Retailerul francez Auchan va lansa un shopping mall 3D virtual numit Aushopping, care a fost dezvoltat de catre Immochan, filiala proprie a companiei. Shopping center-ul online va fi lansat in primul trimestru al anului 2011 cu circa 12 magazine care fac parte din grupul Mulliez –Kiadi childrensware, Boulanger, Banque Accord, Auchan travel etc. precum si lanturi de magazine care nu fac parte din grup, incluzand Cache-Cache, La Poste si Castorama.
Magazinul creeaza un avatar care poate circula prin mall, care contine si o zona promotionala. De exemplu, odata ce cumparatorul este interesat de o pereche de blugi, avatarul ii poate proba. In cazul in care cumparatorul doreste sa-i cumpere, va fi transferat catre casa si va plati in mod normal.
Diferenta fata de celelalte magazine online este ca doua persoane se pot intalni in shopping mall-ul virtual si pot imparti pareri despre articole, iar avatar-urile pot comunica prin mesaje cu vanzatorul. Mai mult decat atat, fiecarui utilizator ii este oferit un apartament gratuit. Retailerul solicita chirii cuprinse intre 25.000 euro (32.500$) si 30.000 euro (39.000$) pe an pentru firmele care doresc sa-si desfasoare activitatea in cadrul mall-ului virtual. In cinci ani Aushopping spera sa gazduiasca aproximativ 600 magazine si sa genereze 5 milioane de vizite pe luna.
Grupul Auchan este una dintre cele mai importante companii de retail din lume, prezenta in 13 tari, prin cele patru divizii ale sale: hypermarketuri, supermarketuri, centrele comerciale Immochan si Banca Accord.
Auchan este un specialist al hypermarketurilor de mari dimensiuni, in toate orasele unde sunt prezente, magazinele Auchan sunt cele mai mari pe acest segment si inregistreaza cel mai mare trafic de clienti.
Grupul Auchan este prezent in 13 tari, are 538 de hypermarketuri, 733 de supermarketuri, 303 Centre comerciale Immochan si a realizat in anul 2009 o cifra de afaceri de cca 39,7 miliarde de euro.