Acţiunile retailerului american Walmart au scăzut în ciuda profitului de două cifre şi a creşterii volumului de vânzări înregistrate în trimestrul care a încheiat anul financiar, din cauza modului în care cel mai mare retailer din lume a continuat să fie receptat pe piaţa sa de origine.
Pentru cele 3 luni care s-au încheiat la 31 ianuarie, profitul net a crescut cu 27% până la 6,06 miliarde de dolari, în timp ce vânzările au crescut cu 2,5% până la 115,6 miliarde de dolari.
Cifrele grupului american au fost extrem de dezamăgitoare, vânzările magazinelor ce deţin brandul Walmart scăzând cu 0,5% până la 71,1 miliarde de dolari. În mod hotărâtor, vânzările nete au scăzut cu 1,8%, acesta fiind al şaptelea trimestru la rând în care au scăzut.
Aceste cifre au contravenit propriilor previziuni ale Walmart, grupul explicând performanţa slabă dând vina pe probleme generate de sortimentele de produse şi a controverselor de prezentare. Cifrele înregistrate la nivelul SUA au fost uşor stimulate de Sam’s Club, divizia de cash & carry, ale cărui vânzări au crescut cu 4,4% până la 13,1 miliarde de dolari.
Rezultatele totale au fost, de asemenea, ajutate de o creştere de 8,9% a vânzărilor internaţionale, până la 31,4 miliarde de dolari, datorită creşterii din Brazilia, Mexic şi China. Cu toate acestea, cifrele au fost, de asemenea, mai slabe decât în trimestrele anterioare.
Pe categorii, Walmart a suferit un declin al vânzărilor generale de marfă, mai ales în electronice, consumabile, bunuri casnice şi îmbrăcăminte. Cu toate acestea, s-au înregistrat câştiguri în departamentul produselor alimentare şi în cel de sănătate şi wellness.
Retailerul a anunţat că se va concentra asupra preţurilor zilnice mici dintr-o gamă de produse, punând în valoare cel mai mare sortiment de mărfuri posibil, remodelarea magazinelor Walmart şi punând accentul pe vânzarea online. De asemenea, reprezentanţi ai companiei au subliniat că retailerul îşi va accelera planurile de a inaugura concepte de magazine mai mici pe pieţele urbane.
Preşedintele Mike Dunn a declarat că grupul a fost dezamăgit de vânzările realizate pe piaţa internă în ultimul trimestru, problemele de stabilire a preţurilor şi de promovare a produselor afectând „mai profund decât ne-am aşteptat iniţial”. Cu toate acestea, Charles Holley Jr, Chief Financiar Officer Walmart, a declarat că grupul „speră să vadă unele îmbunătăţiri pe parcursul anului.”