PENNY România a lansat cel de-al șaselea raport de sustenabilitate aferent anului 2022. Raportul reflectă activitatea companiei și analizează impactul de mediu, economic și social pe care aceasta îl generează.
3 piloni care definesc sustenabilitatea de la PENNY
Raportul a fost realizat după metodologia GRI Standards, dezvoltată de Global Reporting Initiative, cel mai cunoscut standard de raportare în sustenabilitate, opțiunea aleasă fiind cea Core (de bază). Raportul a fost realizat urmărind și cadrele de raportare SASB (Sustainability Accounting Standards Board) din industria specifică Food Retail & Distributor Industry. Demersurile incluse în acest document sunt în linie cu strategia de dezvoltare sustenabilă a organizației și urmăresc totodată cei trei piloni care definesc sustenabilitatea în cadrul PENNY:
- Sortiment sustenabil,
- Energie, climă și resurse,
- Angajați și societate, fiecare activitate fiind detaliată cu măsurile, rezultatele și obiectivele specifice.
Măsurile și soluțiile concrete descrise în raportul de sustenabilitate au ca scop atât creșterea eficienței, cât și diminuarea impactului negativ pe termen mediu și lung.
„Prezentarea celui de-al șaselea raport de sustenabilitate marchează reușita unui an prolific. Anul 2022 a fost caracterizat de progrese notabile în toate domeniile activității noastre. Raportul reflectă rezultatele muncii depuse, măsurile implementate, precum și direcțiile pe care le urmăm pentru a ne îmbunătăți continuu. Sustenabilitatea reprezintă un fundament esențial al modelului nostru de afaceri. Acțiunile și inițiativele noastre nu sunt doar cifre, ci reprezintă fapte palpabile pentru construirea unui viitor mai bun, deoarece credem că viitorul se face azi.”, a declarat Daniel Gross, CEO PENNY România.
Principalele rezultate din 2022 prezentate în cel de-al șaselea raport de sustenabilitate PENNY România sunt:
Sortiment sustenabil
- 87,91% ponderea cheltuielilor cu furnizorii locali
- 69,61% proporția produselor alimentare de origine regională (din România)
- 165 de măcelării partenere ale fermierilor și producătorilor locali
- 48 de articole ecologice și pentru dietă specială comercializate
- 103 articole nou dezvoltate cu ambalaje secundare certificate FSC
Energie, climă și resurse
- 11% scădere a amprentei de carbon totale față de 2019
- 6% scădere consum specific de energie electrică raportat la anul anterior
- 242 MWh energie verde produsă intern cu 64 sisteme de panouri fotovoltaice
- 0 magazine proprii încălzite pe bază de combustibili fosili
- 53 amplasamente dotate cu stații de încărcare pentru mașini electrice
- 23 de magazine certificate BREEAM in use
Angajați și societate
- 596 angajați activi la final de an
- 782 ore de instruire
- 75% rata de promovare internă pentru poziții de management
- 56,5% femei în poziții de management
- 000 euro investiți în comunitate
- 350 tone de surplus de alimente donate
„Avem planuri pe termen lung și dorim să aducem o contribuție semnificativă la îmbunătățirea calității vieții în comunitățile din România. Ne-am asumat obiectivul de a atinge neutralitatea până în 2040, colaborând strâns cu Grupul REWE. Realizarea acestui deziderat depinde în mod esențial de concentrarea eforturilor noastre în diverse inițiative locale, susținerea aprovizionării cu produse provenite din surse regionale și gestionarea atentă a resurselor în toate aspectele operaționale ale companiei noastre”, a subliniat Claudia Ivan, Manager Sustenabilitate PENNY România.
PENNY
PENNY este conceptul de succes al grupului german REWE și unul dintre cei mai activi retaileri din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de patru centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași. În prezent, rețeaua PENNY în România este alcătuită din 353 magazine la nivel național și o echipă dedicată formată din peste 6.500 de angajați.
PENNY se află printre organizațiile de top care au primit titulatura de Angajator de Top (Top Employer) 2023 în România. Certificarea de Angajator de Top reflectă grija și angajamentul pentru echipă și performanțele în practicile de resurse umane.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail