Auchan a înregistrat progrese solide în 2010

Veniturile consolidate ale retailerului francez Auchan, exceptând taxele, a crescut cu 7,1% până la 42,5 miliarde de euro în 2010. Venitul a fost stimulat de un efect pozitiv la rata de schimb valutar şi de creşterea preţurilor la combustibili. Cu excepţia combustibililor şi a ratelor de schimb valutar, creşterea a fost, totuşi, de 4,9% datorită contribuţiei expansiunii companiei (+3,6%) şi o performanţă netă satisfăcătoare (+1,3%).

Veniturile Auchan au crescut cu 3% în Franţa, cu 1,1% în alte ţări vest-europene (Spania, Italia, Portugalia şi Luxemburg) şi cu 22,7% în Europa Centrală şi de Est (Polonia, Ungaria, România, Rusia şi Ucraina) şi în Asia (China şi Taiwan), direcţie în care mare parte a expansiunii companiei a fost concentrată. Doar vânzările din Franţa au generat 46% din totalul acestora, restul de 54% fiind obţinut pe plan internaţional, Europa de Vest (cu excepţia Franţei) reprezentând 27%, restul de 27% fiind generat de către Europa de Est şi Asia.

Profitul obţinut de Auchan din operaţiunile continue a crescut cu 2,1% până la 1.334 milioane de euro, creşterea aceasta fiind afectată în mod negativ de o sporire a proviziilor, a taxelor de amortizare şi a deprecierii. Profitul net din operaţiunile continue a atins 742 milioane de euro, crescând cu 6,6% faţă de anul 2009. În cele din urmă, profitul anual atribuibil deţinătorilor companiei-mamă a crescut cu 6,7% până la 705 milioane de euro şi a reprezentat, ca în 2009, 1,7% din venituri.

Depositphotos
Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *