Punctul de vedere Mega Image după decizia Consiliului Concurenței de a sancționa retailerul

Mega Image și-a prezentat public punctul de vedere cu privire la decizia de sancționare emisă împotriva sa de către Consiliul Concurenței pentru o presupusă faptă de comunicare de informații inexacte privind prețurile unor produse de bază. Reamintim că ieri, 22 iulie 2022, Consiliul Concurenței a anunțat că a sancționat retailerul Mega Image cu amendă în valoare de 10,08 milioane lei (aproximativ două milioane euro) pentru furnizarea de informații inexacte privind prețurile unor produse de bază, precum uleiul de floarea-soarelui. Iată declarația reprezentanților Mega Image:

Mega Image

Mega Image își manifestă surprinderea cu privire la decizia adoptată de către Consiliul Concurenței, care a dispus sancționarea societății noastre, într-o manieră fără precedent, cu  aproximativ 2 milioane de euro, pentru o presupusă faptă de comunicare către autoritate a unor informații inexacte privind prețurile unor produse de bază.

Vorbim aici despre o solicitare de informații extrem de voluminoase, la care Mega Image a răspuns prompt și care a presupus centralizarea unui volum considerabil de date, într-un termen foarte scurt. Au fost extrase, centralizate și transmise către autoritate prețuri de achiziție și de vânzare pentru sute de linii de produse, în mai puțin de două săptămâni. Dintre toate produsele, o mică parte nu se mai livrau la depozitele Mega Image în perioada de referință (fiind inactive), însă puteau fi găsite în continuare de catre consumatori în rețeaua noastră de magazine, în limita stocurilor rămase.

Din dorința unei comunicări cât mai transparente cu autoritatea, precum și pentru a nu omite prețuri ale produselor care se mai puteau regăsi fizic în magazine (chiar și în cantități reduse), am comunicat Consiliului Concurenței atât prețuri pentru produse active, cât și pentru produse inactive, oferind autorității chiar mai multe date decât cele solicitate, revenind ulterior cu toate clarificările necesare în acest sens. Apreciem că această acțiune nu poate fi considerată o faptă de comunicare a unor informații inexacte, mai ales în contextul explicațiilor ample oferite autorității.

Constatăm totodată că modalitatea de comunicare a acestei amenzi a Consiliului Concurenței către publicul larg riscă să creeze impresia greșită că societatea noastră ar fi indus în eroare consumatorii. Facem precizarea că, potrivit deciziei de sancționare care ne-a fost comunicată in data de 28 iulie 2022, sancțiunea aplicată se referă la furnizarea de informații exclusiv către Consiliul Concurenței și care nu au ajuns în niciun fel la public, fiind destinate strict unei analize interne a autorității. Mai mult, până la acest moment, examinarea nu a condus la nicio concluzie formală, astfel încât să se poată afirma că datele furnizate au produs orice fel de dezinformare la nivelul autorității, cu atât mai puțin al consumatorilor.

De altfel, dacă sancțiunea s-ar fi aplicat pentru încărcarea de informații incorecte în platforma Monitorul Prețurilor, destinată consumatorilor, la care face referire comunicatul de presă al Consiliului Concurenței, atunci amenda aplicabilă nu ar fi putut depăși suma de 50.000 lei, conform Legii concurenței.

Menționăm că societatea noastră a răspuns întotdeauna cu promptitudine și în mod eficient la o multitudine de solicitări de informații ale Consiliului Concurenței de-a lungul anilor și a contribuit voluntar la lansarea platformei Monitorul Prețurilor încă din anul 2019, aflându-se mereu într-o relație de bună colaborare cu autoritatea.

Este inexplicabilă amenda record aplicată companiei noastre – care depășește cu mult valoarea cumulată a tuturor amenzilor aplicate vreodată în istoria Consiliului Concurenței pentru fapte similare. De altfel, din verificările noastre, amenzile anterioare aplicate de autoritate pentru furnizarea de informații incorecte au vizat doar situații de refuzuri sau omisiuni repetate de transmitere de informații, cu scopul de a le ascunde sau de a le sustrage de la aplicarea legii – ceea ce nu este în niciun caz situația Mega Image, care nu ar fi putut beneficia în niciun fel de furnizarea unor astfel de date.

Evident, față de o astfel de decizie care deviază de la practica cunoscută și constantă a autorității de concurență, Mega Image se vede nevoită să își exercite dreptul la apărare în fața instanțelor de judecată.

Asigurăm clienții noștri că Mega Image acționează întotdeauna cu bună credință și cu respect față de consumatori și acordă o atenție deosebită aplicării normelor legale.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

2performant.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *