Auchan Holding – rezultate în creștere în 2015

Auchan Holding, grupul francez de retail redenumit astfel în octombrie anul trecut şi care cuprinde Auchan Retail, Immochan (divizia de imobiliare) şi banca Oney Banque Accord, a avut în 2015 o activitate comercială solidă, care s-a tradus printr-o nouă creştere a cifrei de afaceri consolidată fără taxe, aceasta ajungând la 54 232 milioane de euro şi în creştere cu 1,7 % organic.

Auchan HoldingDeschiderea sau achiziţia a 54 de hipermarketuri, în special în China (+38) şi în Rusia (+8), a
63 de magazine de proximitate (din care 29 în Rusia şi 25 în Italia) şi a 22 de galerii comerciale, vin să atragă creşterea cifrei de afaceri. Astfel, expansiunea contribuie la creşterea de 3,0 % a cifrei de afaceri.

Rezultatul de exploatare curent, care traduce performanţa activităţilor recurente ale Grupului, progresează cu 5,5 % şi ajunge la 1 181 milioane de euro (faţă de 1 120 milioane de euro în 2014). Această îmbunătăţire reflectă soliditatea modelelor comerciale dezvoltate de diferitele formate ale Auchan Retail, ale Immochan şi Oney Banca Accord, în ţările unde acestea sunt prezente şi în ciuda contextelor pe alocuri dificile.

Rezultatul net ajustat, care ajunge la 797 milioane de euro în 2015 (faţă de 721 milioane de euro în 2014), progresează cu 10,5 %. Rezultatul net – parte a Grupului ajunge la 518 milioane de euro.

Se apropie Campionatul European de Fotbal – Televizoare peste aşteptări

Auchan Retail, Immochan şi Oney Banca Accord au continuat în 2015 politica de investiţii, dar şi de modernizare a centrelor comerciale şi a punctelor de vânzare, dar şi dezvoltarea parcului de magazine şi de galerii comerciale, ca de altfel şi servicile propuse. La final, 1 877 milioane de euro au fost investite, din care aproximativ 40 % in zona euro.

Astfel, 194 milioane de euro au fost dedicate pe de o parte achiziţiei în România a 12 magazine ex-Real, în prealabil exploatate în chirie, şi a celor 12 galerii comerciale corespondente hipermarketurilor,
şi pe de altă parte a societăţii Fields HK Ltd, companie de e-comerţ a activităţii de vânzare a produselor alimentare pe piaţa chinezească.

Wilhelm Hubner, preşedinte al direcţiunii Auchan Holding, a comentat aceste rezultate :

„2015 a fost un an crucial, susţinut în special de ritm. Pentru a servi mai bine clienții noștri, ne-am schimbat profund organizarea grupului care acum constă în trei companii independente: Auchan Retail, Immochan și Oney Banca Accord. Pe fiecare dintre aceste 3 meserii suntem mai concentraţi, cu capacitatea de a fi şi mai invovativi şi antreprenori.

Progresăm de manieră semnificativă în Europa de Est şi în Asia, cu toate că la finalul anului 2015, situaţia a rămas încă puţin dificilă pentru Auchan Retail în Franţa şi în Italia. Peste tot, echipele sunt total mobilizate pe eficacitatea operaţională, în magazine precum şi în e-comerţ, în acivitatea de dezvoltare a mărcilor noastre şi în interconectivitatea canalelor noastre în fiecare dintre ţările noastre.

Pentru anul 2016, ceea ce dorim toţi şi peste tot, este de a fi ireproşabili pe modelul nostru discount, oferta noastră, formatele noastre, centrele noastre comerciale, parcursul la achiziţie, pe care îl dorim atrăgător, dinamic şi diferenţiant.

NB : Rezultatul net – parte a grupului corespunde cotei parte a rezultatului net realizat de companiile consolidate în funcţie de procentajul de deţinere a Auchan Holding în cadrul fiecăreia dintre ele. 

Cu rezultatele din anul 2015 per global aşa cum au fost cele previzionate şi cu fundamente solide, noua organizare ne va permite să trecem la o viteză superioară.”

Auchan Holding – bilanţ pe 2015

Auchan Retail, în 2015: 962 hipermarketuri, 2 874 magazine de proximitate şi e-comerţ în 16 ţări şi 52 731 milioane euro cifra de afaceri consolidată fără taxe (+1,5 %)

În 2015, Auchan Retail a înregistrat o cifră de afaceri consolidată fără taxe de 52 731 milioane de euro,
în creştere cu 1,5 % la curs de schimb curent. În Europa Centrala şi de Est, regiune din care face parte şi România, s-a înregistrat un plus al cifrei de afaceri de 9,0 %.

Immochan, în 2015: 379 centre comerciale gestionate în 12 ţări şi 633 milioane de euro venituri fără taxe consolidate (-0,3 %).

În 2015, veniturile fără taxe consolidate ale Immochan au rămas stabile faţă de anul 2014, la 633 milioane de euro (-0,3 %), şi datorită cesiunii, în 2015, a 22 active în Franţa şi a 50 % din galeria comercială din Setúbal, Portugalia. Ajustate de impactul cesiunilor realizate în 2014 şi în 2015, veniturile proforma ale Immochan au înregistrat o creştere de 4,1 % în anul 2015. În paralel, munca depusă de echipele din toate ţările pentru a reduce numărul spaţiilor neînchiriate a adus roade deoarece acestea au ajuns de la 5,2 % la 5,0 % în anul 2015.

Cu cele 10 deschideri, dintre care 7 în China, şi în Portugalia, în Romania cu „Coresi” şi în Franţa cu „Les Saisons de Meaux”, şi achiziţia de 12 galerii care erau deţinute anterior de Real în România, Immochan gestionează un total de 2,5 milioane de m² de suprafaţă comercială în galeriile sale (dintre care 68% în proprietate), faţă de 2,38 milioane de m² în 2014.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *