere.

În urma mobilizării acestora, am decis că acest program intern poate deveni o sursă de transformare colectivă pentru un viitor mai sustenabil și inspirație pentru clienții noștri, care ne sunt deja alături în ample proiecte precum colectarea uleiului uzat sau combaterea risipei alimentare. Așa că, pe lângă acestea, clienții vor putea regăsi pe site-ul nostru un calendar de sustenabilitate personală format din numeroase alte acțiuni în care se pot implica”, a declarat Corina Dospinoiu, responsabil CSR Auchan.

Primele acțiuni din noul program de sustenabilitate personală sunt lansate luna aceasta, cu ocazia aniversării a 15 ani de la deschiderea primului magazin Auchan în România. Astfel, în perioada 15-17 octombrie, în contextul sărbătoririi Zilei Alimentației, clienții vor putea regăsi în zona Gastro din hipermarketuri noi preparate sănătoase, concepute de Răzvan Exarhu. Toate veniturile rezultate în urma vânzării acestora vor fi donate în totalitate către Banca pentru Alimente.

5 idei de acțiuni sustenabile pe care le poți face în fiecare zi

Pe lângă proiectele de sustenabilitate lansate recent de Auchan, compania vine în întâmpinarea consumatorilor dornici de implicare cu numeroase sugestii de acțiuni care pot fi aplicate în viața de zi cu zi.

  • Colectează uleiul alimentar uzat și adu-l în orice hipermarket Auchan, de unde va fi transmis spre reciclare.
  • Sortează și colectează hainele pe care nu le mai porți și oferă-le spre reciclare sau donare. 12 hipermarketuri Auchan din 8 orașe sunt prevăzute cu containere de colectare.
  • Reciclează dozele de aluminiu prin intermediul campaniei „Și mama reciclează”. Aceasta se derulează de mai bine de 5 ani în 21 de magazine Auchan din 15 orașe, iar de la startul proiectului până în prezent s-au colectat 5,5 milioane de doze.
  • Alege alternative sustenabile în detrimentul produselor din plastic. Spre exemplu, în locul tacâmurilor din plastic poți opta pentru variante realizate din bambus. Auchan a înlocuit deja întreaga gamă de articole de unică folosință realizate din plastic cu variante ecologice.
  • Alege alimente proaspete cu trasabilitate controlată, provenite de la producători care cultivă în condiții etice. Auchan are deja 17 filiere naționale de fructe, legume și carne, produsele oferind garanția calității prin obiective asumate: reducerea pesticidelor din sol, asigurarea bunăstării animalelor, respectarea bunelor practici agricole, combaterea risipei de apă, eliminarea reziduurilor de antibiotice din produsele de origine animală, asigurarea trasabilității produsului, precum și reducerea plasticului din întregul proces.

Auchan Retail România 

Auchan România are în portofoliu 33 de hipermarketuri Auchan, o rețea de 106 de magazine de proximitate MyAuchan, dintre care 92 în Stațiile Petrom, și 5 supermarketuri Auchan. Cu peste 280.000 m2 suprafaţa netă de vânzare, o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de Euro, Auchan propune celor circa 5 milioane de locuitori din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, permanent.

Pe www.auchan.ro, Auchan prezintă peste 25.000 de produse, clienții având posibilitatea de a intra în posesia comenzilor plasate online fie prin ridicare din magazin – Click&Collect, din parcarea magazinului – Auchan Drive sau prin livrare la domiciliu standard sau expres. În 2021, Auchan a obținut medalia Customers’ Friend și statutul Customers’ Friend – Superior Excellence, confirmând calitatea excelentă a relațiilor cu clienții săi. Toate magazinele, depozitele și birourile gestionate de Auchan dețin certificarea Safe Guard care confirmă respectarea și implementarea corectă a celor mai bune practici de siguranță împotriva răspândirii COVID-19.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *